• Anonym (Undrar)

Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?

Hur mycket anser du att man som minst bör väga respektive som mest. Och vad är "det bästa" att väga? 

Detta är alltså om kvinnor som är 170 cm långa och har normal mycket muskler (avgör själv vad det är!) och normal benstomme (för att inte få nått tjat om det).

Jag är nyfiken på hur andra ser det och därför startade jag den här tråden Skrattande  Man är finast när man är nöjd med sig själv! Och jag vill veta vikt inte BMI och dylikt. 

170 cm lång kvinna bör som...

minst väga:
    mest väga:
    "bästa" vikten:  

• Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?
  • Anonym (Öh)
    Anonym (störstivärlden?) skrev 2014-05-03 12:57:17 följande:

Enligt en BMI-tabell ja. Den är däremot många gånger missvisande. Har dels läst om folk som är fitnessgurus själva som har BMI på 25-30. Känner folk i min närhet som ligger på 25-30 som inte lider av nån fetma.

Min egen läkare säger att BMI är den sämsta varianten att gå på. Bättre med att måtta kroppen runt midja m.m.

Vid 88kg hade jag midjemått på 75cm, kvinnor "bör" inte ligga över 80cm. Jag har en timglas figur, som även syns nu vid 115 kg.

Jag menar bara att alla är inte stöpta i samma form, och om du ställer upp 20 personer som är 170cm långa och väger exakt lika, säg 60kg så ser dom ju inte likadana ut.

Nää haka inte upp er på siffrorna, mät istället och framförallt må bra (livet är för kort för att må dåligt över vikten). Själv äter jag mindre och springer mer för att tappa vikt, enkel matematik!

Timglasfigur? Den vill jag gärna se på bild. Vid så stor övervikt finns inga former, bara oformlighet.
  • Anonym (Oskar)
    Anonym (Öh) skrev 2017-07-15 20:58:05 följande:

Timglasfigur? Den vill jag gärna se på bild. Vid så stor övervikt finns inga former, bara oformlighet.

Då har du troligen inte sett många kvinnor

Timglasfigur finns i olika viktklasser förutom vid särskilt sjuklig under/övervikt.
  • Anonym (lite)
    Anonym (V) skrev 2017-07-15 20:54:27 följande:
    Finast är ca 55 kg. Minst 50 och max 65 .

Femtio kilo är alldeles för lite för en med genomsnittlig benstomme. Är benstommen liten och nätt kan det vara fint, men är den inte det ser man ut som ett vandrande skelett.
  • Anonym (70)

Jag är 170 cm och väger efter 3 barn tätt 76 kg, vilket är för mycket men ser ändå okej ut iom att jag har former och lite muskler på det. Idealet för mig är 68-72 kg, men det beror mycket för på var kilona sitter och hur man ser ut i kroppen. Jag har bröst och rumpa, min syster har inte det och hade sett mullig ut om hon vägde 70 kg till 170 cm.

• Anonym (Öh)
    Anonym (Oskar) skrev 2017-07-15 21:09:00 följande:

Då har du troligen inte sett många kvinnor

Timglasfigur finns i olika viktklasser förutom vid särskilt sjuklig under/övervikt.

Vid den vikten så är magen större än bysten. Fetma främjar inte timglasfigur.
  • Anonym (lite)
    Anonym (Öh) skrev 2017-07-15 21:44:33 följande:
    Vid den vikten så är magen större än bysten. Fetma främjar inte timglasfigur.

Ingen har påstått det heller. Men rockar man en midja på 75 cm trots att man väger nästan nittio kilo så är det fullt rimligt att midjan är tydligt markerad även vid 115 kg. Extravikten hamnar på olika ställen på olika personer. Själv hade jag nog sett ut som en boll...
  • Anonym (Solsken)

Minsta 55-58 kg (small)

Bästa 58-62 kg (normal )

För mycket över 65 kg ( övervikt)

Jag är 169 cm lång och väger 69 kg idag . Tjock .Jobbar på att bli 62 kg igen.

• K grrl

Jag är 174 och väger 66 kg, har trots det storlek small på kläderna, platt mage och definierade muskler. Styrketränar med siktet inställt på att bygga och har någon cm större mått runt midja som när jag var underviktig. Men jag har också varit rätt rund i formen på samma vikt. Muskelmassa ger rätt mycket.

• Anonym (Me)

Det verkar vara individuellt.

Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?