Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

S a n d r u s skrev 2012-03-31 10:34:20 följande:
    Nej, d e helt sant =) Jag måste dock fejka ett glas vin eller nåt, annars kommer folk undra ;) Vill absolut inte behöva "komma ut" och göra en grej av det här nu! =P Hade jag dock vetat säkert att jag va preggo så skulle jag självklart kunna säga d, men nu ere ju högst osäkert så... Och tack för grattis! Även om jag inte e helt säker på att 30 känns helt ok...eeek! haha!
    S a n d r u s skrev 2012-03-31 10:34:20 följande:
    Nej, d e helt sant =) Jag måste dock fejka ett glas vin eller nåt, annars kommer folk undra ;) Vill absolut inte behöva "komma ut" och göra en grej av det här nu! =P Hade jag dock vetat säkert att jag va preggo så skulle jag självklart kunna säga d, men nu ere ju högst osäkert så... Och tack för grattis! Även om jag inte e helt säker på att 30 känns helt ok...eeek! haha!
    jorå.. jag fyllde 39 nyss... det blir bara bättre o bättre efter 30- det lovar jag
  • slemtorsk i din bralla

helt ärligt brudar... syns det något ... finns det en chans att det är positivt (gårdagens test, först otrixat och sen trixat..ps vinkla skärmen lite på det otrixade, det skarpa ljuset bländar)

Startade nämligen en tråd där jag frågade om folk ser något och INGEN ser något.. jag måste vara puckad som ser något där....
  • slemtorsk i din bralla
    S a n d r u s skrev 2012-03-31 11:19:18 följande:
    Jag ser! På båda bilderna! =D
    fattar inte vad som är fel... i den tråden är det INGEN som ser något..........hur kommer det sig egentligen..

Blir helt jätteledsen för att det känns som att folk här på FL är ute efter att trycka till en när man blir lite nervig och behöver stöd...gaaaah.......känslig jag blev då. Jag är fullt medveten om att jag kanske inte är gravid, men JAG ser streck på bilden och om det är 10 st som inte ser så undrar jag ju vad fan mitt problem är.
  • slemtorsk i din bralla
    EQ85 skrev 2012-03-31 11:25:12 följande:
    Jag hade reagerat precis oms du. för det syns ju ett streck.
    Men tycker strecket ser lite "ihåligt" ut & då kommer ju tveksamheten inom en. Vågar man hoppas?
    Om du har självdiciplin (vilket jag inte har) så vänta 2-3 dagar, ta ett nytt då. Syn det inget då så  va det färgrester, syns det ngt mer... ja du. håller tummarna för sist nämnda Hjärta
    jag kan inte vänta 2-3 dagar för har inte mensen kommit på måndag måste jag åka in och ta prover och ultraljud pga medicineringen.....

jag är jätteförvirrad hur folk INTE kan se det.

Ja det är lite "ihåligt.. det blir liksom svagare o svagare åt ena hållet och när man gör det svartvitt blir konturerna väldigt tydliga men "innehållet" svagare... jätteknepigt att få det rätt återgivet på bild har jag märkt.. i verkligheten är det inte såååå ihåligt utan ser mer ut som ett streck som är svagare o svagare åt ena hållet (mot kontrollstrecket till)
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2012-03-31 11:31:31 följande:
    Va? Bara för att folk inte ser strecket så trycker de ner en? Okej,,, 
    nej inte alls.. men sättet de svarar på och kommer med gliringar är att trycka ner.

Om man inte ser något så behöver man ju inte komma med massa onödiga kommentarer utan det räcker att svara på frågan. Frågan jag ställde var "ser ni något" och då får man massor av svar typ "nej" eller "det ser negativt ut"... Det är okej. Men när det kommer gliringar som "varför trixar du testet om det inte finns något där?" eller "varför köper du inte bara ett digitalt så slipper du fundera?" eller "vägrar du digitalt bara för att du vet att det kommer stå negativt?"

Det är så onödiga kommentarer som faktiskt irriterar en del.
  • slemtorsk i din bralla
    EQ85 skrev 2012-03-31 11:37:24 följande:
    Lufsan älskar att provocera angående det här med det "galna testandet" på familjeliv.
    Hon har uttryckt sin åsikt tidigare om att hon inte förstår det, så vi får ta hennes kommentarer med tre nypor SALT  
    ett kilo kanske Det är många som inte förstår det, men de har nog heller inte gått några meter i våra skor. Vi som hänger här är de flesta av oss inga nybörjare i bebisverkstaden utan har någon form av oro eller erfarenhet som gör oss lite extra nojjiga känns det som.
  • slemtorsk i din bralla

men av den andra tråden att döma så är jag både oförskämd och dum... och inte gravid.. så jag har ju iaf blivit nedtagen på jorden rätt så rejält så här på lördagsförmiddagen.

Ställer in mig på en dag i Göteborg då med prover och allt vad det innebär....*S* ska man skratta eller gråta i allt det här...

• slemtorsk i din bralla

Mini Léonie skrev 2012-03-31 11:40:18 följande:
    Slemmis:
    Man får ju inte säga att man inte ser för då har du 27 förklaringar om varför.

Det syns men det är ofta preg ger såna streck och jag har sagt det innan både gällande RFSU och preg men du vill ju inte ta emot det. Svårt att veta hur man ska uttrycka sig då för att det inte ska bli liv...?
    men enligt dig så blir det streck på alla tester!??!

Jag har... som jag har förklarat bara fått rosa streck på preg vid tre tillfällen.. ett var i sommras då jag VAR gravid men det var endast kemisk grav..andra var i  veckan nu och tredje i går.. RFSU och preg har jag använt i stort sett varje månad i ett års tid och inte alls upplevt det du beskriver och det är fler här i tråden som inte heller håller med dig..

Jag vill inte ta emot? Jag lyssnar och tar in, men eftersom jag inte alls har den erfarenheten sedan tidigare av dessa tester samt att fler säger emot dig än håller med dig så tar jag det med en stooor nypa salt.

DVS dina fakta intresserar inte mig i detta fallet, det är dina erfarenheter och jag delar dem inte. så du behöver inte upprepa dem fler gånger för mig
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester