IVF Umeå
Pinglan: Usch och fy tusan vad tråkigt! Förstår att du vill ta en paus, jag hade antagligen gjort samma sak! Vi finns här när du har samlat krafter och vill komma tillbaka! Stor kramJag var på mitt första ultraljud idag, sprutdag 9. I tisdags fick jag veta att jag skulle höja dosen på Gonal-F från 150 till 300. Nåväl, det verkar inte hjälpt mycket. Det visade sig att jag inte svarat särskilt bra på sprutorna. Från min vänstra äggstock hittade man 5 stycken äggblåsor varav 1 var ca 10 mm och tv cirka 8 mm. De andra två var för små. På höger sida hittade man inget (!) När vi kom ut från sjukhuset sprutade tårarna, det kändes som om vi misslyckat redan innan vi börjat....

Umeå ringde sen och meddelade att jag ska fortsätta med samma dos på 300 till på måndag dvs. 4 dagar till... Jag hoppas hoppas verkligen att det är fler och att de växt till sig, annars blir ju chanserna så små. Ditt inlägg EEJ gav mig dock lite hopp! Om man sett 4-5 hos dig och sen plockat ut 28... det verkar ju helt otroligt men jag får inte riktigt ihop matematiken. Hur kan det helt plötsligt vara så många fler?!