• Amie77

Hur många IVF-försök?

Jag är på rd1 idag, under mitt första IVF-försök, och funderar en del på hur vanligt det är att lyckas vid första försöket. (Möjligen finns det en sådan här omröstning sen tidigare, men jag hittade inget vid en sökning.)

Frågan är följande: Hur många försök tog det för dig/er innan ni fick ett barn? Alltså inte tills ni fick ett plus utan tills ni födde ett barn. Räkna även med FET som ett försök. Om ni fått barn med hjälp av IVF mer än en gång, svara på hur det var första gången så kan ni lägga till annan information i tråden.

Hoppas många svarar, tror att detta kan vara intressant att se!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök?
  • Ladycocos

Sonen blev till på första försöket, och sen fick vi tvillingarna efter första syskonförsöket! Hjärta

• underverket 06

Ett + på andra IVF försöket som sedan blev vår son som nu är 3 år. Efter det gjort 3 syskonförsök, men inget + hittills.

• Lillan15

IVF 1= Tog sig inte
    IVF 2= + vår dotter föddes juli - 11
    Nu sprutar jag för syskonförsök

• Selma1966

Fyra försök, ett missfall och därefter en underbar adopterad son Ångrar inget annat än att vi i efterhand kan tycka att vi kunnat gå rakt på adoptionen istället Men det är svårt att erkänna det när man är mitt uppe i IVF-svängen. Men vi förlorade ingen tid eftersom vi fick vänta på IVF och ställde oss i kö redan innan.

• Elle27

Jag är i vecka 9 nu och är gravid efter första IVF-försöket Solig Igår var vi på VUL och fick se hjärtat picka så fint.

Är så sprudlande glad och lycklig!!!!!!

• Amie77

Grattis, Elle27! Jag hoppas att jag har sån tur. Läkaren sa att det var ett höjdarembryo som  sattes in, men att det också handlar om tur.

• ardelia

Svarade fyra men borde svarat tre (och ett halvt!) eftersom vi fick avbryta en behandling innan äp...

Fick vår dotter efter sista fulla IVF-försöket.  
    Hon är två år nu och idag är vi gravida utan läkarhjälp.
    Hade aldrig fått ett plus ens innan vi blev gravida med dottern så här är det ett mirakel ♥

Lycka till TS!     

• Elle27
    Amie77 skrev 2012-03-09 21:55:26 följande:
    Grattis, Elle27! Jag hoppas att jag har sån tur. Läkaren sa att det var ett höjdarembryo som  sattes in, men att det också handlar om tur.
    Ja man ska verkligen ha tur. Jag har haft turen på min sida. Trodde först att vårt försök skulle gå i stöpet när jag blev riktigt överstimulerad och fick sluta med sprutorna. Älsklingen var i Kenya och skulle komma hem till helgen, detta hände onsdag. Fick surfa på vågen hela slutet på vecka och helgen och spraya med nässprayen igen för att få ner östrogen-värdet. På måndagen skulle värdet vara perfekt och äggblåsorna perfekt för att det skulle bli någon äggplockning på onsdagen. OCH det var det!!!! Solig Redan där tänkte jag att det måste varit tänkt att vi skulle ha detta ägg och att det kommer gå vägen. Har nästan inte ens varit orolig.

Lycka till för dig nu!!!! Håller tummarna stenhårt
  • Elle27

Ska tillägga att vi hade grymt tur med alla ägg också. Fick ut 37 äggblåsor Solig De hittade 18 ägg och 15 blev befruktade. 11 ägg jättefina och perfekta. Så vi har nu 10 fina ägg i frysen och ett som växer som det ska i livmodern Solig LYCKA!!!! Hjärta

• Amie77

Ojdå, verkligen en framgångshistoria! För oss blev det inga ägg till frysen så måste tyvärr gå igenom samma procedur igen om det inte tar sig denna gång. Men samtidigt har jag haft så få symptom av medicinerna så denna gång har själva proceduren varken varit så jobbig eller plågsam. Men jag vet ju också att det kan bli totalt annorlunda nästa (håller tummarna för ingen nästa!!) gång.

Svar på tråden Hur många IVF-försök?