• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Undrande.)

Hej på er! En fundering.. är det någon som sett ett spökstreck på genomlysning? Jag ser ett svaaagt streck som jag tänkte var spök/inbillning men det syns när man lyser igenom testet. Någon som haft så som det ?konstaterats? att det var spök eller sen fått bekräftat med positivt test senare? :) bara nyfiken. Jag vet att man inte ska mixtra med bilder, lysa osv. har tagit oändligt med tester och vet hur det ska se ut när det är positivt. har 2 barn sen innan+flera graviditeter. Så har du bara åsikter behöver du inte kommentera. Svara gärna på frågan om du upplevt detta. :)

• Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Undrande.) skrev 2024-11-07 09:23:49 följande:

Hej på er! En fundering.. är det någon som sett ett spökstreck på genomlysning? Jag ser ett svaaagt streck som jag tänkte var spök/inbillning men det syns när man lyser igenom testet. Någon som haft så som det ?konstaterats? att det var spök eller sen fått bekräftat med positivt test senare? :) bara nyfiken. Jag vet att man inte ska mixtra med bilder, lysa osv. har tagit oändligt med tester och vet hur det ska se ut när det är positivt. har 2 barn sen innan+flera graviditeter. Så har du bara åsikter behöver du inte kommentera. Svara gärna på frågan om du upplevt detta. :)

Hej!
    Om jag minns rätt ska man inte kunna se just spökstreck mot en lampa, utan då ska det tidigare strecket försvinna. Men, man kan få ett svagt streck och sedan kommer mensen (kemisk graviditet). Så det är mycket som spelar in egentligen. Jag själv testar ju som en galning runt bim men det är ju helt klart bättre att vänta tills bim-dagen egentligen och då ta ett digitalt men det vet du säkert redan 😂 
  • Anonym (Undrande.)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-11-07 11:27:02 följande:
    Hej!
    Om jag minns rätt ska man inte kunna se just spökstreck mot en lampa, utan då ska det tidigare strecket försvinna. Men, man kan få ett svagt streck och sedan kommer mensen (kemisk graviditet). Så det är mycket som spelar in egentligen. Jag själv testar ju som en galning runt bim men det är ju helt klart bättre att vänta tills bim-dagen egentligen och då ta ett digitalt men det vet du säkert redan 😂 
    Tack snälla för svar! Har också för mig att det var så. Testade som en galning med första barnet. Men andra barnet bara 2 dagar innan bim för att jag kände på mig att det blivit något oplanerat. Nu inför tredje barnet och egentligen första försöket så har min cykel varit rubbad efter augusti och haft sen eller ingen ägglossning. Så nu vet jag inte när bim är. har tidigare tydligt känt min ägglossning men inte lika mycket denna cykel som jag brukar så vet inte riktigt när den var eller om den ens har varit.. haha därav att jag tar några test i veckan för att hålla lite koll på när/om det slår om till positivt eller om mensen kommer så småningom :) brukar bara ta digitalt om jag har något övertygande på sticka. :) 
  • Anonym (Är jag galen?)

Vad tror vi? Kom inom tiden! Testet mäter 10 mlU, när hade ni provat vanliga test?
  • Anonym (A)
    Anonym (Är jag galen?) skrev 2024-11-08 07:31:09 följande:

Vad tror vi? Kom inom tiden! Testet mäter 10 mlU, när hade ni provat vanliga test?
    Ser tyvärr inget på det testet. 
  • Anonym (Är jag galen?)
    Anonym (A) skrev 2024-11-08 08:22:25 följande:
    Ser tyvärr inget på det testet. 

Va, jag tyckte det var ganska synligt jag! tog en närmre bild :)

• Anonym (A)
    Anonym (Är jag galen?) skrev 2024-11-08 08:44:03 följande:

Va, jag tyckte det var ganska synligt jag! tog en närmre bild :)

Det kan vara min datorskärm med, men ser ingenting. Ser du något så är det säkert ett plus :)
  • Anonym (Osäker kvinna)

Jag hade missfall i somras och försökt sedan dess igen. 
    Men nu fick jag detta på ett testa tidigt innan tiden hade gått 5 min och det står kvar efter 1 timme med.  Kan jag räkna mig som gravid eller kan testa tidigt vara fel?

• Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2024-11-08 18:50:30 följande:

Jag hade missfall i somras och försökt sedan dess igen. 
    Men nu fick jag detta på ett testa tidigt innan tiden hade gått 5 min och det står kvar efter 1 timme med.  Kan jag räkna mig som gravid eller kan testa tidigt vara fel?

Svårt att se, är det ett torkstreck? Är det ett brett streck eller en linje? 🙂
  • Anonym (Osäker kvinna)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-11-08 22:26:07 följande:
    Svårt att se, är det ett torkstreck? Är det ett brett streck eller en linje? 🙂
    Det var samma typ av streck från att jag la ner den tills kvällen.

Tog ett nytt nu på morgonen som ser ut så här 2 min efter jag lagt den på rakt underlag
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester