• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Flikkan skrev 2013-02-02 18:46:20 följande:
    Någon av er som brukar få ont i bröstvårtorna och då menar jag jätte ont så man knappt kan ha bh på sig 1-2 dagar efter ägglossningen? Jag vaknade idag och Gud vad det bränner och svider. Har aldrig fått så förut, vad kan det bero på? Något som stiger i kroppen som framkallar detta?

Inte så ont så jag inte kan ha bh men jätteömma bröstvårtor får jag någon dag efter äl ibland och det sitter i några dagar. Sen blir det mindre och brösten blir ömma till några dagar efter mens.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-07 07:23:09 följande:
    GOD MORGON!!!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, så underbart!!! Superstort grattis, åh vad glad jag blir för din skull {#emotions_dlg.flower}
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    mmelody skrev 2013-02-07 09:38:41 följande:
    GRATTIS FIDELIS! Måste kännas underbart
    Jag plussade för ganska exakt 1 år sen, fick sen utomkvedshavandeskap, och nu hoppas jag att det upprepar sig med plusset i år

AlexandraViberg: Ja, det är ju svagt men jag ser något ljusrosa där. Tänkte om de bara var jag??

Ingen som ser något på mina bilder? Jag trixade lite med bilden, och visst ser man något litet där, eller spelar mina ögon mig ett spratt? Kortet är taget efter 2 timmar.

Det är ju något där men är det testlagret? Jag får ofta svaga streck på de när tiden gått ut. Hoppas ditt är äkta.
  • kanske 4a
    mmelody skrev 2013-02-07 11:11:16 följande:

Ser nu! Spännande.. Vänta nån dag och testa igen Jag ska testa imorgon bitti om jag får tid och tillfälle.
    Jag har också testlagret, men en här skrev att hon ofta får svaga streck på de när tiden gått ut. Hur långt efter du gjort testet är detta kort taget? Jag tog mitt 2 timmar efter, och det tycker inte JAG är så värst länge :-P

Det var jag som skrev så och vi är flera här som upplevt det. Som svar på din fråga om testlagret är dåligt, nej de är inte dåliga, de kan visa graviditet tidigt. Men de ger ofta svaga streck efter att tiden har gått ut, som alltså är falska positiva streck. Resultatet ska avläsas tidigast efter 2 min och senast efter 10 min. Så två timmar är ganska länge ja :) Men ett streck som kommer efter tiden behöver ju inte betyda att man inte är gravid, men man kan inte lita på det strecket. Så testa igen i morgon är det enda du kan göra :)
    babybo0m skrev 2013-02-07 11:57:30 följande:
    Jag är ju som jag sa tidigare en testoman, helt sjukt är det. jag kan inte låta bli att inte testa. Så jag kommer säkert testa redan ikväll o.s.v. En av gångerna när jag var gravid så var det som en skugga på morgonen sen på kvällen så såg man ett svagt teststreck. Så vi få se

Jag ser på ditt test också.

• kanske 4a
    kanske 4a skrev 2013-02-07 12:17:13 följande:

Det var jag som skrev så och vi är flera här som upplevt det. Som svar på din fråga om testlagret är dåligt, nej de är inte dåliga, de kan visa graviditet tidigt. Men de ger ofta svaga streck efter att tiden har gått ut, som alltså är falska positiva streck. Resultatet ska avläsas tidigast efter 2 min och senast efter 10 min. Så två timmar är ganska länge ja :) Men ett streck som kommer efter tiden behöver ju inte betyda att man inte är gravid, men man kan inte lita på det strecket. Så testa igen i morgon är det enda du kan göra :)

Jag ser på ditt test också.

Kan tillägga att de strecken jag fått på testlagret är rosa och breda, alltså inte samma som fuktstreck man kan få på andra test, som är gråa.
  • kanske 4a
    Lijkan skrev 2013-02-07 12:20:26 följande:
    Nån mer som vill ta en titt på mitt test?
    ser tyvärr inget :(
  • kanske 4a
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-10 20:24:32 följande:
    Blod. Blod i bindan och på staven man för in lutinusen med :'(
    Åh nej gumman, jag lider med dig. Men man kan ju faktiskt blöda utan att det är någon fara. Är det mycket? Jag vet hur det är att "bara veta" att något är fel och man önskar så innerligt att det inte är så. Jag hoppas ändå att magkänslan har fel den här gången. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • kanske 4a

Jag är på dag 2, så vi går in i försök 20 nu totalt, försök 9 sedan mf i juni, fjärde barnet.

• kanske 4a
    Knasten83 skrev 2013-02-13 14:20:38 följande:
    Fått mf så kommer tillbaka om ett tag igen..

Näääää fy fasiken vad orättvisst!!! Blir så fruktansvärt ledsen för din skull Gråter
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2013-02-13 17:45:11 följande:
    Åh va ni är fina! Hade slutat gråta men tårarna kom igen. Tänk att man kan bli så rörd av människor man inte känner. Känner mig trygg med att komma tillbaka till er!

Igår 9:30 fick vi se ett fint hjärta picka (6+5). På em kl 15 rann det till i trosan och jag hade inte en tanke på att det kunde va blod.
    Gick på toa och möttes av fasan i trosan... Bara brast och grät, satt med min 2,5 åriga dotter på toan och grät och kände hur det bara rann ur mig. Med tilltagande smärta åkte vi till akuten men ingen kunde ta emot oss förän många timmar senare.
    Jag ville hem, jag bara visste..
    Idag 11:15 fick jag nytt vul, hjärtat hade slutat slå.. :,(
    Tog Hcg prov och ska ta ett nytt på fredag morgon, efter det läggs jag in för skrapning.

Jag är som apatisk, vill få det ur mig, arg, trött och känner sån orättvisa.
    Min man gråter mkt men som tur är har vi vår fina dotter som gör att man snabbt vänder sorgen och vill fortsätta.

För en del av er kanske detta låter lite för dramatiskt för att va en graviditet i v 7 men för oss var det så mycket mer.

Jag gråter mycket av bara tanken på att göra om resan att bli gravid.. Behandling på behandling..

Tack igen!
    gumman så sorgligt. Varför måste du vänta til fredag? Om hjärtat inte slår finns det ju inget hopp längre. Du är stark, du fixar detta! Du får sörja, bryta ihop och sedan komma igen när du och din familj är redo. Hjärta
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester