• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Ljushuvudet
    Lufsan skrev 2011-10-30 18:25:58 följande:
    Har så svårt för det, men tar med mig sambon och hoppas att han kan hjälpa mig. Jag blir väldigt obekväm hos läkare eller liknande, känner mig ivägen och som att läkaren vet bäst... Så säger ofta inte ifrån och ibland kan jag till och med hoppa över att berätta saker för att jag känner mig korkad. Så hoppas att sambon kan hjälpa till. 
    Skriv ned de sakerna du vill ta upp på ett papper och ta med så du inte glömmer ngt Tänk på att BM är där för att hjälpa dig och skulle du ha oturen att BM är lite småtjurig så säg till på skarpen och begär ett blorprov iaf. Lycka till imorgon det kommer säkert gå toppen-bra för dig och bra att du tar med smabon.
  • Lufsan
    Ljushuvudet skrev 2011-10-30 18:47:35 följande:
    Skriv ned de sakerna du vill ta upp på ett papper och ta med så du inte glömmer ngt Tänk på att BM är där för att hjälpa dig och skulle du ha oturen att BM är lite småtjurig så säg till på skarpen och begär ett blorprov iaf. Lycka till imorgon det kommer säkert gå toppen-bra för dig och bra att du tar med smabon.
    Tack vad snällt! Jag ska sätta mig ner och skriva upp allt. =)
    En dag i sänder.
  • Ljushuvudet
    Lufsan skrev 2011-10-30 18:49:16 följande:
    Tack vad snällt! Jag ska sätta mig ner och skriva upp allt. =)
    Jag är likadan som dig verkar det som vid besök inom vården och då skriver alltid jag lapp för att kolla att man inte glömmer Vet inte hur många besök jag kommit från läkaren och inte ens fått sagt allt jag vill och helt plötsligt står man utanför rummet och fattar inte vad som hände Obestämd

Men eftersom att du fått svaga streck på testerna så tycker jag att de gott kan ta blodprov eller göra VUL.
  • Lufsan
    Ljushuvudet skrev 2011-10-30 18:52:01 följande:
    Jag är likadan som dig verkar det som vid besök inom vården och då skriver alltid jag lapp för att kolla att man inte glömmer Vet inte hur många besök jag kommit från läkaren och inte ens fått sagt allt jag vill och helt plötsligt står man utanför rummet och fattar inte vad som hände Obestämd

Men eftersom att du fått svaga streck på testerna så tycker jag att de gott kan ta blodprov eller göra VUL.
    Precis så känner jag alltid! Jo vi får väl se om de svaga testerna stämmer. Med flytningen som kom nu så vet jag inte vad jag ska tro. 
    En dag i sänder.
  • Stinis83

Lufsan, utan att gå in på för djupa detaljer, men jodå, du kan ha såna flytningar som gravid :) Om inte annat så är det nåt fel på mig också eftersom jag har såna till och från, men gravid är jag utan tvekan :)

• sweasmamma
    Lufsan skrev 2011-10-30 18:47:17 följande:
    öh... 
    Upptäckte precis att jag har äl-flytningar. De värsta jag sätt. Det var som snor, ursäkta beskrivningen. Sånt får man väl inte när man är gravid?
    Börjar misstänka att alla test visat fel..   
    vanligt med rikligare flytningar speciellt tidigt i graviditeten !! =)
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 18:14:39 följande:
    ja att få två spökstreck låter onekligen... mystiskt och otroligt otursamt isf.. ....

Nä jag tycker du ska få fatt i en barnmorska ELLER ta ett digitalt då (om det skulle visa negativt skulle barnmorska iaf bli nästa steg tycker jag) för något är det ju på gång.. förhoppningsvis en bebbe
    jag har fått svaga streck på testlagrets stickor på 6 av testerna av 9

men idag gjorde jag neg på rfsu stickan..

kan jag få 6 spökisar?
  • Ljushuvudet
    BebisVagga skrev 2011-10-30 19:38:41 följande:
    jag har fått svaga streck på testlagrets stickor på 6 av testerna av 9

men idag gjorde jag neg på rfsu stickan..

kan jag få 6 spökisar?
    Jag undrar också vad det är med testlagrets stickor denna omgång för jag får också svaga streck och sen nga negativa men sen negativt med digitalt idag.
  • BebisVagga
    Ljushuvudet skrev 2011-10-30 19:46:30 följande:
    Jag undrar också vad det är med testlagrets stickor denna omgång för jag får också svaga streck och sen nga negativa men sen negativt med digitalt idag.
    samma här,,,,,
  • Lejoninna
    BebisVagga skrev 2011-10-30 20:07:45 följande:
    samma här,,,,,

Men hallå.. samma här. 2 spökisar på 2 dagar... Rynkar på näsan Har fått ett blankt mellan de två testen så.. dem kan ju inte stämma.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester