• Anonym (Undrar)

Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?

Hur mycket anser du att man som minst bör väga respektive som mest. Och vad är "det bästa" att väga? 

Detta är alltså om kvinnor som är 170 cm långa och har normal mycket muskler (avgör själv vad det är!) och normal benstomme (för att inte få nått tjat om det).

Jag är nyfiken på hur andra ser det och därför startade jag den här tråden Skrattande  Man är finast när man är nöjd med sig själv! Och jag vill veta vikt inte BMI och dylikt. 

170 cm lång kvinna bör som...

minst väga:
    mest väga:
    "bästa" vikten:  

• Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?
  • oyra

Jag är 172 cm lång. När jag gick ut gymnasiet vägde jag 58 kilo. Det var på tok för lite, för mig. Nu är jag 40, och väger helst strax under 70, kanske 68 som idealvikt? Över 73 är för mycket. För mig. Under 65 tror jag inte jag skulle trivas med. Nu väger jag nog 71 (efter att ha gått ner 30 kilon jag la på mig sista graviditeten).

Jag är "tung", mycket muskelmassa och breda axlar etc. Jag har alltid vägt mer än jag ser ut att väga.

• Petrellie

Jag ser bäst ut mellan 63 och 67 kg till mina 170 cm. Men så är jag ganska storbystad och bred över axlar, bröstkorg osv men har "normala" höfter och ser lite oproportionerlig ut om jag väger under 63. Typ som han Onkel Ferom i Finn och Fiffi.

• fredrik olsson

jag är 16 år och 1.98 cm lång. jag tränar styrka och fotboll varje dag. Väger runt 80 kg och väldigt muskellös. Är min vikt normal?

• Anonym (1)
    fredrik olsson skrev 2013-05-14 14:29:33 följande:
    jag är 16 år och 1.98 cm lång. jag tränar styrka och fotboll varje dag. Väger runt 80 kg och väldigt muskellös. Är min vikt normal?
    Menar du muskellös eller muskulös? Obestämd
  • Anonym (1)

Jag är 172 och väger 58kg, det tycker jag är lagom. Drar jag över 60kg börjar jag bli lös i hullet... 

• lunise

mellan 55-60 om man vill se smal ut
    ca 60-65 plus något kg med former
    70+ knubbig, överviktig om man inte formerna på rätt plats

Är själv 170 och ca 57-58 kg, ser mig själv som normal på gränsen till smal

• Tygtiiger
    fredrik olsson skrev 2013-05-14 14:29:33 följande:
    Det beror helt på om du menar muskulös, som i att du har mycket muskler, eller muskellös - som i att du saknar desamma.
    Krupke, we've got problems of our own!
  • vetinte02
    roffe skrev 2011-10-24 16:26:21 följande:
    Jag hade velat väga 60, jag är 168 cm lång. 

Eller kanske 65 om det innebar massa trevliga muskler haha :D

Nu väger jag typ 70kg fläsk =) 
    lunise skrev 2013-05-14 15:13:45 följande:
    mellan 55-60 om man vill se smal ut
    ca 60-65 plus något kg med former
    70+ knubbig, överviktig om man inte formerna på rätt plats

Är själv 170 och ca 57-58 kg, ser mig själv som normal på gränsen till smal
    är 171 cm lång, är 14 år, tränar inte så mkt, väger 46 kg? är jag normal?

• Anonym (f)

Väger ca 64 kg , 176 lång. Jag har inte mkt muskler och smal i benstommen på överkroppen men har breda höfter.  Försöker gå upp i vikt då jag gått ner en del (ofrivilligt). Trivdes när jag vägde ca 70 kg. På mig lägger sig vikten runt rumpa lår och bröst så jag saknar mina former. Men jag ska även träna lite för en fastare kropp då jag som sagt inte har mkt muskelmassa och alltid är lite slapp i kroppen, men kan samtidigt vara benig då jag väger lite.   

Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?