LindaM: Grattis till dina 16 ägg och skönt att höra att äggplocket gick bra!

Hoppas du mår bättre nu och att resan hem inte blev alltför kämpig. Jag kände inte någon direkt smärta efter ÄP men blev yr och mådde illa, kändes som att jag blev väldigt åksjuk i bilen på väg tillbaka till hotellet. Hör kliniken av sig imorgon eller på onsdag om hur det går?
pinglan: Jo, det är lite synd att man måste vänta tills nästa cykel men tiden har ändå gått ganska snabbt så det är okej. Bara vi hinner innan sommaren är jag nöjd!

Det finns ostimulerad och stimulerad (där man använder hormoner) FET så har jag tur behöver jag inte ens använda några läkemedel denna gång. Borde bli osimulerat eftersom jag har regelbunden cykel men vet inte säkert förrän jag pratat med läkaren.
Mustikka: Det är helt klart bekvämast att ta sprutorna hemma i lugn och ro. Då behöver man inte stressa utan kan ta det helt i sin egen takt. Jag sprutade i 10 dagar (på den 11:e tog jag ÄL-sprutan).
A79: Förstår att ni vill vänta med att berätta för er son, men det är säkert svårt att hålla sig!

Så du är fortfarande uppsvälld, vad jobbigt. Var själv uppsvälld 1-2 veckor efter ET och tyckte det kändes som att ALLA tittade på magen. Ingen sa något så det var säkert bara jag själv som tänkte på det.. Svårt att dölja en graviditet om den syns redan nu. Det är ingen som har anat något då?
Är verkligen lättad över att jag inte berättade för så många om vår IVF-behandling då det var riktigt tungt när det misslyckades. Men alla är vi olika och vissa mår säkert bättre av att få prata ut med sina nära och kära när man går igenom sådana här saker.
Smilla03: Vad duktig du är som inte tjuvtestar! Nerver av stål!

Tycker inte alls du behöver oroa dig.. så länge det inte kommer en massa rent blod är det ingen fara. Dessutom får man väldigt sköra slemhinnor av vaggisarna så när man tar dessa kan det t.o.m komma blod i mindre mängder.
Jaha, du tar progesteron 3 gånger om dagen? Jag blev ordinerad två gånger om dagen, vad konstigt att inte alla ska göra likadant!

Har du fått något svar på ditt mail?