• Smilla03

IVF Umeå

vårt 2012 skrev 2012-05-03 18:17:25 följande:
    Smilla03: Jodå det går framåt.. men i ett onödigt sakta mak tycker jag! Plussade även på test dagen å ska på vul i slutet på maj, blev en v senare pga av att vår läkare var ledig v före och min sambo är borta den v också så vi sköt på det så får han va med och vi träffa Ida som vi haft hela tiden. 
    Men hade jag haft test hemma tror jag att man skulle testat varje dag bara för att försäkra mig om att det verkligen är sant!
    Jag har lite känningar av ömma bröst, har haft mensvärks känningar och är trött.  Men allt progesteron som trycker i sig från början hjälper ju till med tröttheten.
    Känns skönt att slippa vagitorerna nu :)

Själv då? Visst masar sig tiden fram till TD? Haru tjuvtestat ngt? :)
    Roligt att höra att allt är bra. Ja jag antar att får man ett plus så vill man testa flera gånger hihi, det skulle jag också vilja. Jag förstår att det måste vara super skönt att slippa vaggisarna nu =) Jag längat också tills att man slipper, är lite bökigt när man är på jobbet tycker jag.

Jag har mått jätte bra hela tiden, ja, dagarna går jätte långsamt!! Det är hela 6 dagar kvar tills man får veta,  jag har inte vågat testa än, jag har bara ett test här hemma så jag får vänta till TD:en, jag är lite rädd också för att testa, man är nojjig att det ska vara ett minus. Idag har det kommit lite brunt, typ som innan mens, så nu är inte förhoppningarna så stora att det ska vara något, men det är ju vårt första försök med IVF så jag är inställd redan på att vi får köra ett till försök.
  • Smilla03
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-06 11:23:54 följande:
    Smilla03: Bara 5 dagar kvar till TD! Glad Det är faktiskt ganska skönt att vara på jobbet eftersom dagarna går betydligt snabbare än att sitta hemma och inte göra annat än att räkna dagar.. Skrattande Gissar att det är extra spännande för dig som ruvar på en blasto dessutom! Ta inte ut något i förskott, det finns många som fått rosa flytningar/ bruna flytningar/ blod och ändå varit gravida. Men förstår absolut din oro..

Man ska använda progesteronet fram till sin testdag. Jag fick hämta ut 3 förpackningar och hade kvar tabletter för två dagar ytterligare efter jag testat. Har läst i flera olika trådar att läkare rekommenderar att man tar progesteron även 2 månader efter positivt gravtests (via IVF/FET) för att hjälpa embryot på traven.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ja, nu börjar det närma sig =) Jag har mailat Umeå om att mina vaggisar inte räcker till min testdag, jag tror att dom har räknat fel på min TD kanske, om jag går efter när de gjorde ägguttag så borde min testdag bli på Onsdag. Men jag kan nog hålla mig tills på fredag ändå innan jag  testar.
    Ibland så känns det så bra, då tänker jag att det är nog nånting i magen, men sen i helgen när jag börjat få brunt så kändes det som att allt hopp är ute även fast jag läst att det är så normalt,  det bruna kommer och går, igår var det stundtals lite mer och sen försvann det ett tag. Jag blir tokig! =)Och nu tycker jag att det blivit mer igen *suck*
     Undra om det är olika många i förpackningarna med progesteronet eftersom du bara hade 3 förpackningar? Jag fick 6 förpackningar, och jag tar 3 st per dag? I en förpackning är det 10 stycken tror jag.

LindaM: Jag mådde as pissigt jag med efter ägguttag, jag spydde och mådde illa hela vägen hem, fast jag tror nu i efterhand att jag inte tål morfin så bra, men STORT grattis till så många ägg! Shoppa kan ni göra när ni får sätta tillbaka lilla ägget =) Det gjorde vi, då mår man jätte bra. Massa kramar
  • Smilla03
    A79 skrev 2012-05-07 15:57:17 följande:
    drömmer om ett barn
    Nej vi har inte berättat för honom ännu..
    Han frågar ju såklart varför min mage är så enormt stor,
    så jag hittade på en nödlögn & sa att jag har sår i magen vilket bildar en massa vätska.
    & även alla vänner håller jag mig undan från då magen faktist är så stor att jag kan icket dölja den..
    skittråkigt att dissa vänner pga detta.
    Men vill man hålla det hemligt så blir det ju såhär.
    Ja får se ut hurssom helst bara ja inte får missfall!!!!Glad 

Hur gör ni andra? berättar ni för alla vad som händer?
    Vi ska nog inte säga något till någon förrän vi passerat de 12 första veckorna 
    Hejsan, nä vi har inte berättat för någon, men min Mamma har lyckats klura ut det ändå, så hon är den enda som vet. Men jag har sagt att min TD är om nån vecka till, även fast den är på fredag , Allt behöver hon ju inte veta hihi, eftersom jag inte vet om jag är gravid eller inte än så måste jag säga att det är lite bökigt när man är med kompisarna, förra helgen var vi på grillkväll med en massa kompisar och jag kunde inte skylla på att jag skulle köra heller eftersom vi bor grannar =) Jag var in på systemet och köpte alkoholfri öl, och sen fick gubben min servera den i glas till mig och snabbt gömma flaskan ( det står ju stort alkoholfritt på flaskan) =) Til helgen blir det svårare, då ska vi tjejer iväg på en liten tjejresa med utgång, jag vet inte vad jag ska hitta på för ursäkt om nu mitt test på fredag är positivt =)
  • Smilla03

a79: Jag funderar på att säga att jag har sån grym mens värk, dom vet ju att jag har endometrios och jag har ju blivit dålig förut när dom har varit med :/ Usch känns ju surt att ljuga. Men OM det nu blir ett plusi slutet av veckan så kommer de att bli jätte glada för min skull när jag berättar nån månad senare, så man får väll be om ursäkt i efterhand i stället =) Ja, jag håller med, man håller sig en bit från vännerna nu när man har annat att tänka på under hela IVF cirkusen.

• Smilla03

Drömmer om ett barn: Jag är nog mer rädd än att jag har nerver av stålGlad, jag är så jäkla rädd att det ska bli ett minus om jag testar, jag kommer vara så jäkla nojjig på ferdag när jag ska testa också, jag har sagt till killen att han får kolla av resultatet och han jobbar till 1 på natten, så jag får nog kanske testa först på lördag morgon, jag önskar så himla mycket att jag inte får mensen innan dess! Tusen tack för peppande svar om att det fortfarande finns en chans att det kan bli ett plus trots bruna "flytningar".

Ja det verkar vara så olika vilka doser man får av proggisarna? Nä, jag har inte fått nått svar, jag får nog försöka komma fram imorgon på telefon men det brukar vara så jäkla svårt, jag hoppas jag får svar imorrn. Jag kom på för sent idag att jag borde ha ringt i Fredags eller idag, för jag bor på litet ort så de måste nog beställa proggisarna så då tar det ju en till dag utan.

Jag håller tummarna att du slipper massa läkemedel den här gången =) Det är ju det som är så jobbigt för kroppen tycker jag med spray, sprutor och allt detta. Man ska passa tider hela tiden. Men man gör det ju för ett gott syfte =) Men hur blir det om du slipper läkemedel, räknar de ut när du har ägglossning och då får du åka in och de sätter in ett ägg?

• Smilla03

Drömmer om ett barn: Idag har mensen kommit *suck*  Nu är det inte lite brunt utan färskt ljusrött blod , Men eftersom TD är på fredag så tänkte jag ändå fortsätta som vanligt med proggisarna eftersom man vet ju aldrig, jag har fått utskrivet och hämtat ut nya idag, ett tips till alla som mailar Umeå är att istället ringa. Jag ringde till Umeå universitets sjukhus till stora växeln och bad dom koppla in mig till reception inne på Ivf då svara det på en gång. Ringer man numret direkt till IVF umeå då kommer man ju aldrig fram.

Jag hoppas också att jag får göra samma som dig =) Att ta ÄL-test och sen åka in och få isatt en ur frysen =) Det verkar ju som att jag hänger kvar i den här tråden ett tag till.

• Smilla03
    EEJ skrev 2012-05-10 16:11:09 följande:
    Länge sedan jag skrev något, men pratade med kliniken igår och vi ska göra ett FET i nästa cykel. Då bokar de in ett VUL på dag 11 och sedan får man komma för insättning när äl testet slår om.

Frågade om man fick sätta in två embryon och då svalde hon
    -är du tokig! Nej, aldrig med blastocyster.

Jo jag kände mig lite tokig just då, men hennes kommentar var verkligen helt spontan och jag hade svårt att inte börja skratta.

Jag har inte skrivit på länge men jag läser varje dag, kul att höra att flera har kommit en bit på väg med sprutande, sprayande, ruvande och graviditetssymptom!
    Hej =) Va kul att det är på gång igen, haha roligt att läkaren var så spontan, jag tänkte också fråga om samma sak faktiskt hihi. Nu kommer jag inte ihåg hur det var för dig men hinner du göra en isättning innan sommaren?
    Funderar på om jag får minus imorgon på min testdag så hinner säkert inte jag göra innan sommaren? Man vill ju så gärna det. Har du haft en mens sen du testade minus eller kör ni direkt?

Imorgon är det äntligen min testdag =) Men det ser inte lovande ut, har blött de sista dagarna, men jag uppdaterar i morrn =) Kram på er alla
  • Smilla03

a79: Grattis till att det såg bra ut allting =) Jag kan tänka mig att det var skönt för er att få se att det verkligen är nånting inne i magen hihi, nu får du se till att bara njuta, 4 veckor kommer att gå som hejjsan och då kan du känna dig ännu lugnare och bara njuuuta Solig  Massa kramar

• Smilla03

Hejsan. Idag kom äntligen min testdag, fast jag visste ju redan innerst inne att det skulle vara ett minus eftersom jag har blött så mkt den här veckan. Men jag har ringt till Umeå och jag kommer att hinna sätta in en frysis nästa månad. JIIIPPPPIIII känns så himla bra =) Så jag hänger kvar här ett tag till =) Jag uppdaterar listan på en gång =) FaithhopeLove du hade din testdag 26 April. Hur gick det? Tänkte så listan stämmer. Ha en härlig helg allihopa! Ser framemot att se listan fyllas  allteftersom och att gravid listan blir längre, många plus vill vi ha i sommar=)

Väntrummet
    * Smilla03, ( ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)
    * Emilotta, första ivf

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)
    * Mustikka (första IVF)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012

• Smilla03

Germany: Jag vill jätte gärna fortsätta följa dig även nu när ni ska få hjälp i Falun, jag har också hört bra om dom. Du kan väll skriva nångång i tråden hur det går. Jag skulle kunna tänka mig att åka dit om inte mitt frysförsök skulle fungera nästa månad, för då måste vi bekosta själva.  Jag håller tummarna för dig

Svar på tråden IVF Umeå