• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Odella skrev 2012-06-02 00:37:00 följande:
    Vet hur det är, det SKA ju inte vara svårt att bli på smällen men ändå vill det sig inte :/ Håller tummarna för dig :)
    tack. men helasaken om att kunna bli gravid är verkligen en hel vetenskap. önskade att man bara kunde skynda på det på nått sätt
  • alexander2011
    maddiiie89 skrev 2012-06-02 08:16:59 följande:
    Jag måste bara fråga.. Kan man få ÄL en vecka innan mens plus att jag kände av min ÄL förra helgen? Tog ett ÄL rest igår kväll och det visade jätte starkt och nu på morgonen tog jag ett till och de va jätte svagt.. Men mensen ska ju komma på fre - lörd nästa helg. Har alltid haft 29 dagars cykel... Vad händer ?:/
    jag tror att det är så att din äl kom 1 vecka sent bara. hur många dagar har du mellan äl o mens?
  • alexander2011
    maddiiie89 skrev 2012-06-02 08:26:20 följande:
    Jag brukar ha 14 dagar mellan ÄL och mens men nu är det 7 dagar isf:/ kan man verkligen ha så ?
    nä har du 14 dagar så ahr du alltid 14 dagar. men jag tror att du had eäl igår och då ska du räkna att du har mensen 14 dagar från igår dvs den 14:e ska du ist ha mensen ist för den 7:e
  • alexander2011
    karamellflickan skrev 2012-06-02 08:51:25 följande:
    Alexander, med tanke på att din mens varit försenad nu flera gånger på raken, du tror inte att din cykel har blivit längre efter dun förra graviditet? Jag menar, det är ju inte ovanligt att mensen ändrar sig efter att man fått barn, och inte heller att det tar ett tag för den att balanserad

vet faktiskt inte :S kan möjligtvis vara så
  • alexander2011
    angie91 skrev 2012-06-02 09:31:45 följande:

alexander : du skulle int testa förrän måndag va???

håller ttummarna allt ja kan . de vet du <3 gullunge <3

nä, nästa måndag isf. vill att mensen ska vara minst 1 vecka sen innan jag testar igenHjärtatack gumms :)
    EQ85 skrev 2012-06-02 09:33:16 följande:
    har du sökt hos en gynekolog och bett få prova pergotime? 
    kan hända att du har lite för låga halter av LH för att ägget ska lossa?

nej jag ahr inte gjort det. vet inte alls hur det funkar men den hjälpen kan man väl inte få förens man ahr försökt i minst 1 år va??? eller?? isf ska jag fråga. frågan är bara om jag verkligen kan få hjälp när vi ahr ett barn sen innan och jag ahr varit gravid 1 gång innan alex oxå :S

• alexander2011

popcornplaya skrev 2012-06-02 11:26:20 följande:
    Tog ett cb digitalt som visade ej gravid :/

Tog dock ett preg också som visade samma som förra.

Har två vanliga cb också så tar väll ett ikväll och ett imorgon om inte mensen kommer innan. Har riktigt mensmolande i ryggen. Men det känns rätt kört. Troligen kemisk grav som jag hade i nov för att ha spök på alla tester känns ju lite konstigt.
    men testa inte den digitala såå tidigt gumman. risken finns då att den visar inte gravid. du bör ha starkare tester än så innan du kanske får gravid 1-2.
    Jag tror absolut att det är nått denna måanden Solig
    avvakta med ett nytt digitalt tills tisdag. visas det inte då så är det ingeting men amn ser ju :)  
  • alexander2011

ingen snäll vänlig själv som vill skänka mig ett test? ingen som ahr öveblivna sen ni plusade?

• alexander2011
    AlexandraViberg skrev 2012-06-03 14:46:18 följande:
    Åh önskar att jag hade! Har själv bara ett kvar och vet inte om jag ska använda det idag (bim+1 och har inte tagit något) eller vänta tills imorgon..

vänta tills imorgon med morgonurinet, det är lugnt. känner rent ut sagt att jag är sååå sugen på att testa men ahr igentligen inte råd just nu o slänga ut mer pengar på tester
  • alexander2011
    Tuvalina skrev 2012-06-03 15:28:38 följande:
    Hallå allihopa, här är en smått förvirrad kvinna ska ni veta.

Använder Testlagrets tester och tog ett test igår kväll och tog sedan ett test till tidigt i morse. Därefter blev jag mycket förvirrad som ni kommer förstå när ni ser bilderna och tog därför tre till tester som alla tre var negativa... någon som har några tankar kring detta?

Det kan alltså visa falskt positivt om det är en för smal rosa tråd på testet, eller? Men hur förklarar man då det andra testet som ser ut som en suddig kladd?

Har hört att Testlagrets tester fått något fel i tillverkningen i april i år, någon mer som hört det?

Tacksam för tankar och tips....

det där har jag aldrig sett förut på deras tester. maila bilderna till testlagret bums!!

sen borde det iof vara nått hoppas jag för annars skulle testet inte reagera så eller hur 
  • alexander2011
    Tuvalina skrev 2012-06-03 16:41:56 följande:
    alexander2011, tack för din input. Jag har googlat runt och har inte sett något liknande på någons bilder... konstigt... Sen var du ju ännu märkligare att de andra testerna ur samma kissburk blev negativa!

Jag har mailat dem. Får väl svar imorgon!

Tråkigt!

men ärligt såå borde det vara nått ändå.logoskt asså för annars hade de inte reagerat allt. ska du testa imorgon?
    jätte bra att du mailade :) infogat bilderna oxå? jag ahr haft mega preoblem emd spöksträck på deras tester men inte ALLS som dina. tycker banne mig att du ska ta ett till test hihi
    lycka till  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester