• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ja Mammelie hur gick det?!

• viochdu

Cessan: såg ditt svar nu när jag kom hem från jobbet.

Vill bara flika in om du hade nästan fullt utslag tisdags skulle jag inte räkna med äl på tisdagen. Då kanske det istället skulle bli fullt utslag idag (onsdag) och då skulle jag räkna ÄL på torsdag eller fredag.

Så du inte tror dig haft ÄL och hoppat över sexet menar jag :)

• viochdu

Gozzan: ja TL vekar behöva exakt 25 innan dom blir starka.

Jag fick i måndags nästan fullt utslag på dagen klockan ett. sen när jag hem på natten vid tolv. Då hade jag fullt utslag. Hade öven det morgon efter. Sen har jag inte testat mer. Så jag hade säkerligen ÄL igår. Men igår blev det inget sexande:/ men får hoppas det hjälpt med lördag , 2 ggr på söndag ,, måndag , tisdag och ikväll med då.

• viochdu

Hej hej hopp hopp: plus! Bra jobbat med sex 6 dgr innan fullt utslag.

Men jag tror det är det många gör fel. Har för lite sex INNAN äl ger utslag.

• viochdu
    Gozzan skrev 2012-11-22 10:39:50 följande:
    det blir nog inget plus för mig denna månad heller, tog ett test idag som har ett lika svagt streck bara att det ser mer grått ut än rosa.
    De är bara upp på hästen igen och hoppas på det bästa. 
    Men så tråkigt... :/

att det ska va så svåååårt
    -Femte Försöket- ÄL 20-21/11 -- BIM 5/12
  • viochdu
    Leeroy skrev 2012-11-22 10:57:44 följande:
    jag känner mig som skit o vet att den här tråden inte alls är till för sånthär. Nu är bomben släppt. min man träffade den andra tjejen bakom min rygg igår o har klargjort för både henne o mig att det är henne han vill vara med & hon vill vara med honom..med MIN MAN!!! Gråter

natten var full av panikattacker, jag har spytt galla som en kalv och haft så ont i hela kroppen, skrikit, svettat, frusit o nu har jag ont i hela kroppen...jag är på väg att lägga ner skola, jobb och allt..tjejer jag har aldrig varit här nere innan....hur tar man sig vidare??? jag måste prata med någon...finns det inga jour-nr att prata med på dagtid??

jag var så rädd igår o trodde jag skulle dö. jag har aldrig mått så innan. jag undrade ibland om det hade kunnat komma ut en ambulans för jag svimmade ett par gånger..så fort jag var på väg att somna till skrek jag högt för jag trodde jag skulle försvinna och aldrig mer komma tillbaka..........det är inte det att jag bara gråter hysteriskt, för det är ok, det har man gjort så många gånger...men när hela kroppen lägger ner såhär......jag kommer inte orka..och det är inte bara idag. det är inatt, i morgon, den natten, nästa dag, natten efter det osv osv osv...jag kommer inte klara mig igenom ett dygn utan riktig hjälp...

jag vet inte varför jag skriver det här...jag vet ingenting. inget mer än att jag är helt utom mig , är rädd o förvirrad o ledsen, har ont efter missfallet o jag är på väg att lägga ner. jag kommer inte gå till skolan i morgon, jag kommer inte jobba..sen kommer inkasso...och vet ni vad det värsta är?? jag skiter fullständigt i inkasso......... hjälp.........
    Tycker du ska ringa psykakuten och åka in! Jag menar bara väl. Men det kan ta för låång tid innan du kan få hjälp fort om du bara går till en vårdcentral och som skickar en remiss. Då står du utan hjälp i flera dagar.

Min lillebror mådde dåligt. Då åkte vi in till psykakuten med honom och berättade hur det låg till och då hjälpte dom honom med medicin dirket.. insomningstabletter och lite attrax för ångest och sånt.

• viochdu
    Cessan skrev 2012-11-22 10:57:57 följande:
    Känns ju som ni fått till det en hel del ;) Vi har inte fått till det alls lika mycket :/ Sambon har vart sjuk och inte orkat så våldsamt mycket, men jag hoppas på att ska bli nått efter jobbet ikväll :)  Sen är  den tråkiga väntan igång igen, tycker man alltid väntar på något, mest av allt ett plus Skrattande 
    Det är plus vi vill ha :)

Ja men hur har ni fått till det då??

Jag har varit tvugen att väcka min sambo varje natt vid tolv för sex. MAn märker hur grinig han e man han vill ju oxå. Men inte kul att bli väckt när man ligger och sover och ska upp vid 5 på morgonen. Jag jobbar eftermiddag denna vecka så slutar inte jobba förens tjugo i tolv. Därför det inte blev ngt sexande i natt. Jag orkade verkligen inte och jag ville han skulle få sova ut. Han försov sig tis ons just pga av detta.

Så får hoppas det räcker med det vi gjort.
  • viochdu
    Leeroy skrev 2012-11-22 11:16:18 följande:
    får man stanna kvar där eller kommer man hem samma dag?
    Det väljer du själv! och dom kommer erbjuda dig att stanna kvar om dom tycker du behöver det.

Men det är upp till dig att välja. Min bror fick frågan man han valde att följa med hem och han bodde hos mig ett tag då. Så vi kunde ha lite koll på honom..

Remiss och bedömningsenheten/psykakuten heter det i vårat län.

Bara åka dit och sätta sig . Eller så ringer du innan..
  • viochdu
    Annam85 skrev 2012-11-22 11:17:26 följande:
    Hur tolkar man de här?? (tog två ÄL testet då jag trodde första var fel på... =) ) 

skulle tolka det som Gravid så klart :)

ÄL test ger utslag för HCG oxå.

Grattis.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester