• Amie77

Hur många IVF-försök?

Jag är på rd1 idag, under mitt första IVF-försök, och funderar en del på hur vanligt det är att lyckas vid första försöket. (Möjligen finns det en sådan här omröstning sen tidigare, men jag hittade inget vid en sökning.)

Frågan är följande: Hur många försök tog det för dig/er innan ni fick ett barn? Alltså inte tills ni fick ett plus utan tills ni födde ett barn. Räkna även med FET som ett försök. Om ni fått barn med hjälp av IVF mer än en gång, svara på hur det var första gången så kan ni lägga till annan information i tråden.

Hoppas många svarar, tror att detta kan vara intressant att se!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök?
  • Amie77

Tack så mycket! Det enda som kan stoppa oss är ju tyvärr ekonomin, men så länge det funkar med den är det värt ett antal försök i alla fall. Glad

• ardelia
    Amie77 skrev 2012-04-12 00:07:58 följande:
    Vad kul att det fortsätter att ramla in röster!

(Kan säga att vi fick plus på det försök som nämns i TS, men just nu tyder det tyvärr på MA eller annalkande missfall i alla fall. Ska få göra VUL i slutet av denna eller början av nästa vecka så vet vi mer då. Om det är så, mycket stor risk tyvärr, så är det bara att hålla tummarna för försök nummer 2!)

Håller ändå tummarna att det ska gå vägen... lycka till!
  • Amie77

Tack så mycket! Blir VUL nästa vecka då jag, om allt är bra i så fall går in i v 9...

• LiMoFe

Första barnet:
    Fick plus på 3:e försöket men MA.
    Fick sonen på 5:e försöket (6:e om man räknar ett frysförsök som aldrig blev av då äggen inte klarade sig).

Syskon:
    Fick plus på försök 2 men tidigt MF.
    Fick tvillingarna på 3:e försöket.

Mamma till världens finaste prins -08 och prinsessa & prins -11
  • enäggs81

fick enäggstvillingar på första försöket 2005. med IVF/ICSI

• Amie77

Tänka sig vilken tur att få enäggstvillingar vid en IVF!! Himla kul att höra. Skrattande Skulle gärna ha hela "barngrejen" klar på en gång så där också (jag nöjer mig med två), även om det finns risker med tvillingfödsel också naturligtvis.

• Kvitter

Gjorde ett försök med första barnet och när det var dags för barn nummer två räckte det också med ett försök! Så visst kan man lyckas direkt! Lycka till!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • enäggs81

Amie77: ja visst var det full pott:) men nu ska vi göra en ny ivf i oktober för att få syskon. Är väldigt nervös för resultatet! Vill att det ska gå lika smidigt denna gång. Men det är ju inte alls säkert.....

Svar på tråden Hur många IVF-försök?