• Tinzu

IVF Umeå

Äppelkaka skrev 2012-09-13 20:56:50 följande:
    Hjälp, panik!!!!

Jag fattar inte hur det gått till eller vad jag har svarat på när jag var på apoteket  men jag har inte hämtat ut båda flaskorna Synarel och nu är den första slut! Helt slut, tom och jag har inte haft koll på att den andra inte har hämtats ut!!

Sitter här och stortjuter just nu av rädsla för att jag sabbat allt! Vet inte om mitt apotek har en hemma till mig som de beställt tillsammans med allt annat eller om de måste beställa den på nytt. Har kollat på deras hemsida och sett att den inte finns i lager i hela Ö-vik. Om de beställer så får jag den inte förrän på måndag!'

H****es f********e skit!

Vad ska jag göra?? Kan KK i Ö-vik ha någon exrta flaska liggande för nödsituationer i fall jag inte får tag i någon??         

oj vilken panik! jag hade samma problem, fick åka 5 mil för att köpa jag hoppas att det löser sig för er, har dock inget svar, bara att jag kan hålla tummen för er att det ordnar sig
  • Tinzu
    Äppelkaka skrev 2012-09-13 21:07:29 följande:

Jag är inte ensam om att krångla till det alltså Skäms Hittade nu att det kan finnas på apoteket i Sollefteå så ev får jag åka dit efter jobbet och handla. En liten omväg hem bara.....
    haha nej du behöver inte känna dig ensam om det jag är mästare på att krångla till allt, men skönt om det löser sig så man slipper ha panik att allt ska bli förstört
  • Tinzu

hjäääääääälp nu var jag jättedum! jag har just kommit in på ruvardag 8 med blastocyst, och hade knappt druckit dom senaste timmarna, skulle gå på toa "hmm.. har ju några stickor från testlagret" jaaa klart jag tar och provar bara för skojsskull då det börjar närma sig.. och jag ser ett jättesvagt streck. Men jag tror inte på det. jeeeeeeez...

• Tinzu
    EEJ skrev 2012-09-16 08:49:10 följande:
    Tinzu: har du tagit något ägglossningsspruta? Annars är det väl helt troligt att du kan plussa på rd8 med en blastocyst! Spännande!

den här gången var det en ostimulerad FET men det känns ju helt konstigt, det kan inte stämma.. nu är det 8 dagar kvar till TD, måste hålla mig tills dess om det inte hänt något innan
  • Tinzu

fast idag kom en liten blödning, vet inte om det kommer att komma mer, hade då mensvärkar när det hände, känner inget nu.. men ska jobba idag och då kommer det säkerligen komma igång om det är något

• Tinzu

Nu känns det dock som att det är kört även för denna gång, rosa flytningar var hela dagen igår, även idag kommer det och alla symptomer jag hade innan har försvunnit.. var jättetrött, hade halsbränna, illamående, kände konstiga lukter, konstiga smaker.. inget av det finns kvar

• Tinzu

Nu är våra landstingsfinaniserade försök över, igår kom mensen efter att ha haft rosa i 2 dagar..

• Tinzu

tack för era ord, kramar tillbaka!

drömmer om ett barn skrev 2012-09-19 18:33:50 följande:
    Tinzu: Nej, jäkla mens!  Gråter Du som testade positivt innan.. usch, vad orättvist när det slutar på detta sätt. Undrar hur vanligt det är med tidiga missfall? Läser då och då om dom som plussar innan TD och sen dyker mensen upp iallafall.. Rynkar på näsan Hemskt tråkigt när börjar hoppas på något och så går drömmarna i kras. Orkar ni gå vidare med privata försök? Kram

vi kommer att ta en paus från IVF:en, sambon vill köra hårt på att försöka på den naturliga vägen då det ändå lyckades en gång för några år sen, och det var den graviditeten som höll sig längst, den höll sig åtminstone till vecka 6, och då hade jag obehandlad Hypotyreos, så han vill som hålla tummarna lite att det ändå skulle ta sig på det sättet. Jag sa till han att det är mig det är fel på, om det inte skulle fungera så har han fortfarande en chans att kunna bli förälder, om vi går skilda vägar, men det tyckte han inte var som ett alternativ.. men jag avskyr att han ska behöva vara sorgsen över något som min kropp har skapat

• Tinzu

jag tog bort mig från listan, är som ingen idé att jag ens testar imorgon då jag vet att det är kört.. det var en sorgsen dag även idag då det skulle ha varit testdag imorgon och vi förväntade oss att det skulle ha fungerat. Sambon sa att vi får väl prova med fertilitetsmonitorn och köra hårt, går de inte så kommer vi nog att köpa ett sånt paket hos IVF-kliniken

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    {#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)
    * EEJ (from 20/9) 3:e IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF)
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Tinzu

Tjoho! Vet inte om ni minns mig, men jag och sambon tog en paus från IVF försöken, vi tänkte vänta tills efter nyår.. vi bestämde oss för att köpa en clearblue monitor undertiden, och så råkade jag bli massor av sjuk med förkylningar och halsfluss så jag har gått på penicillin, bafucin, strepsils och hostmedicin.. och i fredags såg vi då på testen, jag är gravid. va? håller tummarna nu att den stannar hos oss vad är chansen ens att det plötsligt skulle hända spontant? jisses

Svar på tråden IVF Umeå