• Anonym (Undrar)

Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?

Hur mycket anser du att man som minst bör väga respektive som mest. Och vad är "det bästa" att väga? 

Detta är alltså om kvinnor som är 170 cm långa och har normal mycket muskler (avgör själv vad det är!) och normal benstomme (för att inte få nått tjat om det).

Jag är nyfiken på hur andra ser det och därför startade jag den här tråden Skrattande  Man är finast när man är nöjd med sig själv! Och jag vill veta vikt inte BMI och dylikt. 

170 cm lång kvinna bör som...

minst väga:
    mest väga:
    "bästa" vikten:  

• Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?
  • roffe

Jag hade velat väga 60, jag är 168 cm lång. 

Eller kanske 65 om det innebar massa trevliga muskler haha :D

Nu väger jag typ 70kg fläsk =) 

• Tittij

60 kg skulle jag säga är idealt. Men det beror ju helt och hållet på kropp.
    Men till min kropp som är 171 cm skulle 55 kg vara på gränsen till anorektiskt och vid 65-66 börjar jag se lite för rund ut.. 

• Sileas87

Jag är 169 och jag väger 58 och det tycker jag är en bra vikt. Jag vägde 70 kg innan och det var jag personligen inte nöjd med. Jag hade dock velat få bort lite "flebb" haha. Mer muskler.

• Tristani

170 cm och väga 55kg är inte alls på gränsen till anorektiker!! Beror helt på vad man har för kropp! Man kan inte jämföra med andra för även om ni är lika långa och väger samma ser ni helt olika ut!

• FasterK

Minst: 53
    Högst: 74
    "Bäst". 57-63 Tycker jag då...

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • MattssonE

alltså det beror ju på hur mycket muskler respektive fett man har. Är man vältränad med mycket muskelmassa så väger man ju mer än vad man "ska" göra med en "normal" kropp. Jag är 180 cm och väger ca 65 kg, är normalbyggd och tränar ingenting. Jag fokuserar inte så mycket på vikten, då jag aldrig varit överviktig..

• Anonym (lilli)

det beror på hur benstommen ser ut

som minst tycker jag 55kg ( jämför då med min egen kropp, jag är också 1.70 lång , när jag vägde 55 kg var det på gränsen till för smal för min smak, såg dock inte anorektist ut.   

ideal vikten tycker jag är 58 kg och som max 62 kg, efter 62 kg börjar jag se lite runt ut och det är svårt med klädstorlekar när man är nånstans mellan small och medium och 36-38    

• SilverEmma

Jag är 168 och vill väga 70. Där ser min kropp lagom ut. Tror att jag hade sett hemskt spinkig ut om jag vägt 60.

• Tittij
    Tristani skrev 2011-10-24 16:35:03 följande:
    170 cm och väga 55kg är inte alls på gränsen till anorektiker!! Beror helt på vad man har för kropp! Man kan inte jämföra med andra för även om ni är lika långa och väger samma ser ni helt olika ut!
    Om du läser lite bättre ser du att det är PRECIS det jag och alla andra skriver. Jag antar att du syftar på mitt inlägg och jag skriver att JAG skulle se anorektisk ut vid 55 kg. Inte att andra gör det.
  • Cristally

Jag är 171 cm lång, väger 60 kg. Gick ner från 65 till 60 i våras och det krävdes väldigt mycket slit. Jag konditionstränar 1 timme/dag plus något yogapass per vecka.

Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?