• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • FaithHopeLove
    A79 skrev 2012-04-18 18:21:35 följande:
    EEJ
    Sådärja! nu är du oxå ruvare!! Va roligtGlad
    & många reserver till syskonFlört

Vad... el fick du göra något speciellt för överstimuleringen?
    Fick du ta något så magen inte är lika svullen? 

FaithHopeLove 
    Hur är det idag?
    Lika orolig även om man inte blöder?
    Det är jag iaf.. En oro som inte släpper förrän i Juli Aug nån gång!!
    Om man kommer så långt så att säga!!??
    TD den 23:e april :) Du då?? :) :)
    Vad innebär låghormonade? 
    A79: Det är bra, symptomen är helt plötsligt borta men ack så skönt :) Hur är det själv?
    Klumparna från Crinonet ändrar färg hela tiden, det är de enda! 
    Lite orolig är jag endå, men försöker att inte tänka på det så mycket.. men det är inte
    så lätt när jag är en super tänkare & har alltid varit :p
    Jag har TD den 26/4 :)
    Det innebär att kroppen tar längre tid på sig att producera HCG hormoner, (kan inte förklara det bättre) medans andra producerar mer och fortare HCG vilket betyder att de kan testa tidigt och få ett plus, medans
    jag kanske måste vänta längre för att få ett plus. (: Hoppas Du förstod något av detta :p
  • Smilla03

EEJ: Det gick visst jätte bra för dig idag.Måste kännas skönt att du har redan 3 i frysen också. Grattis!

Idag har jag varit på äggplock, det gick jätte bra, förutom på ena sidan där jag har problem med endometrios. Där gjorde det ganska ont, men förutom den sidan så kändes det knappt. Det blev 18 ägg så jag är super glad för det. Ska tillbaka på Fredag för insättning. Men fy vad jag har mått dåligt, jag gör iof alltid det när jag har fått morfin. Det börjar släppa nu *skönt*

A79: Ja verkligen! Killarna slipper mycket faktist, alla dessa mediciner, äggplock mm. Tur vi är ett hårt släkte vi kvinnor som pallar detta =)

• EEJ
    Smilla03 skrev 2012-04-18 18:43:04 följande:
    EEJ: Det gick visst jätte bra för dig idag.Måste kännas skönt att du har redan 3 i frysen också. Grattis!

Idag har jag varit på äggplock, det gick jätte bra, förutom på ena sidan där jag har problem med endometrios. Där gjorde det ganska ont, men förutom den sidan så kändes det knappt. Det blev 18 ägg så jag är super glad för det. Ska tillbaka på Fredag för insättning. Men fy vad jag har mått dåligt, jag gör iof alltid det när jag har fått morfin. Det börjar släppa nu *skönt*

A79: Ja verkligen! Killarna slipper mycket faktist, alla dessa mediciner, äggplock mm. Tur vi är ett hårt släkte vi kvinnor som pallar detta =)
    VIlken bra äggskörd du fått! De pratade inget om långtidsondling eller? Jag tänkte med tanke på att du hade så många ägg!
    A79 skrev 2012-04-18 18:21:35 följande:
    EEJ
    Sådärja! nu är du oxå ruvare!! Va roligtGlad
    & många reserver till syskonFlört

Vad... el fick du göra något speciellt för överstimuleringen?
    Fick du ta något så magen inte är lika svullen? 
    YEs, det känns bra att joina den skaran. Jag fick TD 21 dagar efter insättningen. Jag skrattade inombords och tänkte: Njaaaaa, det blir nog lite tidigare om jag känner mig själv rätt"

Jag var fortfarande rätt överstimulerad och hade vätska i buken så jag fick stränga förhållningsregler att väga mig varje dag och vara uppmärksam på mitt mående. Så nu håller jag tummarna för att det går över av sig själv inom snar framtid!
  • Smilla03

EEJ: Nä faktist inte, jag tänkte på det själv men frågade inte, kanske har att göra med det nån skrev tidigare att dom inte gör det på landstingsfinansierat försök så ofta ? Har du varit hemma nånting från jobbet nu när du blev överstimulerad? Hur mår du nu? Testdag trodde jag var 14 dagar efter man satte in ägget? Jag skulle också ha testat lite tidigare hihi =)

• EEJ

Smilla03: jag gjorde mitt plock på fredagsmorgonen och jag låg hela fredag, lördag och söndag. Så helgen kom lagom, däremot har jag sjukskrivit mig själv nu efter insättningen pga vätskan i buken som de såg idag. Inte för att jag har några egentliga svårigheter utan för att förhindra att det blir värre nu iom insättningen

• drömmer om ett barn

Hej tjejer, hoppas allt är bra med er! Solig De senaste dagarna har tröttheten slagit ner som en bomb. Orkade inte ens gå in och skriva i tråden igår kväll utan stupade i säng så fort jag hade möjlighet. Vet inte om detta beror på vaggisarna eller om det kan vara något som hänger kvar ännu sedan ÄL-sprutan. Hade känningar som påminner om mensvärk i måndags och i den stunden tappade jag allt hopp.. igår kändes ingenting och idag har jag haft lite värk igen till och från under dagen.

Denna väntan fram till testdagen är mycket jobbigare än jag någonsin kunnat förutspå. Jag analyserar ALLT och är rädd att göra något som är dåligt för embryot (vågar knappt nysa och är rädd att bära för tunga saker). Tänk vad lätt det vore om man bara fick veta om det har fäst eller inte..

Smilla03: Grattis till äggplocket och dina 18 ägg, inte dåligt! {#emotions_dlg.flower} Har du fått någon värk nu på kvällen? Inte länge kvar till din insättning.. så himla spännande! Solig Hur gick det med ÄL-sprutan förressten? Jag fick rådet av min man att trycka ut en del av luften eftersom det var ganska mycket luft därinne men tror inte att det är någon fara om man får i sig det heller.

vårt 2012: Har svullnaden gått ner? Jag har upptäckt att min mage sväller för varje dag som går och så här såg den inte alls ut efter ET. Fick en chock i provhytten idag och insåg att jag ser gravid ut! Förvånad Bäst att börja klä sig i lite bylsiga kläder så man inte får några ovälkomna frågor tills dess att den återgått till sin normala storlek! Glad

EEJ: Supergrattis till din blastocyst! {#emotions_dlg.flower} Det måste vara ena riktiga överlevare när hela 7 stycken skulle odlas vidare! Glad Vad betyder 3-1-1?

Måste bara fråga.. hur lyckades du få Lutinuset att INTE kladda dom första dagarna? Skrattande Första timmen eller två går ju bra men sen sätter det igång och vill ut. Huvvaligen.. Vaggisarna har nog varit det mest irriterande momentet i denna behandling.

chan2: Har du provat ringa Sunderbyn igen?

Mustikka: På måndag är det dags för erat infomöte. Hur känns det, börjar ni bli nervösa? Glad

• vårt 2012
    drömmer om ett barn: Wow hur håller du koll på alla, jag har tappat kollen känner jag :) 
    Men visst var det du  jag som var på samma i det mesta?

Njäe, jag känner inget nu.. men är nog lite svullen annars har jag blivit större av någon annan anledning, lundhags byxorna som jag alltid kunnat ha får jag inte igen gylfen på! 

Men ingen stänkblödning, ingen värk, ingenting sista 2 dagarna.. 

Pessimisten börjar komma fram!

Hade ett hel hög med gravtest hemma så jag har testat, men ingenting.. 
    Men den har väl inte ens  bäddat in sig och så hcg't börjar finnas... 
  • Emilotta

EEJ: Grattis till blasto!! vad härligt! längtar till jag får sätta in! dock blir det inte blasto:)

smilla03: oj vad många ägg!! vad bra!

jag tog första blodprovet igår men fick veta att jag inte var ordentligt nedregleradRynkar på näsan jag hade värde på 205 och man ska vara under 100. så nu måste jag spraya en vecka till innan jag får börja med sprutorna. kände det nästa på mig för jag tycker inte att jag haft lika mycket klimakteriesymtom som förra året. men men.

drömmer om ett barn: ja du är verkligen jättebra på att hålla koll på alla!=)

• EEJ

Tog ett gravtest imorse som var helt blankt, ovitrellen är med andra ord ute ur kroppen!

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: Nej, det är verkligen inte lätt att hålla koll på alla nu när vi blivit så många och det händer en massa saker hela tiden! Försöker hålla mig uppdaterad om alla och hoppas jag inte missat någon totalt.. Glad

Du och jag ligger på samma ruvardag så det har jag lätt för att komma ihåg! Solig Det kanske är bra att inte känna någonting alls? Jag har "mensvärk" idag igen och upptäckte på jobbet att det hade följt med ljusrosa flytningar tillsammans med Lutinuset som kom ut. Mår inte bra alls just nu.. kan ta vilka symptom som helst förutom sånt som har med blod att göra! Gråter

Hade jag haft extra gravtest hemma så hade jag troligen inte heller kunnat hålla mig från att testa! Glad

Emilotta: Se där.. jag glömde helt bort ditt blodprov igår. Vad tråkigt att du inte blivit helt nedreglerad men det dröjer nog inte länge tills du är det. Vilken dag ska du göra nästa blodprov? Vad hade du för klimakteriesymptom förra året?

EEJ: Vad bra att Ovitrellen är ute ur leken! Glad
Svar på tråden IVF Umeå