• Miss Maria

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

testoman1111 skrev 2016-04-25 14:05:36 följande:

Miss Maria: Nej, är nog snarare väldigt ovanligt att plussa på ÄL+8, min förra graviditet fanns inte skymten av ett sträck innan ÄL+ 14 (BIM) så det är nog väldigt olika det där. Håller tummarna för att du får ditt pluss.

Crazy Catlady: Så synd, hoppas du får pluss snart ändå. Billiga tester var de som visade tidigast på mig båda gångerna jag varit gravid. Kommer aldrig mer slösa pengar på "testa tidigt" test då dom för mig varit segare på att visa av någon konstig anledning.

Crazy catlady skrev 2016-04-25 14:00:20 följande:

Nej nej.. långt ifrån alla får positivt på äl+8 :) en del gör det men det är väldigt sällsynt.. så nej det är absolut inte kört !! Håller tummarna för dig..

A men tack tjejer! Blir ju glad i magen av vad ni skriver <3
  • Miss Maria

Gjorde ett litet experiment precis nyss efter att ha kissat hela morgonen! Ett ältest och två olika gravtest! Kan jag få låna era ögon?

• Miss Maria
    Nykär15 skrev 2016-04-28 12:49:11 följande:

Ser inget på dessa, men bilden är inte den bästa heller...

Nä jag vet :)

Testet till höger....

• Miss Maria
    Nykär15 skrev 2016-04-28 13:08:15 följande:

Syns ju nån skugga men bilden är såååå suddig. Kan du inte ta en skarpare? Annars kan det lika väl se ut som färgrester...

Du har nog rätt! Är nog bara färgrester.

Går inte att ta en rättvis bild eftersom det är så svagt rosa!
  • Miss Maria

En fråga när ni skriver äl+ typ 10 menar ni då att det är 10 dagar sen ältestet visade positiv eller den faktiska dagen ni har ägglossning!?

• Miss Maria
    columbus skrev 2016-05-22 18:23:56 följande:

Får man slänga in en fråga om ÄL-test här också? Ber om ursäkt på förhand om det är fel tråd!

Hur som helst. Det är första månaden jag testar så är fullkomligt noobie på området.

På bilden ser ni mina test sedan ett gäng dagar tillbaka. Idag vid 07.51 (stickan näst längst ned) fick jag det starkaste strecket hittills. Jag måste dock poängtera att det inte var fullt så starkt som på bilden efter de 5 minuterna som man ska läsa av testet. Då var det ungefär 80% så starkt. Nu vid 18.12 har det som ni kan se minskat igen. Jag gjorde dessutom ett test där emellan vid 10 som också var svagt.

Kan jag ha haft ÄL med så kort stegring redan? Jag har dock inte sett skymten av ÄL-sekret eller några känningar av ägglossning. Min mensapp säger att jag ska ha ÄL idag eller imorgon. Jag har de senaste fem dagarna även kört med CB's digitala test en gång om dagen men den har visat konstant negativt.

Om det är så att ägglossningen sker imorgon som "planerat" ? borde det inte ge utslag på något av testerna vid det här laget då? 

Jag får aldrig utslag innan det är dags!
  • Miss Maria

Hej tjejer!

Jag vet ju att ni är superduktiga på tester därför frågar jag er!

På sånna stickor man kan köpa är det alltid ett rosa streck under själva plasten över där kontrollstrecket och själv test strecket? Hoppas ni förstår vad jag menar :)

Tacksam för svar

• Miss Maria
    SJLN skrev 2016-05-25 16:29:59 följande:

Ja där brukar det alltid bli ett streck av färgrester tycker jag.

Tack :)
  • Miss Maria

VARFÖR får jag dessa färgrester på mina test? Vad gör jag för fel???? Redigerat bilderna lite för att visa just färgrester!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester