• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2012-01-27 12:18:35 följande:
    stegring sker oftast varannan till var tredje dag 
    Men det har ju stegrat från bim-5 till bim-4? Åh detta är nästan värre än att vänta på att bli gravid, fick reda på att en vän opades igår för X.. Fick ta bort äggledaren och allt.. Så nu är man nojjig..
  • Helenmedh
    sassa87 skrev 2012-01-27 12:28:43 följande:
    hej tänkte bara visa dig lite om tappen.

Före Ägglossning är Livmodertappen
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före & under ägglossningen är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pga av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen

Efter ägglossningen är livmodertappen
    Stängd genpluggat av slempropp
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr eller lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen

Lite före och under menstruationen är livmodertappen
    Öppen för att släppa ut mens
    hård som nästippen
    lågt placerad i slidan
    Fuktig pga. blodet
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd men skymt av blodet!

Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd
    blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna

var precis och kände efter på min.. Min är inte helt stängd (kan bero på att jag fött barn tidigare)
    Min är inte torr (har aldrig haft så mycket flytningar som nu)
    Min sitter ganska högt upp, är halvt bakåtvänd
    Min är hård..
  • Helenmedh
    c89 skrev 2012-01-27 13:08:42 följande:
    Jag testade jäääättesvagt ÄL +8, lite starkare ÄL +9 sedan ingen skillnad alls typ mellan ÄL 10 och 11. Men idag ÄL +12 är det mycket starkare.

Tänk på att HCG i regel inte fördubblas mer än var tredje dag. Viktigast är då alltså att om du tar test dag 1 så ska det vara dubbelt så starkt dag 4. Det kommer ju i omgångar så du behöver nog inte oroa dig! :) 
    Tack för svar Känns tryggare nu!
  • Helenmedh
    Knasten83 skrev 2012-01-27 13:55:45 följande:
    Helenemedh: jag tycker jag ser en liiiten stegring! Inte oroa dig vännen, det här blir bra, det är hjärnspöken du lider av! ;)
    Tack <3 Ni är för underbara.. Sitter här och gråter nu, jäkla hormoner :P
  • Helenmedh

Tjejer.. Jag har en fråga.. Jag vet att detta är en "test-tråd" men ändå. 
    Jag får sjukt stora svimmningsattacker ofta.. Började igårkväll och har nu hållt i sig, händer när jag reser mig upp eller står för länge. Då blir allt bara svart och det susar i öronen.
    Vad händer?! Är det "normalt" tidigt i graviditet? Kommer inte ihåg att jag hade så med sonen.. 

• Helenmedh
    Knasten83 skrev 2012-01-27 22:50:28 följande:
    Helenemedh: det är ju vanligt att blodtrycket sänks och att blodsockernivån blir lite rubbad när man e gravid. Kroppen har ju mkt att ställa om för bebisen..
    Okej.. Men det är väldigt obehagligt, trodde några gånger idag på badhuset att jag skulle svimma och slå ihjäl mig i betonggolvet :P
  • Helenmedh
    popcornplaya skrev 2012-01-27 22:55:55 följande:
    Helenemedh: så hade jag jättemycket första grav, jag fick alltid ha druvsocker och vatten med mig överallt. Andra grav var det ingenting.
    Okej, då kanske det är tvärtom för mig, första ingenting och nu allting på samma gång :P Haha.. Det sjuka är att jag känner mig inte alls gravid, mer än att humöret åker bergochdalbana:P 
  • Helenmedh
    c89 skrev 2012-01-27 23:09:08 följande:
    Jag har alltid fått sådana attacker ibland men det berodde tydligen på min oerhörda järnbrist. Nu trycker jag i mig multikvinna med järn och folsyra och extra niferex. Så kör igång med järntabletter om du inte redan tar det! :)
    Jag kör med ACO kvinna med extra folsyra och järn :-.) Köpte den när vi försökte bli gravid och knaprar den än Men slutet på min förra graviditet så hade jag dåligt järnvärde kommer jag ihåg, då fick jag niferex..
  • Helenmedh

Kunde inte låta bli.. Jag är så nojjig över att nåt är fel men detta är väl en ganska okej stegring? 
    Bim-5
    Bim-4
    Bim-3

• Helenmedh
    Knasten83 skrev 2012-01-28 00:24:44 följande:
    Heléne: ser jättebra ut!!!!
    Haha ja egentligen vet jag väl det men det är sååå skönt att ha någon annan som kan säga det åt en Jag bara travar här hemma och är nervös att något ska gå åt fanders.. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester