• EbbaGrön

IVF Umeå

Ja, det är FET vi ska göra och det verkar som att han inte kommer att ha möjlighet att följa med =/ 
    Men ska han fylla i sitt namn överst eller ska jag göra det tro?

• EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-16 19:41:43 följande:

Vad roligt! Nu håller vi tummarna att det blir ett fint plus! Hade du Lars eller Sofia?

Jag hade Sofia !

Tydligen var det svårt att se vart hon skulle "droppa av" ägget då jag var för lite kissnödig och mina tarmar skymde sikten. Kan inte sluta noja att ägget har hamnat fel =/
    Någon som varit med om något liknande?

• EbbaGrön

Ni som vill får gärna skriva in er, kul att se vart alla befinner sig!

Väntrummet:

Sprayar:

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:
    EbbaGrön, syskonförsök, TD 30/4

Gravid Gravida Gravid

• EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-21 08:49:13 följande:
    EbbaGrön hur mår du? Har du några känningar?
    Dom enda känningar jag har det är från lutinus och femanest tror jag. För alltid efter jag tagit det så får jag typ "mensvärk" . Annars känns det inte så speciellt mycket, sj då?
    Är så sjukt nyfiken på att testa snart, dagarna går sååå sakta !
  • EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-21 13:14:12 följande:

Jag känner nada! :( Lite dragningar men oftast är det efter när jag har tagit Lutinus. Skulle vilja tjuvtesta, men vågar inte riktigt. Så länge inte man vet kan man hoppas lite ändå.
    Jag funderar också på att tjuvtesta, iså fall tidigast på fredag.
    Vilken dag har du testdag?
  • EbbaGrön
    Längtan2013 skrev 2014-04-22 09:52:53 följande:
    Hej allihopa! Idag ska vi på ultraljud..nervös..håll tummarna på att allt ser bra ut!
    Lycka till !!
  • EbbaGrön

Visst kan inte femanest eller Lutinus ge utslag på grav.test? Jag har inte tagit någon Äl-spruta.

• EbbaGrön
    jennyz skrev 2014-04-25 15:40:49 följande:
    Jag hade också föreliggande moderkaka, upptäcktes redan första VUL då jag fick tid på kvinnokliniken eftersom jag trodde jag fått missfall i V6-7 tror jag... Hade lite blödningar av och till några veckor sedan inget alls, har fått uppfattningen att jag hade extrem tur... Sedan blev ju förlossningen vad den blev istället iofs.
    Jag fick råd att aldrig vara längre bort än 20 min till sjukhuset, om jag skulle börja blöda skulle vi åka in, vid stor blödning så var det akut som gällde. Men detta sa de inte förrän v32, då jag fått extra UL pga att de sett att moderkakan var lågt, innan dess hann vi till Turkiet i två veckor, vilket i dagsläget fortfarande kan göra mig rädd i efterhand! I mitt fall var det väl extremt eftersom moderkakan vuxit in i livmodern, detta kan de dock inte se på UL.
    Risken finns väl både hos dig och bebis som jag förstått det, om du börjar blöda mycket tappar du för mycket blod, och då klarar väl ingen sig om man inte får hjälp? Vill inte skrämma upp er, vår läkare gjorde det, och inget hände, så lagom försiktig ska man väl vara, och hålla sig nära sjukhuset...
    Allt gick bra för oss, planerat snitt 38 fullgångna veckor blev det, och har nu underbar lillasyster hos oss!! Hoppas att blödningarna håller sig borta!!

Ebbagrön: nej de kan inte visa felaktigt plus, sugen på att testa?? (Bara ÄLsprutan kan göra det)
    Jag tjuvtestade igår och fick ett gravid 1-2 på ett digitalt test =)
  • EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-30 08:27:17 följande:

Vad härligt att höra! Ett stort grattis! Vad har du fått för BF-datum?
    Vet inte vad jag har för BF-datum, väntar på att dom ska ringa mig så då får jag väl veta. Hur går det för dig?
  • EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-30 09:14:26 följande:

Du kan göra uträkning här på FL. Ange ÄL när du hade ÄP.

Jag fick också ett plus!!! smile1.gif Kan inte riktigt tro att det är sant. BF slutet av december. Nu hoppas jag bara att det vill sig gå vägen med allting! Vi ska till tjocka släkten och fira Valborg ikväll och är sugen på att berätta, men det kanske är bäst att vänta. Vilken vecka berättade ni?
    ÅHÅÅ grattis Mars, då kanske vi ses på BB =) Mitt Bf-datum blev 2jan!

Förra gången berättade vi väldigt tidigt för familjen och närmsta vännerna, men denna gång har vi valt att hålla det hemligt ett tag till. 

Har du fått tid för tidigt UL på kliniken? 
  • EbbaGrön

Ni som blivit gravida efter FET, hur länge behövde ni använda femanest och lutinus? 
    Någon som vet vad femanest och lutinus uppgift är under tidig graviditet?

• EbbaGrön
    Thildra skrev 2014-05-08 18:44:04 följande:
    Nu är jag på gång igen. Känns skönt! smile2.gif Har hämtat ut Femanest och ska nu köra ett stimulerat FET eftersom insättningsdagen hittills har hamnat på klinikens stängda dagar. Ni som har ätit det, hur mycket biverkningar fick ni? *nyfiken*
    Jag kände mig typ gravid och på dåligt humör av femanest.
  • EbbaGrön
    Kvinna32 skrev 2014-05-19 20:44:13 följande:
    Nu har han äntligen kommit vår "lilla" kille!! 5105 gram tung och 58 cm lång... Snart en vecka gammal vilken lycka!!
    GRATTIS !! Vilken stor kille =)
  • EbbaGrön

Ska in på ul på torsdag och igår fick jag en blödning när jag kissade, blod i toan och på papperet när jag torkade mig =/ Sen inget blod i natt och inget nu på morgonen (än så länge) 
    Vad kan det vara tro? Någon som varit med om något liknande?  pågående missfall? Vi har inte haft sex eller nåt så det beror inte på det iaf.

• EbbaGrön
    Mars skrev 2014-05-20 22:17:13 följande:

Förmodligen är det bara sköra slemhinnor. Du har inte blött något mer? Vad spännande på UL på torsdag. Hoppas ni får se ett pickande hjärta. Vi varit på VUL och fick se och höra hjärtat slå för fullt! Både jag och sambon började gråta av lycka! Ett stort grattis Kvinna32 till er "lilla" kille. Vad ska han heta? smile1.gif
    Så underbart, grattis !!!

Nej, inget mer blod sen måndagskväll! Jag hoppas hoppas allt ser bra ut imorgon och att vi får se ett tickande hjärta!
  • EbbaGrön
    Längtan2013 skrev 2014-05-21 13:58:45 följande:
    Igår gick vi in i vecka 13 (12+0) & fick se vårat lilla för andra gången & allt såg bra ut! Känns helt underbart! Fortfarande lite svårt att förstå att vi ska bli föräldrar ;) Lycka till allihopa & ge inte upp! Kramar
    Såå underbart !!
    Fick ni även göra detta ul på kliniken eller gjorde ni det privat?
Svar på tråden IVF Umeå