• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

strumpan123 skrev 2013-05-30 12:21:31 följande:
    trodde jag var gravid för en månad sen men det var bara starka spök eller något som inte ville fastna.

Nu är det ingen tvekan...

Är både livrädd och lycklig.  13 månaders försök och missfallet i september, krånglig kropp med uteblivna ägglossningar och mens..
    Är i chock

Har inte orkat vara på FL på länge, blev bara så nere och stressad men nu är jag väl tillbaka då :P

Ingen aning om när äl var, trodde jag skulle ha mens förra veckan, onsdag men det kan inte stämma..en vecka sen ägglossning kanske :P eller några dagar sen iaf.

Grattis, vad härligt!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Tessan1980 skrev 2013-05-30 12:46:10 följande:
    Nu måste jag med få låna era ögon!! Ska ha tanten på besök på söndag eller måndag.. Så idag BIM -4 eller -3. Tagit test och fått svaga som syns med ögat men inte på bild. Tog ett nytt i morse.. Fotot taget inom tiden, men jag har trixat lite med det.. Vad tror ni?

Ser ni något? Spök?
    ser lovande ut, ta ett nytt i morgon :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    viochdu skrev 2013-05-31 08:11:08 följande:
    Knasten fick samma streck som jag. Då det verkar vara spök. Hon skickade test till mig och jag fick samma streck som henne.

Dessa streck ser verkligen ut som ett svagt streck. Då det är raka fina linjer och rosa ut.

knasten fick mens och jag är på äl+12.(bim-1)

Hade jag inte sett knastens streck hade jag tagit mina test sombörjan till pos. Men knasten testade efter blödningen och samma streck. Verkar vara testen som är fel.

Jag tar nya tag. mens imorgon , då börjar jag med munkpeppar.

Testlagret i ett nötskal. Har fått samma svaga streck i fyra dagar nu. Gick på niten att beställa testlagret igen, jag gillar deras breda test och att de är billiga. Men man blir ju lurad fast jag vet att de ger spölk :(
  • kanske 4a
    viochdu skrev 2013-05-31 10:58:30 följande:
    Kanske4: ja man får verkligen upp hoppet när dom där strecken kommer. Ja jagvharnibte beställt därifrån utan fick från knasten för vi skulle se om det blev samma strrck hos mig som för henne vilket det blev. Så nu är det bojkott från bådas håll.

Jag ska som sagt köra med munkpeppar nu och se vad som händer under sommaren. Kommer inre köpa några test vare sig äl eller grav.

Munkpepparn stimulerar äl och gör den starkare så förhoppningsvis känner jag av den ända.

Jag menade att jag har gått på niten att beställa därifrån igen. Jag trodde att jag kunde bortse från svaga streck då jag vet att de ger spök. Men jag blev lurad igen :) Jag är så trött på detta, 2 år har vi försökt nu, 1 år sedan mf :(
  • kanske 4a

kikar inte in här så ofta längre men vill bara säga grattis till Fidelis! Hoppas verkligen det är din tur nu.

• kanske 4a
    LovisaC skrev 2013-08-19 11:19:06 följande:

4 timmar efter första testet. Och en kopp kaffe. Och BIM+4 (inte +5 som jag tidigare skrev). 
    Ni som plussat och känt på tappen, hur kändes den? Min är skitskum, jag minns inte om den blev så här innan jag fick mens sist. Den är som en låg, stor och mjuk blobb bara. Sist vill jag minnas att öppningen blev mjuk innan den öppnades, men nu är hela tappen mjuk som om jag ska ha ägglossning.. :( 
    ser lovande ut :)
  • kanske 4a

Hoppar in i diskussionen om TL, hängde mycket här förut :)

Jag får svaga streck på alla min TL efter att det torkat och det är rosa när man lyser bakom. Det är så irriterande och fast jag vet om det, kan jag inte låta bli att hoppas varje gång. Men de har också visat riktiga plus tidigt för mig så de fungerar ju när man väl är gravid. Men jag vet inte om det är värt besvikelsen varje gång man hoppas att spöket är riktigt. Även denna gång har min hjärna gått på niten och tycker att dagens spöke kanske är lite tydligare. Men som vanligt syns inget på kort. ÄL + 10 är jag på.

• kanske 4a
    kahlo skrev 2013-08-27 18:23:27 följande:
    Aaaaaaaahhhh!

Grattis
  • kanske 4a

Testar att lägga in min bild här med. Har inte hängt här på länge och "känner" nog ingen i den här tråden längre.

Testet är torkat och från igår äl +9. Testlagret som jag är van att få spök på men tycker det är aningen tydligare än vanligt.

• kanske 4a
    Jacqueline skrev 2013-11-21 18:58:50 följande:
    Ser nåt svagt men har lite svårt att avgöra färg :-S är du tidig på att testa?
    äl +9, har fått positivt flera gånger så tidigt förut. Men jag har fått så många spök på tl så jag vågar inte tro något.
  • kanske 4a
    Jacqueline skrev 2013-11-21 19:16:00 följande:
    Aha men alla graviditeter är olika kanske bara att ägget fäst senare denna gång?
    Ja visst, det är inte kört än :)

• kanske 4a
    Gummsan skrev 2013-11-21 19:52:50 följande:
    Mig "känner" du Kan tyvärr inte svara på om jag ser något för jag får inte fram någon bild alls :-/
    hej hej :) konstigt att du inte ser den. Har postat den igen i den andra tråden.
  • kanske 4a
    äntligen36 skrev 2013-11-29 09:10:40 följande:
    Kan tillägga att jag själv såg svaga svaga streck. Nu ser jag tydliga torkstreck på båda och ännu tydligare i genomlysning. Brukar TL ofta ge sånna torkstreck trots negativt? 

Tja, var ju inte så tydligt här. Men en bild att titta på Flört
    Testlagret ger tyvärr alltid torkstreck och ofta spökstreck innan testet är tort också. Men å andra sidan ger de också riktiga streck tidigt. Det är bara att testa igen och hoppas på det bästa. :)
  • kanske 4a

Hej Knasten! Kul att höra ifrån dig igen men tråkigt att ni inte lyckats än. Det har inte vi heller :( Hade tid för utredning igår men min minsta slog huvudet så vi fick ändra våra planer. Så nu får vi vänta på ny tid igen.

• kanske 4a
    Knasten83 skrev 2014-02-27 20:05:13 följande:
    Kanske4: jaså ni har inte heller lyckats? Men du får nog påminna mig.. Har du tre barn? Hur gamla är dem?
    Ja vi har tre barn, 13 ,10 och 8 år.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester