• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har riktigt ont i ryggen ikväll.. Bak på högersidan långt ner

-Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 26/8 -Vi längtar-
  • viochdu
    HelenFr skrev 2012-08-25 20:47:16 följande:
    Viochdu: jag fattar inte att du inte får gravid på digitalt för dina tester är ju verkligen positiva...
    vigillarmtb skrev 2012-08-25 20:54:43 följande:
    Håller med!

Vill så gärna få GRAVID. Ska ta ett nytt test i morgon. Vanligt cb dock för det är det enda jag har hemma. Är på BIM dagen i morgon.

NU ikväll blöder jag lite. Lite som hamnat i trosan. :/

vill bara veta. Konstigt att man kan skicka folk till rymden och så men dom kan inte skapa ngt så man kan se om man fått MF eller inte. Eget HCG test hemma eller ngt sånt bra.

Va rätt så starkt igår kväll juhe :/

• viochdu
    MrsC74 skrev 2012-08-25 21:15:47 följande:
    Till alla som kämpar. Det är jobbigt och tufft men till slut lyckas man och då kan det bli så här bra:
    Så ge inte upp det är värt allt!!! 

Underbart fin :)
    lilaemma skrev 2012-08-25 21:50:19 följande:
    Vad säger ni om det här fenomenet:

Måndag em positivt digitalt test
    Måndag kväll negativt digitalt test
    Tisdag morgon positivt digitalt test
    Onsdag morgon negativt digitalt test
    Torsdag morgon negativt digitalt test.

ingen blödning.

www.familjeliv.se/Forum-4-337/m62340531.html

Är det då fel på testet, missfall utan blödning, cancer?
    Mycket märkligt. med neg test i slutet av veckan och ingen blödning. Men du kanske är som många andra. att din hcg halt är mer koncentrera på kvällen. Verkar ju som mång får svagare på morgonen och starkare på kvällen. Vilken dag är du på??
    alexander2011 skrev 2012-08-25 22:12:53 följande:
    Fick brun/rött i förrgår natt och idag är mensenså gott som slutFörvånad 

vad är detta, fattar ingenting

Brukar ni oxå få såhär?   
    Testat??
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-25 22:06:31 följande:
    Har bim i morgon och har ännu inga rosa flytningar eller spottings vilket jag brukar få dagen innan. Men allt mitt fokus på mensen kan mycket väl skjuta upp den. Så vi får väl se.
    På fredag flyttar vi till vårt nya hus
    Håller tummarna och Grattis till nya huset :)

• viochdu

Tänkte ikväll att HUR ska jag stilla mitt testbegär tills imorgon på morgonen.  Vill inte slösa på mitt sista CB.  och ja jag vet att jag inte blir GRAVIDARE ju mer jag testar.

Men har då ÄL-test kvar här hemma. Och tänkte what the heck. Har ju hört dom kan visa pos om man e gravid så tänkte bara se om det gick...

Krävs det mkt hcg för att få "plus" på ÄL stickor eller räcker det med jätte lite....??

• viochdu
    lilaemma skrev 2012-08-25 21:50:19 följande:
    Vad säger ni om det här fenomenet:

Måndag em positivt digitalt test
    Måndag kväll negativt digitalt test
    Tisdag morgon positivt digitalt test
    Onsdag morgon negativt digitalt test
    Torsdag morgon negativt digitalt test.

ingen blödning.

www.familjeliv.se/Forum-4-337/m62340531.html

Är det då fel på testet, missfall utan blödning, cancer?
    Vad har det med den länken att göra ?? eller hm.. en testomans dagbok men jag hittade inget om detta??
  • viochdu
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-25 22:32:38 följande:

När jag blev gravid sist fick jag först reda på det via ett ägglossningstest, men jag hade då ett digitalt som gav en glad gubbe.
    Har läst någonstans att för att ett ägglossningstest ska klassas som positivt för graviditet så ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket.
    Jo men det har inte gått 5 min inann jag tog kortet... Detta dök upp direkt efter kisset passerat liksom. och äl test brukar dröja innan det dyker upp streck..
  • viochdu
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-25 22:32:38 följande:

När jag blev gravid sist fick jag först reda på det via ett ägglossningstest, men jag hade då ett digitalt som gav en glad gubbe.
    Har läst någonstans att för att ett ägglossningstest ska klassas som positivt för graviditet så ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket.
    Jag har ju fått plus på grav-sticka oxå. Så inte plusset jag letar efter nu. Utan starkare plus som jag väntar p i morgon men tog ÄL för att stilla mitt begär så jag INTE skulle kissa på mitt sista...
  • viochdu
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-25 22:42:45 följande:

Ok. Jag sa ingenting om just ditt test utan mer om vad jag har läst om äl-test vid graviditet
    Och jag sa hur mitt TEST beteede sig.  va inte meningen att låta som att jag "dumförklara" dig eller vad jag nu ska använda för ord...Skrattande
  • viochdu
    vigillarmtb skrev 2012-08-25 22:42:41 följande:
    Äl test visar också pos vid mens.. Tyvärr
    Satt precis och googlade på det eftersom jag hade för mig det... Men då fick jag ju det bekräftat.

Sörjer inte över det dock. Har ju svagt plus på CB så hoppet is stil alive.. :)

Tack flickor för svar iaf :)
  • viochdu
    vigillarmtb skrev 2012-08-25 22:56:49 följande:
    Tror också du är gravid!
    Men blöder ju nu igen lit lite. Jefla kroppar att inte hålla sig i schack. Antinge ska det va JA eller NEJ , tycker jag.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester