• Miss Maria

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kanske fel att skriva här men då tar ja bort inlägget!

Jag skulle köpa ältester men köpte graviditetstest istället!!!

Så om nån är intresserad så säljer jag tio st tester för 36kr
  • Miss Maria
    jaksu skrev 2016-04-17 12:29:16 följande:

Någon som varit med om detta BIM+4? Supersäker på att jag haft ÄL men fortfarande negativt(?) grav.test.

Fast jag är verkligen superdålig på att tyda allas tester men tycker mig se nåt svagt på ditt!!!
  • Miss Maria
    ostarihavet skrev 2016-04-20 21:03:01 följande:

Asså nu blir jag trött. Postade bild på mitt test från testlagret imorse, då jag fick två streck men det ena låg vågrätt, dock var det väldigt fint och välmarkerat, inte utflutet eller så, men tog era råd och antog att det var färgrester. Höll mig i 5 timmar nu på eftermiddagen för att testa igen och EXAKT samma sak händer. Får två raka fina rosa jämna streck, men det ena är VÅGRÄTT. Både gångerna har det kommit inom angiven tid. Är det något fel på mina tester och vad är sannolikheten att de visar "färgrester" på exakt samma ställe? Blir galen... Postar bild på kvällens. Morgonen finns längre upp i tråden. Snälla hjälp någon med erfarenhet

Om jag vore du skulle jag köpa dom ordentligt test :) när har du bim?
  • Miss Maria
    Irmelin82 skrev 2016-04-23 15:23:52 följande:

Överst ÄL+10

mitten ÄL +11

underst ÄL+12

Kan väl inte vara annat än plus väl? Alla visade sträck inom tiden och är fint rosa i verkligheten, ser dock lite gråa ut på bilden ser jag nu :/

Vad tror ni?

Helt klart gravid! Stort GRATTIS!!!!!
  • Miss Maria
    StoraA skrev 2016-04-23 22:00:45 följande:

Sticka. Använt två olika både igår och imorse och nu på em. Fick positivt igår på morgonen em och kvällen samt imorse och nu vid 18 ikväll helt negativt på båda sorterna.. Hade kemisk graviditet för två mån sedan och fick då skjuta på ivf. Började med ivf nu och blev gravid men säkert kemisk graviditet igen. Men vafan? Det var starkare imorse än igår och så nu helt blankt? Senast så slutade det stegra (när det var svagare än det jag hade imorse) och blev negativt tre dagar senare. Känns så skumt..

Och testet från i em gjordes på urin jag haft i mig i tio timmar!

Men hur kan det först bli positivt och sen negativt....jag fattar inte!? Har ju sett dina tester och där ser jag streck...
  • Miss Maria
    StoraA skrev 2016-04-24 00:17:47 följande:

Kemisk graviditet är när ägget befruktas och börjar fästa men av någon anledning slutar utvecklas och släpper. De flesta märker inget för de testar inte tidigt (jag har gjort det pga medicinerna man bör sluta med vid graviditet). Förra gången hade jag positiva test i fyra dagar som inte stegrade och sedan blev negativa. Nu tyckte jag dock att det blev negativt jävligt fort. På bara knappa tolv timmar.

Aha ok tack för att du förklara :)! Jag håller tummarna att du ska få ditt fina plus och att den lilla i magen till stanna <3
  • Miss Maria
    Testoman11111 skrev 2016-04-25 13:49:42 följande:

ser tyvärr inget på din bild. Jag tog samma test på ÄL+8 och där var ett knappt synbart sträck. Testade med billiga testets sticka i samma urin och fick ett betydligt synligare plus med dom. När jag öppnade min predictor early så kunde man se ett tydligare sträck på baksidan av remsan, ett tips ;) och ja, jag är gravid. Har plussat med digital :)

Får alla på äl +8 positivt? Jag är där nu men mitt test är blankt! Då är det kört alltså??
  • Miss Maria
    Nykär15 skrev 2016-04-25 08:52:38 följande:

Jag ser inget mer heller tyvärr....Ser bara ett streck tyvärr...Kanske kan ana något här, men testet ser så skadat ut och ser även torrt ut så det är svårt att se tycker jag...

Ja du har rätt det va ganska skadat redan när jag öppnade det :(! Ska testa igen på fredag då det där testet är taget så äl +7 och det är lite tidigt va?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester