• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Är jag galen?)
    Anonym (Är jag galen?) skrev 2024-11-08 08:44:03 följande:

Va, jag tyckte det var ganska synligt jag! tog en närmre bild :)

Uppdaterar, detta var ett riktigt plus för referens på baby plan early strip ☺️
  • GladBanan
    Daphodil skrev 2024-11-11 18:32:57 följande:
    Positivt test! Sen är spotting ett observandum, hoppas det inte blir något mer. 
    Det utvecklades till mensliknande blödning, känns tyvärr precis som missfallet i somras? tack för svaret i alla fall! 
  • Anonym (Hanna)

Jag vill varna för dom här graviditetstesten från Kronans apotek. Det blir en skugga eller ett spökstreck varje gång! Det syns mer på bild via kameran än med blotta ögat, men det är ändå så att man hajar till och reagerar varje gång. Sen i vissa vinklar är det helt blankt vitt. Tror det är konstruktionen i själva kassetten som är dålig, skuggan från mittpartiet/avskiljaren. Bättre med vanliga remsor eller digitalt! 
  • Kungsbacka

Hej tjejer, vad tror ni om detta gravtest äl+10? Det är ett RFSU testa ofta. Tog ägglossningstest först för att se om det skulle visa positivt. När det var så pass starkt så tog jag ett gravtest. Strecket kom upp i rimlig tid. 

• Anonym (.)
    Kungsbacka skrev 2024-11-13 12:35:49 följande:

Hej tjejer, vad tror ni om detta gravtest äl+10? Det är ett RFSU testa ofta. Tog ägglossningstest först för att se om det skulle visa positivt. När det var så pass starkt så tog jag ett gravtest. Strecket kom upp i rimlig tid. 

Positivt, grattis 🥳 
  • Nanathalie
    Kungsbacka skrev 2024-11-13 12:35:49 följande:

Klart positivt! Vad roligt att det matchade med positivt ägglossningstest! 😍 grattis!
  • Kungsbacka
    Nanathalie skrev 2024-11-13 18:32:51 följande:
    Klart positivt! Vad roligt att det matchade med positivt ägglossningstest! 😍 grattis!
    Tror du?! 🙈 Det hade vart helt otroligt om det är så. Vågar inte riktigt hoppas. Ska ta ett nytt test om ett par dagar & se. Är orolig för kemisk graviditet som alla..Det är roligt att det hängde ihop med stegringen på ägglossningstestet ja! Bara hört att man kan göra så innan men första gången jag testar själv. 
  • Anonym (Oj)

Har absolut noll symtom förutom att min temp gjorde en stegring i morse tre dagar innan beräknad mens. Fick ett infall nu på kvällen och tog ett test, bara för att få
    bekräftat negativt så jag inte behöver fundera, även om det där med tempen gnagde (mäter nitiskt varje morgon). Är i chock, för det här går väl inte misstolka?? Tog ett testa ofta från rfsu 
  • Anonym (.)
    Anonym (Oj) skrev 2024-11-13 22:11:02 följande:

Har absolut noll symtom förutom att min temp gjorde en stegring i morse tre dagar innan beräknad mens. Fick ett infall nu på kvällen och tog ett test, bara för att få
    bekräftat negativt så jag inte behöver fundera, även om det där med tempen gnagde (mäter nitiskt varje morgon). Är i chock, för det här går väl inte misstolka?? Tog ett testa ofta från rfsu 
    Grattis! Långt ifrån alla har symptom tidigt  graviditeten och en del får knappt några alls ☺️
  • Kungsbacka
    Anonym (.) skrev 2024-11-13 13:57:48 följande:
    Positivt, grattis 🥳 
    Tog ett nytt likadant test idag & det har skett en stegring från igår. Det är definitivt positivt! 🥰
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester