• Freja150

IVF Umeå

Hej på er!

Nu tar jag steget in i en IVF-grupp. Har varit in och läst lite då och då men inte aktiverat mig då jag egentligen velat avvakta tid hos IVF-kliniken. Men nu har jag en fråga till er alla!

Vi har försökt få barn i 3 år nu och remiss för IVF i Umeå ska nu skickas från kvinnokliniken i Gällivare, men innan de skickar remissen vill de att vi tar nya prover - naturligtvis (med vår otur...) missade vi precis denna menscykel så jag måste vänta till slutet av april innan jag kan lämna mina prover. Och DÅ först skickas remissen, eller kanske rent av när provsvaren analyserats.... I bästa fall kommer väl remissen iväg i maj, och med vårdgarantin innebär det att vi borde bli kallade i augusti. Är det någon som har koll på när Umeåkliniken har semesterstängt?   

Som ni säkert alla känner igen er i vill vi ju inte vänta längre än nödvändigt och att det ska vara semesterstäng mitt i allt känns väldigt irriterande!!!

Hur fort har det gått för er att få en första tid i Umeå efter att remissen är skickad?    

• Freja150

Hoppas påsken varitbra för alla! Ni är så vänliga och svarar snabbt, tackar för det!

Drömmen om ett barn: Vi har gjort hela vår utredning på kvinnokliniken i gve och blev färdigutredda augusti 2011 (oförklarligt barnlös). Håller tummerna för ditt äggplock imorgon!

Kanske inte kommer att vara så aktiv här än (har inte så mycket att skriva eftersom vi inte kommit igång än), men jag kommer läsa och ta del av era erfarenheter - känns väldigt tryggt inför vår egen tripp för IVF i Umeå.   

• Freja150

Har varit in och läst lite då och då men inte skrivit, GRATTIS till alla er som plussat. Vilken häftig känsla det måste vara!

Vi har äntligen fått kallelsen till Umeå, men det blir som jag trodde först efter stängningen. Fått tid 13 augusti, så nu kan jag äntligen skriva in mig på listan! Kommer nog inte att vara så aktiv här i tråden innan vi varit där (har ju inte så mycket att skriva =)) men jag följer er lite på avstånd!

• Freja150
     Väntrummet
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    *
    EEJ (Fet v 25)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)   

Sprayar

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET

Ruvar * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6

GravidGravidaGravid
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Freja150

Var på kliniken i går för första gången och fick börja spraya bums *lycka*, var nämligen på dag 1 igår så det blev full fart på en gång!Skrattande

Uppdaterar listan i kommande inlägg!   

• Freja150
    Väntrummet
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    * mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)
    * Chan2 (1:a IVF som startar i Augusti)
    * Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (Första IVF) 

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar

Gravida 
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Freja150
    Freja150 skrev 2012-08-14 21:15:03 följande:
    Var på kliniken i går för första gången och fick börja spraya bums *lycka*, var nämligen på dag 1 igår så det blev full fart på en gång!Skrattande

Uppdaterar listan i kommande inlägg!   

På dag 21 skulle det stå!

• Freja150
    Drömmer om ett barn: Det går över förväntan att spraya, men så är jag ju bara på dag 4 än. Har dock fått lite svårt att sova på nätterna och misstänker att det har med sprayen att göra så vi får väl se om/vilka fler biverkningar som kommer.

Norris: Sa dom vad som gör att du kör på korta metoden? Har inte riktigt förstått hur dom tänker där... Själv kör jag på långa och jag har egen ÄL och väldigt regelbunden cykel.

Avundas er alla som plussat men jag gläds med er och det ska bli så kul att följa er i era graviditeter! Hjärta
  • Freja150
    Väntrummet
    drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8) 

* Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)

Sprutar
    * Chan2 (from 16/8, 1:a IVF)
    * EbbaGrön (from 10/8, 1:a IVF)
    * mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar 

* Linda M testdag 5/9  

Gravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf) 
  • Freja150

Ni är så aktiva i denna tråd och efter en helg borta hinner jag inte riktigt läsa ikapp. Men verkligen roligt att det börjar hända grejer för alla Glad

Själv är jag inne på sprutdag 4 nu, blodprov på tisdag och ultrajlud på fredag, troligen äggplock under vecka 37 så här går det undan känns det som - men en otrolig lättnad att det äntligen händer något! Har tack och lov klarat mig från hemska biverkningar - än så länge Hade lite sömnproblem under de första två veckorna med sprayen men det var också allt.

Är lite medvetet frånvarande härifrån men jag önskar er alla lycka till! Kan ingen ta tag i att uppdatera listan? - skulle vara kul att få en överblick var alla befinner sig 

Svar på tråden IVF Umeå