Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Eveliina11 skrev 2012-05-09 18:25:07 följande:
    Hur har det gått för alla här??
    Vilka är gravida? :)
    JAG!!
  • slemtorsk i din bralla
    Eveliina11 skrev 2012-05-09 18:56:36 följande:
    NEEEJ, ÄR DET SANT :D :D SUUUPER GRATTIS :) !!!

Vilken vecka är du i :D :D ? Berätta från början, när plussa du osv :D ?
    jag gjorde mitt andra ivf i april, fick en superfin äggskörd med tanke på min ålder..13 st... men de var sega i starten så insättningen fick skjutas på en dag för att de skulle utvecklas som de skulle, så på en lördag åkte vi in och satte in, men då hade 11 av äggen avstannat i utvecklingen så det fanns bara två kvar, en 4-cellig och 6-cellig som båda sattes in och redan på dag 7 anade jag ett svagt svagt plus, morgonen ruvardag 9 var jag säker och på dag 10 slängde jag till med ett CB vanligt och det blev knallblått tydligt plus

Sen har jag haft lite problem nu i veckan men står under läkarkontroll så det är lugnt än så länge, är i vecka 6 nu om jag räknat rätt...är ju lite pyssligt att räkna ut när man gjort IVF
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-05-09 19:07:40 följande:
    En vän till mig dog idag !han valde själv att avsluta sitt liv! han efterlämnade 2 barn och en hund som va hans allt !!! Fy va hemskt =(
    nej fy..... usch vad hemskt.

*kramar*
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-05-09 19:11:15 följande:
    mmm man tänker ju på hans barn , träffade honom i måndags och han va på bättre humör då än på länge..an.
    tar han hade bestämt sig redan då =(
    det funkar ju tyvärr så... har lärt mig det under utbildningen och min praktik här och alla människor jag har mött. När en människa som varit deprimerad under en längre tid helt plötsligt blir glad och tillfreds så innebär det tyvärr ganska ofta att de har gjort ett aktivt val att avsluta.

Någon som bestämt sig för att ta livet av kan man extremt sällan stoppa. Har haft klienter vars nära och kära har varit inskrivna på psyk och som har lyckats "spela friska" för att bli utsläppta så att de mer eller mindre kan sätta sig framför tåget.

Han hade gjort sitt val och ingen kunde nog stoppa eller påverka honom. Det tragiska här är att han inte förstår hur illa han gör sina barn, men människor med sådan tragik med sig ser det ofta tvärsom, att de gör sina nära en tjänst genom att försvinna.

SPara fina minnen och tankar om honom och dela med dig av till hans barn när det blir läge, låt dem minnas honom som en fin, glad och snäll man.
  • slemtorsk i din bralla
    Boomsan skrev 2012-05-09 21:31:30 följande:
    Hitta denna roliga informationen, delar med mig om denna ::)

Veckor efter senast mens(hCG i mIU/ml)
    3 5 - 50 4 4 - 426 5 19 - 7 340 6 1 080 - 56 500 7-8 7 650 - 229 000 9-12 25 700 - 288 000 13-16 13 300 - 254 000 17-24 4 060 - 165 400 25 - 40 3 640 - 117 000
     Källa: www.niomanader.se/content.asp?id=149

Där ser man ju att äveb om man är en låghormonare så borde man rent tekniskt testa positivt i vecka 6 :P
    absolut.. det finns dem som går 9 månader utan att ens tänka tanken på att de är gravida också

Mitt hcg låg på 631 i går vilket till och med är lite över "högsta nivån" för vecka 4, ska ta ett nytt blodprov i morgon och hoppas det hoppat upp en rejäl bit så jag kan slappna av..

Att man testar positivt i vecka sex är faktiskt betydligt vanligare än att man gör det 7 dagar före BIM
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-05-09 21:48:23 följande:
    Boomsan:
    Nja den stämmer sådär tror jag. Fick bättre info av gynläkaren när jag hade tagit mitt Hcg prov...
    vad fick du för info då om man får undra? den listan ovan är för övrigt samma som ivf-kliniken använder sig av men det får jag kanske inte säga för då "vet jag ju bäst" igen :-P
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-05-09 21:53:36 följande:
    Hon sa inget värde till mig utan sa bara allmänt att de tabeller som syn ofta visar ett lägsta ett normalt och ett högsta värde. Man luras lätt av det lägre spannet då det sällan bådar gott om man ligger där. Så jag fick helt enkelt inget värde då hon menade att det var som upplagt att analysera sönder men hon sa att mitt låg i högre spannet vilket tydde på att allt var bra. Men detta var bara vad hon sa som sagt, inte något som jag läst på nätet
    Men det är väl rätt uppenbart att det är ytterligheter, det tror jag nog alla är medvetna om. Jag  bad om mitt resultat för jag ville ha koll och det tyckte läkaren var självklart eftersom man har rätt att veta sina provresultat i alla lägen men hon poängterade också att det egentligen inte säger så mycket mer än att jag är gravid, det är stegringen som är det intressanta.

Den listan som visas ovanför ligger på de flesta ivf-klinikers sidor och är faktagranskad av en av världens främsta fertilitetsenheter (och bara för det minns jag inte namnet på den) men Lars Nilsson som är en av världens ledande fertilitetsexperter (med i teamet som skapade första provrörsbabyn i Sverige 1989) visade mig listan till och med i samband med mitt äggplock...tror det var för att vi pratade om "spökstreck" och sånt som han för övrigt menar inte finns utan antingen är det positivt eller inte alls och tja.. resten är ju vi inte överrens om iaf. Minns tyvärr inte hela samtalet då jag var rätt så drogad av morfin*S* men listan minns jag för jag nojjade om att den hade bubblor (den var misslyckat laminerad).
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-05-09 22:03:53 följande:
    Aja det viktiga är att det resultat du fick betyder bra precis som mitt... Oavsett vilka siffror det är. Så vi släpper det! Tror mer min gynläkare menade väl som inte sa värdet men hade jag frågat hade jag säkert fått det...
    det förutsätter jag att du hade fått....hur mår du annars då om man får fråga? Några jobbiga symtom, jag mår illa och vräker i mig chips... om vartannat.. jag som inte ens gillar chips...haha...
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-05-09 22:10:49 följande:
    Det får man absolut fråga. Jag spyr från morgon till 17-18 tiden och får oftast behålla middagen på kvällen! Lycklig ändå

Det är värt det..
  • slemtorsk i din bralla
    Inelg skrev 2012-05-09 22:43:04 följande:
    Är du i v4? trodde du var längre gången..  Oj va mkt HCG man har då.. När i v 4 är du? 3+?

Jag är i vecka 5+1 nu..men var i vecka 4 eller femte veckan när mitt hcg togs 4+6 närmare bestämt, men pga jag har gjort ivf så är det svårt att säga eftersom det är två månader sen jag hade mens pga medicineringen.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester