• EbbaGrön

IVF Umeå

Väntrummet 
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    drömmer om ett barn, 3:e IVF 
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug) 
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8) 
    mammaidamaria (första IVF som startar i Aug) 
    * Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) 

Sprayar 
    * Freja150 (Första IVF) 

Sprutar
    * Chan2 (from 16/8, 1:a IVF)
    * EbbaGrön (from 10/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar 

Gravida 
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)  
  • EbbaGrön

Gick bra idag, ca 15 ägg och det största var 17mm. 
    Blir äggplock på onsdag, mycket spännande och känner mig himla nervös ! 

• EbbaGrön

Har haft typ mensvärk hela dagen idag också känns brösten större och lite ömma, ni som gjort detta, är detta normalt att känna så? Sprutar sista sprutan idag också blir det äggplock på onsdag.
    Blir rädd för att mina ägg ska "råka" släppa av sig själv, men det är väl omöjligt när man tar nässprayen?

Vad händer om man blir överstimulerad, är det farligt, kan man ändå göra äggplock? Hur märker man om man är överstimulerad?  

Det närmar sig och jag börjar bli nervös, det kanske märks :) Typ orolig för allt annorlunda man känner i kroppen!  

• EbbaGrön
    A79 skrev 2012-08-19 19:10:42 följande:
    Jag hade oxå mensvärk & jätte jätte ömma bröst!!!
    Förstår att du blir rädd.
    Blev ja me fastän det står på förpackningen alla biverkningar man kan få.Flört
    Jag vart lite överstimulerad men det märktes inte förrän äggplock & ET redan var gjort.
    Blev jättesvullen om magen & fick så svullna äggblåsor nästan sprickfärdiga.
    Fick akta mig för slag el stötar mot magen under en period..annars kunde äggblåsorna spricka & då skulle jag vart tvungen att söka akut vård.
    Men det skulle inte vara någon fara för bebben i magen iaf. Som ligger skyddad där den är.

Tack A79, det lugnar mig !
    Hur ser din IVF-historia ut? Gjort många försök? Blivit gravìd med hjälp av IVF? Hur kändes det/märktes det att du blev lite överstimulerad? 

Blir att ta ägglossningsprutan ikväll  =)  
  • EbbaGrön
    A79 skrev 2012-08-21 15:50:32 följande:
    Jag märkte att jag vart överstimulerad efter ET för magen var supersvullen & uppblåst.
    & då menar jag att den verkligen var uppblåst!!
    Folk trodde jag var i 5:e månaden då jag var på dag 3 kanske haha..
    Men som sagt var det ingen fara för min del så länge jag inte stötte till magen.

Detta var mitt första försök & det tog Skrattande!
    Gravid vecka 23 nu!!
    Vi försökte i 5 år med 3 missfall i resultat ,därför fick vi göra IVF.
    Efter utredningen blev vi förklarade som (oförklarligt barnlösa )

Hoppas det gick bra att ta otrivelle sprutan? Skrattande
    Blit det äggplock idag då?

Okej, så man lär märka det om det händer!

Gud vad kul, grattis till bebisen i magen, hur har du mått?

Det gick bra att ta äl-sprutan igår, och äggplocket blir imorgon på morgonen !!
    Hur tyckte du äggplocket var? Gjorde det ont? Hur kände man sig efteråt?   
  • EbbaGrön

Äggplocket gick verkligen över förväntan, tyckte inte alls det gjorde speciellt ont, men nu efteråt känns det jobbigt och konstigt i magen, som mensvärk fast värre =/

Det blev i alla fall 17 ägg och återinförandet blir på fredag efter lunch =) 

• EbbaGrön
    Chan2 skrev 2012-08-22 15:57:07 följande:
    Ooooh, så himla skönt att det gick bra!  Nu får du vila vila och vila Glad Tar du någon värktablett mot det onda nu då eller är de bara att härda ut som gäller?
    Ja, känns himla skönt faktiskt, var beredd på att det skulle göra fruktansvärt ont. Har tagit ledigt resten av veckan för att bara vila vila vila. 
    Sköterskan sa att man fick ta alvedon, så jag har tagit 2st.  
  • EbbaGrön
    A79 skrev 2012-08-22 19:19:36 följande:
    Oj!! 17 ägg var rätt många! Solig
    Skönt att det gick bra trots så många ägg!!
    Själv fick jag bara 7 st.
    Så då blir du ruvare till helgen! weeee!!!!

Hur kändes återinsättningen? Ont efteråt? Stannar man kvar då också och vilar?

Hur mådde du fram till gravtestet? Hade du någon blödning eller nåt under tiden fram till gravtestet?  Hade du många grav.symtomer? 

Är sjukt nyfiken =) 
  • EbbaGrön
    Emilotta skrev 2012-08-23 16:32:39 följande:
    åh vad många det är som är så nära plock och återsättning, vad spännande, håller alla tummar för er!

Jag kan också passa på att svara dig EbbaGrön: Det gjorde inte alls ont att få tillbaka och det behövs ingen smärtstillande. Man får åka hem på en gång, och med sig får man TESTET Glad som man helst av allt vill använda varje dag men tror verkligen att det är klokt att vänta till testdagen eller bara nån dag innan.

Jag blödde ingeting och har inte gjort det alls hittills och nu är jag i vecka 15. Symtomen var väldigt ont i brösten, sen tror jag inte det var nått mer speciellt. Började inte må illa tills efter jag hade testat.

Spännande imorgon!
    Tack för ditt svar ! Ska bli spännande imorgon med insättningen =)

Grattis till din graviditet =) Gick det på första IVF-försöket eller har du gjort flera? Har ni haft en lång resa fram till plusset? Blir så glad när man hör/läser folk som blivit gravida med hjälp av IVF =)
Svar på tråden IVF Umeå