• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Krambjörn skrev 2012-02-15 20:07:22 följande:
    När efter ÄL kan man börja testa sig med G-tester???

Nu lär det iaf dröja ett tag då jag har ÄL nu men tiden melan ÄL och BIM för mig är alltid 10 dagar 
    7 dagar efter äl säger dom väl =)
  • sweasmamma
    Knasten83 skrev 2012-02-15 20:13:07 följande:
    Swea: stackars!!! Prova postafen om du har hemma. Jag som är åksjuk har alltid det hemma ;)
    jag har inga =( provat movicol och novalocid och samarin...INGET hjälper!!! riktigt jobbigt ! undrar om det är kräksjukan Rynkar på näsan
  • sweasmamma

skengraviditet låter så hemskt !! 

mnen antingen är det kräksjuka eller... ja men nej jag ska sluta ösa mina "symtom" på er =)

jag tar inte illa upp men blir lite ledsen då många beskriver hur dom mår men ..ja att jag skulle vara skengravid??alltså det kan vara nåt annat som spökar men ... nej !

hoppas alla får sina underbara Plus 

KRAM HjärtaHjärtaHjärta 

• sweasmamma
    Mini Léonie skrev 2012-02-15 20:28:49 följande:
    Swea:
    Jag menar att jag själv och många med mig hunnit med att känna sig skengravida. Inget dåligt med det???!!!
    känns inte bra att höra! så är kanske fallet men blev.. ja uppriktigt ledsen !!! men jag är nog ganska så aktiv i tråden =) jag inväntar bim och kommer mensen så gör den sen ska jag inte "känna"efter mer eller framöver,man skadar sig själv 
  • sweasmamma
    Cataleya skrev 2012-02-16 06:56:39 följande:
    Det är ju därför alla här inne finns, vi älskar ju lika mkt som du att spekulera!
    Inte ta åt dig och va inte ledsen. :/Hjärta 
    tack !!
  • sweasmamma
    Gummsan skrev 2012-02-15 22:16:44 följande:
    Försök att inte ta åt dig gumman. Jag vet hur jobbigt det är verkligen. Man får höra mycket i denna tråden. Och ja man blir ledsen. Stå på dig och tro på vad du känner! Jag tror fortfarande på ett litet pyre! 
    Du såg ju vad många skrev till mig men se nu, kroppen hade rätt det va ett pyre här. Håller alla tummar på att samma blir för dig. Kram Hjärta 
    ja jag kommer ihåg ,bara att just skengravid det sitter ju i huvudet ,känns som man är..ja knäpp !förstår du ? kram =)
  • sweasmamma
    Knasten83 skrev 2012-02-16 06:38:17 följande:
    Åh min man som e halvfinne! ;)

Jahopp mensen kom på riktigt idag med mensvärk och allt. Känns onödigt o testa igen då.

Hoppas på EPA-glandin denna mån. Erfarenheter?
    pepp inför nästa månad !!!!
  • sweasmamma
    lillis79 skrev 2012-02-16 06:47:15 följande:
    min mens kom oxå idag, eller inatt, 2 dagar för tidigtGråter jag körde epa-glandin denna cykeln men man vet ju inte, det kan ju ta sig nästa gång kanske.. däremot har jag fått mensvärk från helvetet!! brukar inte ha det så kanske det beror på epa-glandinet..?? fick ta 2 diklofenak och en alvedon för att klara gå upp ur sängen Rynkar på näsan
    jag har plussat med glandin 25 på 1a försöket och på 2a försöket och epa-glandin ska ju vara samma så jag hoppas på mars-plus! har bim på min födelsedag den 15e mars, hade ju varit världens bästa födelsedagspresent med ett plus!Solig
    då håller vi tummarna för en bra present !!! =)
  • sweasmamma
    Together90 skrev 2012-02-16 07:45:46 följande:
    Asså jag blir lite irriterad på er tjejer, det låter som att när man undrar om någon är skengravid då är man världens elakaste. Vi ska ju vara ärliga emot varandra och detta var bara en tanke.

Swesmamma har skrivit här inne sen hennes ägglossning om hennes graviditetsymtom.
    Men jag tycker testerna ser negativa ut och därför skrev jag så, inte för att vara elak. 

Det är inget "fel" att vara skengravid utan det händer när man vill vara gravid så himla mycket att man lurar kroppen att tro att man är det och därför blir mensen till och med i vissa fall utebliven.
    Kroppen och hjärnan arbetar så. Det är inget taskigt eller elakt och visar definitvt inte att man är "knäpp" som sweasmamma sa för det är man inte.

Jag har säkert någongång också varit skengravid det är inget fel med det. 

min mens uteblir aldrig !! KLART jag vill bli gravid,precis som du ville och alla andra i tråden !!!!men jag vet att jag kan bli gravid,och blir det inte denna gången så nästa eller nästa .....såå stressad är jag inte ! och jag mår verkligen illa osv ,men vadå man kan väl vara sjuk ???

du va ärluig ja. men jag kände mig sjukt nertryckt,precis som om jag bara ahittar på,,,,det gör jag kanske!!??? 
  • sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-02-16 07:40:53 följande:
    Sweasmamma : som sagt ta inte åt dig. Om det nu finns något som heter skengravid så har väl alla i tråden lidit av det fler än en gång. Kram
    ja och jag har det nog varje månad =) kram 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester