Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

krokiz.... har du trixat något med bilden??

Jag tycker det ser helt klart positivt ut, det är rosa och lika brett och sitter på rätt ställe, men är det trixat med så vet man ju inte vad som är förstärkt osv osv

I VILKET FALL, har du inte instruktioner till testet, där brukar det ju stå att det inte spelar roll hur starkt/svagt teststrecket är, så kan du ju visa det för mannen

• slemtorsk i din bralla
    Krokiz skrev 2012-04-14 18:24:09 följande:

Nej har inte trixat något med bilden, det enda jag gjort är att rita pilarna bara. Jag har visat instruktions häftet men han vill ha det digitalt så i morgon åker han och köper ett clearblue så får han se då. Vi vill inte hoppas för mycket då vi har nära vänner som fått missfall 3 gånger och därför är han också lite nervös.

Men vi är glada och lite chockade tror jag då det var negativt i morse med annat test.

Tack för Grattis :)   

jag håller tummarna

Och ett digitalt är ju alltid kul, att få svart på vitt liksom...

Det är positivt iaf.
  • slemtorsk i din bralla

ååååååååååååååååååååååååå jag vill ju också testa... *S*

Hur beroende är man då liksom? Blev löjligt glad när jag gick ner för att hämta posten som kom igår och mitt kuvert med nya tester låg där... men jag kan ju inte testa än på länge......

Jag tar min ägglossningsspruta på måndag kväll och den kan sitta i upp till 12 dygn (förra gången hade den gått ur systemet efter 9 dagar ungefär) och den innehåller HCG så visst kan jag testa men jag lär få positivt oavsett om jag är gravid eller ej

Har testdag 4 maj officiellt men jag kommer nog testa lite tidigare än så

• slemtorsk i din bralla
    Chida80 jag ser tydligt på översta och svagt på det undre... men det ser inte rosa ut på min skärm (men den är inte jättebra)...så jag hoppas att det syns tydligt rosa IRL... RFSU är ju inte särskilt känsliga heller så det beror mycket på vilken dag du är på och är du 4 dagar före BIM och får så tydligt... jag tror du är gravid....
  • slemtorsk i din bralla
    Chida80 skrev 2012-04-15 12:24:24 följande:
    De är rosa, verkligen rosa irl. Bett sju st hemma titta, men man vill ju hit ti er på familjeliv o få er expert utlåtande :D *ler* 
    jo bm är 19e. Så... :S
    *ler* Tack för ditt svar! :D *ler glatt*  
    Håller tummarna att allt löper på fint och att du får ett otvetydigt plus straxt.

Ska du testa mera ?? (dum fråga i den här tråden kanske ha ha)
  • slemtorsk i din bralla
    Jess86 skrev 2012-04-15 12:50:11 följande:
    Krokiz: Skönt ändå att vi slipper må illa egentligen men på nåt sätt vore det ändå skönt för det är ju ett bra tecken på att hormonerna ökar :P
    vid min förra grav mådde jag bara illa en enda gång och det var vid ett tillfälle när jag var i 7:e veckan och satt och tänkte precis så ... att om jag bara mådde illa så skulle jag tro på att jag var gravid... och vips så mådde jag så illa att jag fick kuta till dass.....

Alla mår inte illa och det har inte något att göra med hormonstegringen utan illamåendet har att göra med hur kroppen klarar av hormonförändringarna.
  • slemtorsk i din bralla
    Ankena skrev 2012-04-15 12:51:39 följande:
    Är det nån som har provat CB:S digitala ägglossningstest? Är den bra? Funkar?
    bra, tydliga och lämnar inget åt slumpen... dyra ja.. men jag brukar testa med billiga från dag 8 (ägglossar vanligtvis dag 11-14) och när det börjar bli väldigt starkt så går jag över till digitalt, brukar gå åt 2-3 stickor varje månad.
  • slemtorsk i din bralla
    Ankena skrev 2012-04-15 12:57:33 följande:
    Slemtorsk: Okej jag såg att dom hade det på medistore.se för 198:- inkl frakt. Annars kostar dom 249:- på Apoteket..

Jag har inte fått fullt utslag på ÄL-stickorna den här månaden.. Tröttsamt..
    har du kollat frakten också.... jag hittade dem billigare någonstan också men med frakten blev det lika dyrt *S*

jag testar faktiskt 2 ggr/dag med stickor för jag läste någonstans att i bland har man så kort hormontopp att man kan missa det om man bara tar test en gång /dygn och det visade sig vara rätt iaf en gång för mig.. sen märker jag ju på mina flytningar 2-3 dagar före ÄL också ...plus att jag känner av ägglossningen rent fysiskt i magen men jag lämnar inget åt slumpen när vår situation är som den är så jag testar ändå.
  • slemtorsk i din bralla
    Elmiina skrev 2012-04-15 13:11:53 följande:
    Det här är lite äckligt kanske. Men när jag var på toa nyss så såg jag att när jag torkade mig så såg kisset grönaktigt ut :S Någon som vart med om det? Har läst runt och det kan vara så att man får så utav läkemedlet Furadantin som jag äter mot urinvägsinfektion just nu. Och så är det många som har upplevt det precis i början av deras graviditet!?

Sen kan det även vara svamp och klamydia men de kan jag utesluta.
    grön urin i början av grav har jag då rakt inte hört talas om. Grönt urin är troligtvis av något du ätit, typ läkemedel (ganska vanligt vid flera typer har jag hört)..

Sparris (grön då) färgar också urinen grön.
    Om man har mycket protein i urinen kan den också färgas grön. så olika infektioner kan också färga urinen grön
  • slemtorsk i din bralla
    Elmiina skrev 2012-04-15 13:27:05 följande:
    Ja men då måste det vara Furadantinen som gör så. Äter nämligen inte sparris och har inte ätit något utöver det vanliga. Läste också att om man får gröna flytningar också så måste man uppsöka vård i samband med värk. Och värk har jag ju alltid efter ÄL eftersom att jag jämt blir skengravid. Känns så löjligt att söka vård då. Får se hur det ser ut efter att medicin kuren är slut helt enkelt.
    gröna flytningar kan ju vara slidkatarr...eller 

Trikomonasinfektion: Trikomonasinfektion smittar genom samlag. Båda parterna bör behandlas med antibiotika. Flytningarna blir illaluktande, gulgrönaktiga till färgen, har små luftbubblor och är ibland blodblandade. Sveda i underlivet kan förekomma. Enstaka smittade får inga besvär alls.

Fast just trikomas är väääääldigt ovanligt.

klamydia säger du att du har uteslutit...hur?? Man kan ju ha det utan att ha symptom, har du testat dig. Är ju viktigt att upptäcka det för man kan ju bli steril utav dt *huuuh*

gonorré?

i vilket fall ska man söka till sjukvårdsupplysningen om man får gröna flytningar. Det står ju inget på bipacksedeln om varken grön urin eller gröna flytningar...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester