• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym

jag förstod det,uppfatta samma men  tror hon ligger redan långt under den hon tänker på(-:

• lillalillalillamysan

Tack för det underbara sexet. Jag vet att vi båda är fulla. Jag vill träffa dig igen. Jag vill ta reda på om det kan bli något mer. Jag vet att vi vänner. Men, jag är kär i dig och har nog alltid varit det. Vill du ta en kaffe?

• Anonym (syster)

Till min syster som är ca 20 år äldre än mig, jag är själv 25 och hon då 45. Vi har båda samma föräldrar och en till syster som "bara" är 17 år äldre än mig:

Jag är trött på din översittar attityd, och på att inte ha rätt till en egen åsik. Ja, du är 20 år äldre än mig, men måste det betyda att vi inte båda kan ha en vuxen diskution om saker som berör?
    Vi kanske inte delar åsik om politik och andra saker, men måste du därför syscha mig och nervärdera mig för det? Och visst, jag har inga egna barn (ännu) men betyder det att jag inte kan ha en talan för hur jag anser att barnuppfostran ska vara? Eller vilka värderingar jag tycker är viktigt att prata med sina barn om? Om du någon gång lyssnade på det jag hade att säga istället för att avbryta mig mitt i en mening (för att föra konversationen över tillbaka till ditt favorit ämne, nämligen dig) så kanske du skulle upptäka att jag är väldigt mogen för min ålder och att mitt resonemang inte är så tokigt som du alltid tror. Är du rädd för att dina barn ska lyssna på mig? För tänk va hemskt om någon av dina döttrar kom hem och berättade att hon var vänster partist! ve och fasa!
    Du har gjort ett jätte bra jobb med dina barn, dom ha vuxit upp och blivit fantastiska unga tjejer, men jag kan ju inte direkt påstå att du har gett dem en rättfärdig världsbild. Alla kan inte få nya märkes kläder bara för att de vill, alla mammor kan inte sluta jobba som du bara för att dom vill, alla kan inte åka till sin båt i caribien flera gånger per år, och alla kan inte köpa de senaste hemelektroniken bara för att den finns. 

Är det för att jag inte har kommit "lika långt" som du hade när du var 25? Jag bor inte i en villa, jag är inte gift, jag har inte körkort, ingen bil, ingen båt, jag har inte fast jobb, jag ska börja plugga nu till hösten och jag har inte varit i lika många länder som dig.
    men jag har något som jag anser är viktigare och det är båda fötterna på jorden, ett stort hjärta, spirualitet, medmänsklighet, förståelse för att allt inte alltid är så himla perfekt och modet att gå emot familjen värderingar. jag vet att jag är det svarta fåret i familjen, men varför måste alla kunna platsa i eran lilla inrutade mall hela tiden?

när jag var tonåring så sa du till mig att jag var elak, att mina ord gjorde ont. När jag då sa att det aldrig var meningen och att jag inte visste så sa du att det spelar ingen roll, för det är hur orden tas emot, inte hur det är menade som räknas. Då kan jag nu säga att dina ord gör ont! Det finns ingen i hela världen som får mig att känna mig så liten och obetydlig som du, och du bryr dig inte ens!
    När man pratar med någon inom familjen (läs mamma), om detta så säger hon bara "jaa... men du vet ju hur hon är...hon blir ju så sårad lätt...."

Jag är så jävla trött på att alla sätter dig uppe på en jävla pedistal! Ingen får röra dig, eller tala illa om dig, tänk om du skulle bli sårad! åhh, stackars dig, har jag varit dum nu igen? ska jag be om ursäkt nu igen? om du ska fortsätta vara överhuvudet av denna familj och styra den med din manupulativa järn hand så vill inte jag vara med längre!
    Men vet du vad, jag tacka gudarna att vi inte bor i samma stad, inte ens på samma kant av landet, för de få ggr du kommer och hälsar på så kan jag ta ett djupt andetag och le framför dig, låtsas om som att det du säger är intressant (jag kunde igentligen bry mig mindre) och försöka vara så trevlig som möjligt för jag orkar inte bråka längre! Ja vill träffa mina systerbarn, och jag vet att du skulle ta ifrån mig rätten att göra det om jag någonsin nämner något av detta till dig...Du skulle desutom få över hela familjen på din sida, så att jag återigen blir utputtad till min ensamhet som förra gången jag valde att prata från mitt hjärta... Fan för dig, du ska vara min SYSTER... Snart kommer jag inte orka låtsas längre, och det tror jag inte du gör heller.

//P.  

• Anonym (meh)

Lägg av med snacket din jävel. Du luras för du vill att jag dansar runt dig men du vill inte ge något tillbaka. Du vill bara ha. Hoppas att ditt hjärta brister. Hoppas du får gråta lika många tårar som jag, eller fler. Det är slut nu. 

Till "gud": Ge mig styrka rå! Gör så att jag kan gå vidare och känner att han e skit. Gör så att minnena trollas bort. Jag vill inte minnas det här.  

• Anonym

tack till du underbara som ger mig min intution , love you and trust you....Glad

• Anonym (till T)

Du är så genomsnäll.
    Jag vill vara din.
    Det är dig jag vill sova tätt intill och vakna upp med.

• Anonym

Vi vet det båda två, blickarna säger ju allt! Och visst har jag njutit av uppmärksamheten och det har pirrat skönt i hela kroppen när du stått eller setet bredvid mig. Dina blickar får hela mig att längta efter en tid och plats där det kunde vara du och jag och det vore okej. Nu är det inte okej, det är fruar, makar, beroendeställningar och så vidare. Vi skulle båda förstöra så oändligt mycket om vi gav efter för våra känslor så därför säger jag redan nu - nej.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 00:49:44 följande:
    Vi vet det båda två, blickarna säger ju allt! Och visst har jag njutit av uppmärksamheten och det har pirrat skönt i hela kroppen när du stått eller setet bredvid mig. Dina blickar får hela mig att längta efter en tid och plats där det kunde vara du och jag och det vore okej. Nu är det inte okej, det är fruar, makar, beroendeställningar och så vidare. Vi skulle båda förstöra så oändligt mycket om vi gav efter för våra känslor så därför säger jag redan nu - nej.
    det lät sorgligt ...ursäkta  jag bara undrar vad har beroende ställningen med fruar o makar att göra, det räcker väl att ni dumpar fruarna o makarna .bara en kreativ lösnings tips. (-:
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 01:01:59 följande:
    det lät sorgligt ...ursäkta  jag bara undrar vad har beroende ställningen med fruar o makar att göra, det räcker väl att ni dumpar fruarna o makarna .bara en kreativ lösnings tips. (-:
    vet du inte att man ska va beroende av en person för att man älskar denna ,inte älska en person för att man e beroende ...lycka till ialla fall.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 00:49:44 följande:
    sopa bort alla pedantingar o  dom som analyserar mera (-: så lycka till iaf
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!