IVF Umeå
Turtle01: Jag tyckte det gick super bra att ta sprutorna. Kändes inte alls! Jag fick lova att ta min spruta själv också för min kille jobbade. Så jag har tagit alla sprutorna själv vilken gick jätte bra tycker jag. Fast jag var jäkligt nervös inför första sprutan, satt ganska länge innan jag vågade sticka mig själv, men du behöver inte vara orolig för att ta sprutorna, det kommer gå som hejsan =)
Vissa kompisar vill vi inte berätta för, dom som är nyfiken och snackar om alla, men vissa har vi tagit upp det med, jag har berättat att vi inte kan få barn ( på natutlig väg) pga. min sjukdom, men vi har inte berättat för nån att vi är igång med IVF. När kompisarna fått barn så har det gått jätte bra. Jag tänker att snart är det vår tur och när den dagen kommer så är ju våran bäbis minst och då kommer dom att längta tillbaka till den tiden =) Man får koncentrara sig på det som är positivt. Vi har hunnit med massa andra saker medan våra andra kompisar fått barn, vi har rest ganska mycket och bara mått gott. Njutit över att vara på två. Men det är klart, jag har ett par i vår närhet som jag av någon anledning har haft jätte svårt att dom fått barn,killens lillebror, de hade varit tillsammans i typ ett år när de blev gravida första gången och nu när deras första barn var strax över året så var hon gravid igen, det kändes som ett slag i magen när dom berättade att de skulle ha första barnet. Jag tänkte att vi som varit tillsammans i snart 10 år får kämpa och dom som nyss träffas skaffar barn direkt =) Men nu försöker jag att inte tänka på andra utan bara koncentrera mig på att till slut så blir det vår tur. Vi gör inte allt direkt utan sprider ut så man får njuta vid olika tidpunkter av livets goda =)