Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

2barnsmamman89 skrev 2012-05-01 10:36:03 följande:
    Grattis slemmis!! :)

jag tror jag kan kan sluta testa nu, 1 vecka över BIM idag (äl+21) tror inte testet kan bli starkare än så här nu hihi kontrollstrecket fick ju knappt nån färg hehe    

nää men är du säker????? alltså... VAAAR ser du det andra strecket

solklart positivt så klart...GRATTIS
  • slemtorsk i din bralla
    Nihu skrev 2012-05-01 10:39:16 följande:
    haha, då blir det två nu! 

men ni har ett barn sen tidigare då? fick för mig att detta var första.. 
    nej JAG har ett barn sedan tidigare, en pojke som blir 8 i september men min man har inga biologiska däremot fyra styvbarn som bor i usa med sin mamma, men han ser dem som sina egna, eller så gott som iaf.
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-05-01 10:41:27 följande:
    haha kanske inbillar mig iaf? När blir BF för dig?
    lite knivigt att räkna ut när man gjort ivf men så vitt jag kan komma fram till blir det 7/1 eller möjligen 9/1
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-05-01 10:47:09 följande:
    åh det låter ju mkt bättre än nyårafton som jag har
    du får knipa lite extra så det blir första januari då istället
  • slemtorsk i din bralla
    Kickioh skrev 2012-05-01 12:39:23 följande:
    Har tittat in här lite då och då för att se hur det går för er tjejer och nu ser jag ju att slemtorsk har bulle (eller kanske till och med bullar ;)) i ugnen! :D Äntligen!! Som jag har hejjat på dig!Stort GRATTIS! :)
    tack tack nu återstår några veckors spänd väntan på ultraljudet i vecka 8 för att se så att allt ser väl ut och framförallt...att se hur många som bor där inne
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-05-01 14:06:47 följande:
    önskar nästan jag kunde det hihi men jag räknar med bebbe redan kring lucia om inte tidigare jul å nyår är jag rätt säker att jag slipper föda under hoppas din bebbe inte får för bråtton så du kan få nästa år hihi
    mig spelar det ingen som helst roll när bebisen/bebisarna kommer, julafton vore ju perfekt för det var då vi gifte oss

Jag vill bara ha bebisen/bebisarna  och när de sen föds är lika ointressant som vilket kön det är, så länge de inte föds mycket för tidigt så de blir sjuka.

Jag utgår just nu från att det ÄR två för att inte få en chock sen *S* men tror nog innerst inne att det är en..
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-05-01 14:14:40 följande:

SLEMMIS!!!!!!!! DU ÄR MED BARN!!!!!!!!!!Gravid

WWWWWOOOOOHOOOOO!!! dig har man ju följt sååå länge!!! jag är så glad för din er skull!! oj oj oj , glädje samt hormontårar rinner från kinderna!!!!!!HjärtaHjärta

taaack vad gullig du är.. det har inte sjunkit in ännu... och absolut inte på mannen... visade honom nyss ett papper där jag tejpat upp alla tester från denna perioden och man kan se stegringen....han svarar med ett leende att "Ja det är ju svårt att ignorera"...

När HAN fattar så tror jag att jag kan fatta......

Funderar på när jag ska ta det digitala... för jag behöver få det svart på vitt klart och tydligt...

Just nu mår jag lite illa, har ätit dåligt i dag och måste få ordning på mina matvanor....har ju övervikt och har försökt pressa ner mig vilket inneburit att jag levt på shakes och sallad mycket och det räcker ju inte för bönan/bönorna i magen.....

Är DÖSUGEN på bananer....och vi bor 2 mil från affären och mannen är sjuk.........och ja.. jag har ju inget körkort...fast jag KAN ju köra ha ha.. funderar på att kapa bilen
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-05-01 14:21:35 följande:
    tänk om det blir 3!! bäbisar?? att nåt av äggen delat sig i 2 oxå??
    finns ju en viss risk.. hände mannens syster på 90-talet när hon gjorde IVF... satte in två embryon... och ut kom tre st, två st som var enäggstvillingar (pojkar) och en tjej.... så visst funderar man..plus att det finns MASSOR av tvillingar på min sida så risken att embryon fortsätter att dela sig finns ju *S*
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-05-01 14:26:03 följande:
    oj vad häftigt!! =) ska bli väldigt spännande att höra när du varit på VUL!!

ska själv försöka ringa i morgon och boka ett VUL i vecka 8-9  
    jag avvaktar lite eftersom min testdag inte är förrän fre-lördag egentligen och vi får ju VUL i vecka 8 garanterat, det är ju så de jobbar på IVF-kliniken så jag räknar med att sista veckan i maj-första veckan i juni så vet jag lite mer.. men tiden går ju fort.......förhoppningsvis
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester