• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Lufsan
    finskaflikkan skrev 2011-10-30 18:04:10 följande:
    lufsan: Syns ju jätte svagt! Håller tummarna!
    Va skönt att jag inte är knäpp bara. Det är alltså två olika test på bilderna, samma märke men olika, om ni fattar? Så tre test har gett mig svaga resultat, Igår preg och idag rfsu. 

Ska gå till barnmorskan i morgon kväll. Ska försöka få dom att ta blodprov på mig.
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 18:03:58 följande:
    Jag ser ju ett streck men sett från mitt håll ser det mest ut som ett spökstreck tyvärr.. men det ser säkert bättre ut IRL...
    Jag skulle tagit ett digitalt eller kontaktat mödravården för att ta ett blodprov och/eller VUL.
    Om du är i vecka sju så är det ganska otroligt att det INTE skulle visa sig på ett blodprov och /eller ett digitalt..
    Jo men då har jag fått två spökstreck inom tiden i så fall, känns orimligt. För det är ju inte samma test på de två bilderna. Jag tror absolut inte att ett blodprov skulle kunna vara negativt. Så ska verkligen försöka få ett när jag går till barnmorskan. 

En dag i sänder.
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 18:04:53 följande:
    RFSU har ju känslighet 50 och det digitala har 25 då, så om du får ett svagt streck på RFSU så kommer det ge utslag på digitalt om det tas på rätt sätt och det streck du har ovan är ett "riktigt" och inte ett spök.
    Men det känns ju onödigt att lägga dom pengarna när jag ska till BM imorgon. Jag pratar med dom istället och man ska ju kunna lita på de andra testen på apoteket kan man känna? Nu har jag tagit två rfsu och ett preg nu. För nästan två veckor sen tog jag testlagret och rfsu-testa tidigt och rfsu vanliga. De känns konstigt att jag i så fall fått falska resultat på alla dom testen. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    lycka 4 skrev 2011-10-30 18:07:21 följande:
    ser också ett streck å jag tycker inte det ser ut som ett spök streck
    =)
    En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-30 18:10:52 följande:
    Va skönt att jag inte är knäpp bara. Det är alltså två olika test på bilderna, samma märke men olika, om ni fattar? Så tre test har gett mig svaga resultat, Igår preg och idag rfsu. 

Ska gå till barnmorskan i morgon kväll. Ska försöka få dom att ta blodprov på mig.
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 18:03:58 följande:
    Jag ser ju ett streck men sett från mitt håll ser det mest ut som ett spökstreck tyvärr.. men det ser säkert bättre ut IRL...
    Jag skulle tagit ett digitalt eller kontaktat mödravården för att ta ett blodprov och/eller VUL.
    Om du är i vecka sju så är det ganska otroligt att det INTE skulle visa sig på ett blodprov och /eller ett digitalt..
    Jo men då har jag fått två spökstreck inom tiden i så fall, känns orimligt. För det är ju inte samma test på de två bilderna. Jag tror absolut inte att ett blodprov skulle kunna vara negativt. Så ska verkligen försöka få ett när jag går till barnmorskan. 
    ja att få två spökstreck låter onekligen... mystiskt och otroligt otursamt isf.. ....

Nä jag tycker du ska få fatt i en barnmorska ELLER ta ett digitalt då (om det skulle visa negativt skulle barnmorska iaf bli nästa steg tycker jag) för något är det ju på gång.. förhoppningsvis en bebbe
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 18:14:39 följande:
    ja att få två spökstreck låter onekligen... mystiskt och otroligt otursamt isf.. ....

Nä jag tycker du ska få fatt i en barnmorska ELLER ta ett digitalt då (om det skulle visa negativt skulle barnmorska iaf bli nästa steg tycker jag) för något är det ju på gång.. förhoppningsvis en bebbe
    Vi får se =) Vågar absolut inte lita på något alls, men jag vill gärna få klara besked av barnmoskan imorgon. =) Jag hoppas att det är något på gång. Men det hela känns ju verkligen underligt. 
    En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-30 18:16:41 följande:
    Vi får se =) Vågar absolut inte lita på något alls, men jag vill gärna få klara besked av barnmoskan imorgon. =) Jag hoppas att det är något på gång. Men det hela känns ju verkligen underligt. 
    ja det är ju minst pengarna tillbaka på alla testerna om alla skulle vara spökisar... det vore ju höjden av dåliga sammanträffanden liksom.....

Du får hålla oss uppdaterade
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 18:17:53 följande:
    ja det är ju minst pengarna tillbaka på alla testerna om alla skulle vara spökisar... det vore ju höjden av dåliga sammanträffanden liksom.....

Du får hålla oss uppdaterade
    Det ska jag! Är nervös redan nu för besöket till BM imorgon. Jag har en erfarenhet att alla BM är sådana som suckar och säger "vänta tre veckor ta ett nytt test". Orkar inte vänta mer! 
    En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-30 18:20:01 följande:
    Det ska jag! Är nervös redan nu för besöket till BM imorgon. Jag har en erfarenhet att alla BM är sådana som suckar och säger "vänta tre veckor ta ett nytt test". Orkar inte vänta mer! 
    nä men då får du slå näven i bordet och berätta vad som hänt, att du inte klarar av att gå i ovisshet....
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 18:21:28 följande:
    nä men då får du slå näven i bordet och berätta vad som hänt, att du inte klarar av att gå i ovisshet....
    Har så svårt för det, men tar med mig sambon och hoppas att han kan hjälpa mig. Jag blir väldigt obekväm hos läkare eller liknande, känner mig ivägen och som att läkaren vet bäst... Så säger ofta inte ifrån och ibland kan jag till och med hoppa över att berätta saker för att jag känner mig korkad. Så hoppas att sambon kan hjälpa till. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan

öh... 
    Upptäckte precis att jag har äl-flytningar. De värsta jag sätt. Det var som snor, ursäkta beskrivningen. Sånt får man väl inte när man är gravid?
    Börjar misstänka att alla test visat fel..   

En dag i sänder.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester