Tack alla ni som kommit med tröstande ord! Det känns onekligen ledsamt, rädslan för att det kanske är kört är det värsta. Frågor som "är vi inte kompatibla", "var det bara otur" eller "kommer vi inte komma längre än så här, ska jag inte ens få känna känslan av att få ruva" dyker ständigt upp i mitt huvud.
Det finns tyvärr inga svar och det enda vi kan göra nu är att försöka igen med något nytt.
Ws mamma skrev 2013-01-18 21:30:29 följande:
Så tråkigt ! Vilken metod använde ni och vilken medicin ?
Vår första ICSI fick jag puregon och dom plockade ut 15 ägg varav 2 blev befruktade. - ingen graviditet.
ICSI nr 2 skulle jag byta medicin och fick menopur istället ( för att äggen skulle få bättre kvalitet ). Resultatet blev 4 ägg, tre var omogna och det sista sattes in och blev ett tidigt mf. Både dessa gångerna körde vi långa protokollet.
Sen önskade jag själv att få köra korta protokollet och frågade om vi inte kunde få kombinera puregon och menopur eftersom menopur ska ge bättre kvalitet och puregon fler ägg. Dr Sol sa OK så jag fick göra som jag önskade och då plockades jag på 23 ägg, 17 befruktades. 10 hade delat på sig som dom skulle på dag 2. Jag fick tillbaka två embryon - en blev vår son, och två blastocyster var av fryskvalitet på dag 5 och det är dom vi ska tina upp nu. Jag trodde aldrig att jag skulle få sån skillnad på 3:e försöket jämfört med dom två första så jag hoppas ni kan hitta en lösning som passar Dig !

Lycka till !
Jag finner verkligen tröst i det du skriver, har ni klarat det, kanske det även finns en chans för oss att det ska gå vägen. Jag är verkligen glad för er skull och att ni lyckades tillslut med ditt eget förslag =).
Jag har använt mig av långa metoden båda gångerna. Första gången använde jag mig av gonal-f (motsvarar puregon som jag förstått det?) och började med 150 enheter, denna höjdes brutalt till 300 i slutet och kroppen hängde nog inte med. Detta slutade med 3 ägg som alla var omogna. Under mitt andra ivf:försök fick jag menopur för att öka äggmognaden, sprutade i 12 dagar på 300 enheter nästan hela tiden (225ie 3 dagar). Det resulterade i betydligt fler ägg, 7 stycken varav 4 dock fortfarande var omogna. De 3 som var mogna befruktades inte trots icsi. Jag vet inte varför jag har så många omogna ägg. Inte heller varför inget av de tre äggen som faktisk var mogna inte ville befruktas. Kan lägga till att jag har endometrios, men det skulle inte förvåna mig om det är nåt mer fel då resultaten är så dåliga.
Solensten pratade om en annan ägglossningsspruta än Ovitrellen som jag förstod det kunde få äggen att mogna till bättre sista dagarna? Ngn annan som vet vad han kan prata om för ägglossningsspruta och som kanske till och med använt sig av den? Vet inte vad jag ska tänka eller tro på mer, det känns bara så fiasko allt :´(...