Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-05-03 13:53:31 följande:
    Där måste jag rätta dig Slemmis. Färgrester på RFSU sitter absolut mitt på testet ibland kolla bAra i mitt galleri så ser du.

Så må det ha varit för dig, men jag har aldrig sett det, aldrig hört om det på det viset och när jag frågade tillverkaren ang färgrester så var det just det jag skrev jag fick till svar, så du kan ha en annan erfarenhet men det betyder inte att du har rätt här. Färgrester mitt på testet är dessutom helt ologiskt eftersom det handlar om färg som släpats med urinen längs med stickan och som inte kommer längre pga barriärer som stoppar
  • slemtorsk i din bralla
    idealisten i mig skrev 2012-05-03 17:34:49 följande:
    Spökish..? Om ens det

om där är något så är det ju väldigt väldigt svagt- jag ser inget på min skärm...ibland ser jag på telefonen när jag inte ser på skärmen (bättre upplösning på den) men  jag tycker det ser "mörkt ut"... vilken dag är du på-?
  • slemtorsk i din bralla
    ZooZoo skrev 2012-05-03 17:55:26 följande:
    Hej tråden,

Jag tycker mig se ett streck, men blir osäker. Är det någon som är duktig på test som kan göra en bedömning?

Testet är taget ÄL+10

jag tycker också att jag anar något..svårt att avgöra färgen dock......
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-05-03 18:27:31 följande:
    hej tjejer! vul igår. bebis i v 12 =) vinkade samt suttade på tummen =) *kärlek 

åååååå gulligt
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-05-03 20:11:38 följande:
    Slemmis: Va här inne för ett halvår sen och hängde och tittade in här idag och ser att du plussat. Måste bara skriva och säga Grattis. Gud så underbart! :)
    tack så hemskt mycket
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-05-03 20:37:10 följande:
    Du kommer säkert inte ihåg mig. Men det va jag och min pojkvän som tog utspiralen och sen ändrade han sig efter någon vecka... Då kanske du minns??

Skit rolig för er iaf.. Killen får ett syskon. vet han om det???
    nä lillkillen vet inte än.. men kommer nog få veta i helgen redan, vill att han är med på tåget från början för han är så klok och smart att han kommer undra saker...
  • slemtorsk i din bralla
    zigne skrev 2012-05-04 07:14:57 följande:
    Vad tycker era partners om allt detta testande?? Känner de sig inte en "aaaning" pressade?
    näpp.. han vill inte veta säger han för han vill inte få upp hoppet och sen landa för hårt men han vet ju och han kan fan inte låta bli att fråga och flina och vara nyfiken men jag säger inget förrän det närmar sig BIm typ -2 om det finns något där som ev kan tolkas som ett plus.

Nu gjorde vi ju IVF också och då blir det dessutom ÄN mer påtagligt för man VET ju faktiskt att man har fått en befruktning och man väntar ju bara på att det ska sätta sig så att säga
  • slemtorsk i din bralla
    zigne skrev 2012-05-04 07:50:08 följande:
    OK "slemtorsk i din bralla" (vad fick du den signaturen ifrån När det gäller IVF så är det absolut mer begripligt att man börjar testa så fort som möjligt! Men i andra fall så verkar det rätt hysteriskt.
    där tror jag du är i ett farligt gränsland och trampar.. har man en innerlig önskan och har försökt en tid så finns det många förklarliga skäl till att man testar och hoppas.

Dessutom är det som en liten kick, någon jämförde det med att skrapa trisslotter... man tar sitt test och väntar och hoppas och rätt som det är händer det.

Hysterisk är en väldigt allvarlig stämpel att sätta på folk du inte känner och inte känner deras historia.

Jag har gjort två ivf-försök på ett år, övriga månader har vi ju försökt hemma, är det okej att testa mycket bara vid de två tillfällena då och alla andra månader var jag hysterisk?
  • slemtorsk i din bralla
    Jess86 skrev 2012-05-04 09:58:45 följande:
    Hej tjejer!
    En liten update, jag plussade ju i april och i måndags var vi på VUL i vecka 6+5  och fick se en perfekt liten böna på 0,9 cm med ett bultande hjärta Hjärta

Grattis till alla nya plus!!!   
    jag måste fråga.. hur gör ni för att få vul så tidigt.. här VÄGRAR de att göra ultraljud före vecka 10, på mödravården har de inte ens ultraljudsapparat- jag måste åka 9 mil till närmaste privata mottagning för att ens kunna tjata mig till ett tidigt ultraljud...fruktansvärt irriterande när man ändå gjort IVF så är det mycket som kan "hamna snett" som man ju vill kolla....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester