EQ85 skrev 2012-03-31 11:57:29 följande:
usch... då förstår jag att du hoppas på denna månaden.
Va du många dagar efter BIM ?
Hoppas verkligen att om det blir äggplock att denna gången går bättre
jag räknade BIM till den 29:e eftersom det är 14 dagar efter ägglossning,.. så isf är jag 3 dagar efter. Men när jag pratade med läkaren menade hon (vi kollade på gamla cykler ett år tillbaka i tiden) att vi nog skulle räkna 27:e som BIM eftersom jag aldrig haft mer än 27 dagar trots att jag vid ett fåtal tillfällen ägglossat på dag 14 ..
SÅ jag är lite förvirrad nu, flera som gjort IVF säger att mensen "alltid blir försenad vid sprej" min information som jag har här säger "vid ett fåtal tillfällen händer det att mensen blir sen" och min läkare viftade bort det och sa att det är väldigt ovanligt och eftersom min mens inte var sen förra gången är det otroligt att det skulle ske nu, hon är säker på att jag är gravid?!?!!?!?!?? Lite lustigt faktiskt.
Jag mår illa, men det tror jag kan vara sprejen, men läkaren säger att så här långt in i sprejandet ska illamåendet ha lagt sig och det hade det visserligen gjort förra gången men jag (läs nu nog alla som säger att jag inte lyssnar när ni säger att jag inte är gravid) drar fortfarande slutsatsen att illamåendet och de ömma brösten kommer från sprejandet....