Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Här är testet från i morse
En fråga som egentligen inte hör hit. Men svärmors ena bröstvårta har börjat läcka. Hon är 60+. Kommer mkt hela tiden och nu när hon kom hit så va det blod som kommit. Kanske för att vätskan hade fastnat i bhn så det blivit sår. Men vi kunde inte se ngt sår.
Har googlat och får fram att det kan vara ett symptom på bröstcancer. Ngn som har nån erfarenhet av detta.
Sa till henne att ringa sjukvårdsupplysninhen och sen beställa tid på vårdcentralen.
Men hade varit skönt att kunna lugna henne.
Gummsan: näää hon försvann den dgen hon sa hon skulle jöpa test men sen ha möte och det. Typ i tisdag eller ngt.
Johannalovisa: du e gravid.
Enligt mig är enda anledningen att KUB finns för att folk som inte vill ha DS barn ska kunna göra abort. Men det är min åsikt.
Hade aldrig i helvete gjort abort om jag så fått jätte hög risk.
Enda anledningen jag skulle vilja göra det är för att få ett extra ul. Samt att om jag skulle få hög risk så skulle jag kunna förbereda mig mentalt och läsa på och sånt. Och öven att man får hög eller låg risk fibbs alltid chabsen att få ett Ds barn.
Tror inte folk förstår det där egentligen. Tex mk. Jobbarkompis sa att hon fick en på 18000 nånting och sa guud så skönt nu vet jag att det ör friskt.
Jag sa men det vet du ju inte. Jo men jag fick ju jätte bra siffror. Ja men ställ upp 18000 personer och en av dom har ds em säger att det inte blir ditt barn. Hon stod som ett frågetecken...
Okej kanske ite så att det är enda anledningen men många väljer ju abort efter hög risk och så har dom tagit bort ett friskt val. Men klart det ör alla människors egan beslut.
Men jag är en sån människa som tänker att allt sker av en mening.
Johannalovisa: det där är ju lite olika. Men jag fick gravid på digitalt på äl+8. Har du två pack är det ju bra. De digitala behöver ju mer ön 25 hcg för att det ska slå över på gravid. Så bli inte ledsen om det ståe inte gravid.
Babben: jo jag skrev oxå att jag själv oxå skulle välja KUB. MEN det jag menar är att jag tycker det är tråkigt att det görs så tidigt så att man kan välja att ta bort.. Och det trodde jag framkom i mitt inlägg.
Babben: jag som va otydlig. Tummen upp!