• Smilla03

IVF Umeå

EEJ: Nä jag fick inte mer info än att det såg bra ut , Men skulle vilja få hur mycket info som helst egentligen =) Man skulle vilja kasta sig över deras papper och bara lusläsa =)   Jag mår som sagt bättre idag, jag har kunnat äta och så ( lite)  mer mår fortfarande illa. Men inte hela tiden, det mer kommer och går. *usch* 
    Ser att du har test dag 4 dagar innan mig =) RoliiiigtHjärta Min kille har sagt att han ska gömma testet som vi fick från Umeå så jag inte vet vart det är så jag inte testar innnan hihi, han bara suckade nu när jag sa att jag läst att
    det finns dom som testat några dagar innan och fått plus. Nu ska jag bara lägga mig och vila så man orkar jobba imorgon Kram kram

• Smilla03
    vårt 2012 skrev 2012-04-23 19:23:34 följande:
    Haha, sorry att jag inte kunde hålla mitt test för mig själv :/  Jag tänker som jag sa tidigare testa på testdagen..
    Har fått för mig att det kan åka ut lika fort som det kom in...

Jag hade alltså en massa test hemma, jag har nog provat det mesta i testväg, och ofta köpt på mig gravtest samtidigt, så därav mina tidiga tester! 
    Jag tänker som så, det finns nog en anledning till varför man ska vänta till td man får...
    Troligen säkrare då.. Jag är idag i 3+6 så det kan inte bli så mycket osäkrare!

Smilla: Lider med dig att du blev dålig, men skönt att dom satte in.. Kan tänka mig att tankarna hann svänga förbi besvikelsehörnet innan du fick veta att de skulle sättas in :)

Du ska absolut inte känna så att du skulle behållt testet för dig själv, det är bara roligt att läsa vad alla har för sig! Och det är ju det som är bra att här får vi prata om allt! =) Jag håller tummarna att det är ett plus även på testdagen Hjärta
  • Smilla03
    EEJ skrev 2012-04-23 21:28:46 följande:
    Då har snart ruvardag 5 gått till ända och jag känner i hela kroppen att det här misslyckats. Visst är det konstigt när den där känslan kommer över en. Total likgiltighet.....
    Det är många här på forumet som plussat på dag 6 med en blaso och det är ju imorgon.....I min värld så kommer det inte att hända!
    Jag förstår din känsla, den har nog vi alla, man har hoppats så mycket förut under alla år men bara fått ett streck eller negativt resultat så därför vill man inte tro att det kommer att fungera nu heller, men jag tror att det kommer att gå vägen! Det har ju börjat super bra för dig, med blasto och allt! =) Både du och jag gör ju vårt första ivf, nu får vi önska att allt går bra =)
  • Smilla03

EEJ: Det kan ju fortfarande finnas en chans, du testar ju lite för tidigt, har du fått din mens? Jag tycker att du ska testa igen på TD också =)

Faith Hope Love: Neej va tråkigt =( Massa styrke kramar till dig, men du tänker helt rätt ! Nästa gång gång hoppas vi att det fungerar.

Till alla er som har svårt att komma fram till IVF-Umeå. Jag fick ett tips att ringa till stora "växeln" på sjukhuset och be att få bli inkopplad direkt! Då kommer ni till receptionen på IVF kliniken och då skriver hon ofta ner ett meddelande och springer iväg till läkare eller sköterska. Det har fungerat perfekt efter att jag sa till om att bli kopplad direkt. Det var min kille som fick det tipset av de på IVF kliniken efter att jag försökt komma fram till dom en hel dag. Hoppas det fungerar för er också.

• Smilla03

Drömmer om ett barn:  Ja det känns jätte bra =) Fick veta igår att 4 st blasto´s gick till frysen, så nu känns det bättre. Går det inte den här gången så finns det backup. Hur mås allt med dig då? Snart TD hihi =){#emotions_dlg.flower}

• Smilla03
    LindaM skrev 2012-04-27 19:09:15 följande:
    Har en liten undran, liten äcklig sådan:) när ni sprutat har ni fått slemmiga genomskinliga flytningar då? Dom säger ju man får sånna vid ÄL och blir nu lite orolig att orgalutranen inte fungerar som den ska.
    Hejsan. Jag fick precis som du beskriver, det var som att jag hade ägglossning så jag blev också orolig och tänkte att du släpper alla ägg =) Men  det gick jätte bra så det är helt naturligt ! Fast iof. du kan ju ringa till IVF kliniken och fråga också, jag gjorde aldrig det utan litade på medicinerna =) Jag håller tummarna att allt är ok för dig också. Hjärta

Många många styrkekramar till er som har fått mensen =( Jag känner med er och hoppas ni mår bra trots allt =/

Jag väntar och väntar på att dagarna ska gå, de går ju i snigelfart!!! Massa dagar kvar innan jag får testa.
  • Smilla03
    EEJ skrev 2012-04-30 21:31:51 följande:
    Pratade med kliniken idag och det blir ett FET om ca 6 veckor, dvs insättning i ostimulerad cykel runt den 6 juni. Nu får vi bara hoppas att inte mensen hoppar nästa gång för då hinner vi inte innan stängningen den 15 juni.
    Grattis, då vet du att det blir innan de stänger inför sommaren =) Skönt för er att komma igång så fort. Roligt att höra goda nyheter Glad
  • Smilla03

Linda M: Jag vet inte om äggblåsorna kan bli för stora, jag skulle tro att de har sten koll på sånt i Umeå, de har säkert stött på alla möjliga olika scenarion =) Jag tänkte också sådär när jag väntade på äggplock, jag hade ganska ont i magen så jag trodde vissa dagar att äggen höll på släppa , och ibland tänkte jag att nu är de så stora att de spricker, så jag känner igen mig i dina funderingar. Du ska nog se att det kommer gå super bra på äggplocket. Har du hört nått mer vilken dag det blir?

Själv väntar man fortfarande på testdagen. Jag har ont i magen till och från, typ som mensvärk, sen har jag haft sten ont i mina bröst hela förra veckan ( så ont att så fort jag kommit hem efter jobbet har jag slängt av mig bh´n =) men sen bara över en natt så forsvann det? Skumt. Jag brukar alltid få ont i mina bröst innan mens så inga symptom jag har gör att man tar ut " segern i förskott" Nu är jag nästan så att jag inte vill testa när dagen kommer om det skulle visa ett minus. Jag är sugen på nått hela tiden, och det konstigaste av allt är att jag är super sugen på bostongurka! Jag har aldrig tyckt om det. Men det kan vara hjärnspöken också som härjar med mig.

Ingae: När ska du/ni till Umeå?. Vilken resa ni har gjort inom IVF.  Du har både solskenshistorier att berätta om eftersom du har två barn via IVF, och även tråkiga historier med alla försök och det som hänt er. Det ska bli kul att följa er nu när ni ska försöka i Umeå, och jag hoppas att allt går bra. Jag har tyvärr inga tips på boende och sånt i Umeå, vi hade 20 mil till Umeå så vi bilade emellan.

• Smilla03

Vårt2012: Hur mås det med dig och magen =)? Har du några känningar av nånting? När får du göra ultraljud? Många frågor på en och samma gång =)

• Smilla03

Drömmer om ett barn: Åh så bra att du berättar att du har känt samma sak! Då vet jag att det nog är normalt =) Man tänker för mycket på allt =) Ruvningen går bra, så skönt att vara på jobbet så dagarna går fort,  man får tänka på nått annat , Men klart man är orolig, är ju en hel vecka kvar till TD.

LindaM: Det låter ju toppen med många äggblåsor! Nu håller jag tummarna att det går bra på Måndag. Du måste uppdatera så fort du är hemma igen =) Förhoppningsvis så sätter dom kanske tillbaka nått ägg i slutet av nästa vecka då? Jisses vad tiden går fort. :)

Mustikka: Nä jag väntar fortfarande tills mig TD, det är den 11 Maj. Det är då 19 dagar sen de satte in " blaston" Så jag får vänta ett tag till =)

Jag måste nog ringa till Umeå på Måndag, jag ska ju testa som sagt den 11:e men jag har slut på progesteron på måndag? Ska man inte använda dom ända till sin test dag? Ni kanske vet?

Svar på tråden IVF Umeå