• Anonym (Undrar)

Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?

Hur mycket anser du att man som minst bör väga respektive som mest. Och vad är "det bästa" att väga? 

Detta är alltså om kvinnor som är 170 cm långa och har normal mycket muskler (avgör själv vad det är!) och normal benstomme (för att inte få nått tjat om det).

Jag är nyfiken på hur andra ser det och därför startade jag den här tråden Skrattande  Man är finast när man är nöjd med sig själv! Och jag vill veta vikt inte BMI och dylikt. 

170 cm lång kvinna bör som...

minst väga:
    mest väga:
    "bästa" vikten:  

• Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?
  • Anonym (63)

Jag är 170 cm, väger 63 kilo men trivs bäst med min kropp när jag väger 55 kg.

• Frida och Neo

Är 171cm. Väger 56kg. Känns lagom, men ska inte väga mindre, men kan gå upp till ca 62kg. Vägde 76kilo efter graviditeten för 9mån sen, var jämnt fördelat, med var rund då.

• Anonym (:-))

Jag är 176 lång och väger strax under 63 kg, trivs bra med det.

• Furstinna

Mellan 53 och 68 ungefär skulle jag säga.

• Swe01

Jag är 14 år 173 cm lång och väger vid 65 kilo. Jag håller på att gå ner i vikt.

• Anonym (181)

Svar på din fråga i trådstarten: Ingen aning då det är otroligt individuellt. Själv är jag 181cm och pendlar mellan 55 till 57 kilo. Är mellan 30 och 40 år, har fött flera barn men återgår till denna vikt utan träningen eller att jag tänker på mitt matintag, dvs äter helt normalt. Kanske tom lite större portioner än vad som anses "normalt".

• Lorkah

Jag är 171 och en halv (viktigt det där) centimeter lång och väger just nu 65 kilo, vilket jag anser vara ca 3 kilo för mycket. Har precis börjat träna igen efter ca 9 månader stillasittandes. Tränar nu styrka och kondis, har hällt på i lite över en månad och det börjar arta sig. Känner mig redan bättre men har fortfarande en lång väg kvar. Annars brukade jag väga mellan 59 och 61 kilo och det var perfekt. Hade tyckt 65 kilo var ok om kroppen bestod av endast muskler, men inte när det är mer fett än muskler. Man känner själv när man är nöjd så det går inte att jämföra med andra. Jag vill vara fast, inte dallrig. Och har snyggt formade slanka muskler. Just nu känns det bara så jäkla skönt att jag kommit igång igen.

• hollalen

Jag är 170 cm lång bredaxlad, midja på 70cm och synliga revben, väger 76 kg ser helt okej ut men ska fastas upp lite så kommer nog landa på 70kg men inte ett kilo mindre för då börjar jag se mager ut med revben som sticker ut. Hur mycket man väger är väldigt individuellt och jag har hört från läkare att är du 170cm lång ska du normalt väga mellan 60-75kg. Men det finns personer som går både över och under den vikten.

/Hln

• Anonym (lagom)

Beroende på hur mycket muskler du har säger jag mellan 55 och 67.

• Anonym (oj)
    SilverEmma skrev 2011-10-24 17:10:17 följande:
    Jag är 168 och vill väga 70. Där ser min kropp lagom ut. Tror att jag hade sett hemskt spinkig ut om jag vägt 60.
    oj...jag är 1.65, väger 55 kg och skulle känna mig riktigt överviktig om jag vägde uppåt 70 pannor!
Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?