• Mirage

IVF Umeå

Pinglan: Usch och fy tusan vad tråkigt! Förstår att du vill ta en paus, jag hade antagligen gjort samma sak! Vi finns här när du har samlat krafter och vill komma tillbaka! Stor kram

Jag var på mitt första ultraljud idag, sprutdag 9. I tisdags fick jag veta att jag skulle höja dosen på Gonal-F från 150 till 300. Nåväl, det verkar inte hjälpt mycket. Det visade sig att jag inte svarat särskilt bra på sprutorna. Från min vänstra äggstock hittade man 5 stycken äggblåsor varav 1 var ca 10 mm och tv cirka 8 mm. De andra två var för små. På höger sida hittade man inget (!) När vi kom ut från sjukhuset sprutade tårarna, det kändes som om vi misslyckat redan innan vi börjat....Gråter

Umeå ringde sen och meddelade att jag ska fortsätta med samma dos på 300 till på måndag dvs. 4 dagar till... Jag hoppas hoppas verkligen att det är fler och att de växt till sig, annars blir ju chanserna så små. Ditt inlägg EEJ gav mig dock lite hopp! Om man sett 4-5 hos dig och sen plockat ut 28... det verkar ju helt otroligt men jag får inte riktigt ihop matematiken. Hur kan det helt plötsligt vara så många fler?!
  • Mirage

Nej det där med överstimulering verkar inte vara någon hit! Det är nåt man är rätt orolig för omän chansen inte är så stor för min del! Bara ett guldägg behövs ! Lycka till imorgon! Du får lämna en rapport så man får veta hur det gick!

• Mirage

EEJ- vad spännande! Håller tummarna att det går relativt smärtfritt!

• Mirage

EEJ-ska hålla tummarna för att du får sätta in 2 stycken på onsdag!

Fick idag glädjande besked då vi var på ultraljudet. Man hittade minst 10 st äggblåsor på vänster sida, möjligen fler, Den största var runt 20mm... på höger sida kunde man fortfarande inte se att det hade hänt nåt. Läkaren tyckte sig se 5 cm endometriosvävnad sitta på äggstocken, vilket förklarar hämmandet av äggproduktionen! Men jag är glad över min vänstra sida och att den artat sig så bra! Det blir äggplock på onsdag morgonen, så EEJ- vi kanske möts i korridoren ;).

Imorgon ska jag med jobbet på konferens och bo på hotell tisdag-onsdag. Jag kommer att vara med på tisdagen och min man får hämta mig tidigt på onsdagsmorgonen så får vi smita iväg. Konferensen är i en annan stad och pågår även hela onsdagen, Jag vet inte vad jag ska hitta på för ursäkt till att jag försvinner. Nån av er som har nån bra idé??!

• Mirage
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Mirage

Hahaha!!! Magsjuka it is!!! Tack för alla lyckönskningar, ni är för gulliga

• Mirage

EEJ- Tack! Vi ska vara där kl 9, men det lät som att det var väntetid då vi är flera par. Så jag vet inte när plocket blir.. Lycka till du med idag!

• Mirage

EEJ- Snacka om att vara på rätt plats när olyckan är framme! Vilket drama! Får gratulera till din nya ruvarstatus, håller tummarna att det går vägen!

Själv var jag på äggplocket idag. Det gick bra till en början men de sista två äggen satt så långt bak att doktorn fick sticka djupt, och herre j*vlar vad det kändes! Tårarna rann då vi var klara, lättad av att det äntligen var över, all anspänning släppte verkligen. Jag blev väldigt känslomässigt tagen av situationen.
    Fick ut 10 äggblåsor på vänster sida men endast tre ägg! Bara att hoppas att det är tillräckligt för att få tillbaka ett fint ägg! Återinförande sker på tisdag!

Norris och Freja- Blod blir man nojjig av, det förknippas ofta med misslyckande, så jag för står er oro! Samtidigt vet vi att det kan blöda utan att det är mensen som kommer, så det är inte kört än! Kramar till er båda!

Drömmer om ett barn: Tänker på dig! Hoppas att ni får det besked ni vill ha när Umeå ringer!

Svar på tråden IVF Umeå