• Amie77

Hur många IVF-försök?

Jag är på rd1 idag, under mitt första IVF-försök, och funderar en del på hur vanligt det är att lyckas vid första försöket. (Möjligen finns det en sådan här omröstning sen tidigare, men jag hittade inget vid en sökning.)

Frågan är följande: Hur många försök tog det för dig/er innan ni fick ett barn? Alltså inte tills ni fick ett plus utan tills ni födde ett barn. Räkna även med FET som ett försök. Om ni fått barn med hjälp av IVF mer än en gång, svara på hur det var första gången så kan ni lägga till annan information i tråden.

Hoppas många svarar, tror att detta kan vara intressant att se!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök?
  • Elle27
    Amie77 skrev 2012-03-10 18:05:29 följande:
    Ojdå, verkligen en framgångshistoria! För oss blev det inga ägg till frysen så måste tyvärr gå igenom samma procedur igen om det inte tar sig denna gång. Men samtidigt har jag haft så få symptom av medicinerna så denna gång har själva proceduren varken varit så jobbig eller plågsam. Men jag vet ju också att det kan bli totalt annorlunda nästa (håller tummarna för ingen nästa!!) gång.
    Jag håller tummarna också. Solig Jag tyckte faktiskt att äggplockningen inte alls vars så farlig. Kanske för att man ställt in sig på värsta smärtan. Jag lär nog inte behöva göra det igen hur som helst Flört

Hoppas detta ägg verkligen får stanna hos er. Är säkert tänkt att detta fina perfekta ägg ska vara er framtid
  • Amie77

Tack för alla svar i denna "omröstning"! Keep 'em coming. Glad

Jag är ingen matematiker, men av resultaten hittills tycks strax under hälften av de som har lyckats med IVF klara det på första försöket.

• Amie77

Nej, ingen matermatiker som sagt... Bra precis 35% av de som lyckas lyckas på första försöket. Bra att få ner förhoppningarna lite. :)

(Blir det ett antal röster till blir naturligtvis resultatet ännu intressantare och extremt ovetenskapligt säkrare. Glad)

• Amie77

Lycka till med er adoption!!

Synd bara att det är så dyrt annars tror jag att fler skulle försöka det innan IVF... (Även om man betalar IVF själv så kostar ju 3 IVF + ev FET = fyra försök med ca 70-75% chans att lyckas på de tre-fyra försöken runt 50 000 kronor.)

• FekalieEmpyrium

IVF 1  gick åt pipsvängen,IVF 2 avbröts vid ÄP,  IVF 3 blev graviditet som ledde till ett barn och även embryon till frysen och senare ett FET där vi satte in lillebror.

• Amie77

Jag uppar denna och ser om vi kan få in lite fler röster... Solig

• Skrippo

Första dottern kom efter tredje fullständiga IVF/ICSI och tesa.

Vår andra dotter blev till på FET nr 2 efter ett MF i V 12.

• mulan

Svarade 7 försök men är egentligen 9 försök. Jag ruvade 7 gånger + 2 försök som fick avbrytas. 2 missfall på vägen.
    Nu ska vi snart göra syskonförsök och hoppas ha lite mer tur denna gången och lyckas på första försöket. Man kan ju alltid drömma

En sak är säker iaf. GE INTE UPP!!!!! Lycka till!!!

♥ Ebba ♥
Svar på tråden Hur många IVF-försök?