• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

pinglan: Vad roligt att höra att det är på gång för er nu! Glad Jo, det blev en rätt stor påse med mediciner man fick kånka på! Skrattande Det positiva är att till nästa behandling behöver man inte betala utan allt går på högkostnadskortet.

Jag är i ingemansland just nu. Väntar på att bli uppringd för att få info om när vi ska få göra våran FET. Vill helst vara igång med det NU, men man måste vänta en cykel efter misslyckat ET.

• LindaM

Tack för alla tumhållningar, känns som dom kan behövas inför morgondagen. Skriver från mobilen så har tyvärr inte möjlighet att svara er en och en just nu.
    Ska vara i Umeå tidigt i morgon bitti så funderar på att åka redan i kväll i och sedan sova några timma i bilen, ( bra med stor bil), tror vi får mest timmars sömn så, annars måste vi upp vid 3 i natt.
    Fy nu börjar det bli nervöst, törs inte ens ta förgivet att vi får åka upp på onsdag igen, är så rädd att dom inte ska vara mogna den här gången heller.

• drömmer om ett barn
    LindaM: Hur långt har ni till Umeå? Vi hade också fått starta mitt i natten för att hinna så det blev att åka kvällen innan istället. Hoppas verkligen att allt går bra på äggplocket imorgon och att dom får ut många mogna ägg. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • LindaM

Drömmer om ett barn: vi har strax över 30 mil så det tar ju någon timme, de e ju inte motorväg precis heller:)

• drömmer om ett barn
    LindaM: Nej du, inte har man turen att ha motorväg under resan! Skrattande Det hade underlättat något enormt om man hade bott i Umeå eller iallafall i närheten.. verkligen synd att det finns så få IVF-kliniker här uppe i norr. Men samtidigt är jag glad att jag inte behöver ta flyget som "ingae". Fast det hade visserligen varit trevligt det också, om man bortser från start och landning! Glad 
  • turtle01
    Mustikka skrev 2012-05-04 07:58:34 följande:
    Turtle01:
    hur går det för dig? Har biverkningarna lättat eller blivit värre?
    Jag blev helt plötsligt sjukt känslig, kan vara för att jag fick mens. Klimakteriekänningar och PMS på samma gång, det är inte lätt;)
    Mustikka + Drömmer om ett barn:
    Biverkningarna har i princip klingat av, förutom lite humörväxlingar ibland och att jag emellanåt sover sämre på nätterna. Inväntar mens antingen imorrn eller på tisdag. Gruvar lite för att få extrem huvudvärk eller mycket magont..... Och känner mig nojjig att jag ska missa något provdatum eller nästa behandlingssteg. 

Imponerande att ni klarar att hålla trådar med så många här på forumet, själv så blandar jag ihop eller minns inte hur övriga ligger till.... Detta kostar nog på mer än man vill erkänna... 
  • drömmer om ett barn
    turtle01: Skönt att dina biverkningar har börjat ge med sig. Jag sov inte sämre på nätterna men blev däremot väldigt morgonpigg under behandlingen vilket jag absolut inte är i vanliga fall. Såg det dock som en positiv upplevelse! Glad Hoppas att du slipper den hemska huvudvärken och magsmärtorna i samband med mensen.

Tror inte att du behöver oroa dig för att glömma datum eller nya steg i behandlingen. När alla viktiga dagar närmar sig kommer du att ha stenkoll! Skrattande Hur känns det att snart börja med sprutorna?
  • LindaM

Snabb uppdatering i väntan på att mannen hämtar bilen:)
    16 ägg uttagna, nu hoppas vi bara på att iaf några är mogna också.
    Nu är tanken att vi ska shoppa lite, får se hur det går, har bra nog ont, men måste ju passa på när man är i stora staden:)

• pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-06 11:29:31 följande:

pinglan: Vad roligt att höra att det är på gång för er nu! Glad Jo, det blev en rätt stor påse med mediciner man fick kånka på! Skrattande Det positiva är att till nästa behandling behöver man inte betala utan allt går på högkostnadskortet.

Jag är i ingemansland just nu. Väntar på att bli uppringd för att få info om när vi ska få göra våran FET. Vill helst vara igång med det NU, men man måste vänta en cykel efter misslyckat ET.

Precis, nu kommer det att kännas billigt att gå på Apoteket (om man hämtar ut från recept vill säga) Glad

Jaså, att man måste vänta en hel cykel?? Vad tråkigt! Hur går processen med FET ut?
  • Mustikka

Drömmer om ett barn: ska försöka ta sprutorna själv, kan ju hända att mannen inte är hemma någon dag och då kan det ju va bra att man gjort det själv:)
    Ska nog ta dom vid halv 10 på kvällen, då kan jag göra det hemma. Är lite nervös men samtidigt glad att nästa steg snart har börjat:)

LindaM: wow vilken bra mängd ägg! Håller tummarna att dom är mogna och fina!
    Gick det bra annars?

Turtle01: skönt att biverkningarna lättat lite. Jag tror jag fått mer nu när mensen kom. Varm och kall till och från, och lite obehagskänsla i kroppen. Men man vet ju varför så då är det lättare att hantera:)

Pinglan: skönt att ni får göra korta metoden, så det går lite snabbare:)

Svar på tråden IVF Umeå