• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • fiffa

Hej. Ny i  forumet.
    Men jag genomgår samma som er andra. Vi har gjort vårt första ivf försök.
    Fick göra den korta metoden, inget spray. Måste säga att jag hade fått höra hemska historier om alla
    symtom. Men de gick under omständigheterna bra. Plockade ut 10 ägg 30/4 , dock blev bara ett befruktat till fullgod kvalitet. Så igår tog vi testet och de blev plus, så nu börjar den långa väntan.
    Har försökt komma i kontakt med dem på kliniken igår utan att lyckas, är de någon som kan svara på när man ska göra de första UL?

• A79
    fiffa skrev 2012-05-22 01:21:23 följande:
    Hej. Ny i  forumet.
    Men jag genomgår samma som er andra. Vi har gjort vårt första ivf försök.
    Fick göra den korta metoden, inget spray. Måste säga att jag hade fått höra hemska historier om alla
    symtom. Men de gick under omständigheterna bra. Plockade ut 10 ägg 30/4 , dock blev bara ett befruktat till fullgod kvalitet. Så igår tog vi testet och de blev plus, så nu börjar den långa väntan.
    Har försökt komma i kontakt med dem på kliniken igår utan att lyckas, är de någon som kan svara på när man ska göra de första UL?
    Hej fiffa!
    Grattis till Plus!!
    Jag fick göra mitt UL i vecka 8!
    Det är inte det lättaste att få tag på dem det är bara att ringa hela tiden. 
    El svänga förbi kliniken så som jag gjorde :) 
  • germany
    Mustikka skrev 2012-05-21 19:07:04 följande:
    ÄP på torsdag!!:D
    Men tyckte det var en konstig dag.
    Jobbar de helger? Annars har jag ET på måndag.
    Så skönt det ska bli att slippa spraya och spruta sen!:D
    Då har vi ÄP samma dag, fast inte på samma ställe då.
    Lycka till!
  • Sofiali77

Grattis Fiffa till graviditeten! Jag fick göra vul i v. 7.

Har också plockat ut 10 ägg, men idag. Förhoppningsvis är jag ruvare till 2 på torsdag.

• Mustikka

Gud så nervös jag är inför imorgonFörvånad Usch kan inte koncentrera min på nåt. Idag är det dock skönt att slippa spraya eller sprutaGlad 
    Men kan ju lugnt säga att jag inte är ett stort fan av ägglossningssprutan (otrivelle)Rynkar på näsan
    Grät hysterisk när jag skulle ta den. Hade blåmärken överallt efter puregonet och hittade inte nåt ställe där jag inte stuckit förut. Plus att den sprutan var mycket tjockare och trögare att få inGråter huden liksom sviktade tillbaka när man skulle trycka in den. Hoppas jag inte skrämmer någon nuNalle Förlåt i så fall{#emotions_dlg.flower}

Ni som gjort ÄP kanske kan berätta lite om er upplevelse?

Germany:  Kul att vi har samma dagGlad Lycka till!!!{#emotions_dlg.flower}

A79: Skönt att höra att de har öppet på lördagar, även fast det är pingstGlad Känns ännu långt till ruvarstadiet, men hoppas såklart över allt annat att jag tar mig dit!

turtle och emilotta: Håller tummarna för att era vul ska gå bra! När ni gör dem så kommer jag förhoppningsvis vara i en morfindimma utan smärtaGlad

ingae: Grattis till 20 blåsor! Förstår att du känner dig svullen, när till och med jag gör det med mina 7-8 blåsorGlad

fifa: Välkommen och stort grattis till Plus!

• Emilotta

Mustikka det kommer gå så bra imorgon!! men förstår att det är nervöstFlört Jag hoppas att jag kan få min sambo att ta den sprutan, så den ska också in i magen alltså! 

ja det ska bli spännande imorgon, hoppas det är fina blåsor. har nu ägglossningsflytningar, sådär genomskinliga geléaktiga. nån som har haft det innan också? jag brukar ha det varje månad, blir bara nervös att äggen är påväg att släppa!! men men dom ser väl imorgon om allt är ok.

• LindaM

Mustikka: förstår du är nervös, det är ju en spänning både att göra själva äggplocket och sen att se vad dom har fått ut och hur många. Men det kommer gå bra!!
    Jag kommer ihåg jag började skaka och gråta när dom satt nålen första gången, inte för att det gjorde ont eller så utan för att det var en sådan spänning.
    Ovitrellsprutan är lite grövre ja, samma sak med menopuren, puregon är rena barnleken till skillnad från dessa.
    Var inte rädd för att be om mer smärtlindring om du känner att du behöver det!

Själv ruvar jag vidare, har ju inte testdag förrän på söndag men är såå sugen på att testa redan i dag, får se om jag lyckas hålla mig från:)
    Jag funderar bara på om någon har erfarenhet av crinone, har inte tagit det innan. Jag har inte blött något men kan ändå inte slappna av och hoppas på att det tagit sig, kan det vara så att crinonen gör att mensen håller sig borta trots att man misslyckats?

• inväntande

Ja så olika det kan va första gångenjag fick morfin inför plock så ville jag bara sova men se det fick jag ej. Skrattande

Nu igår gjorde vi återförande av frysta embryon i naturlig cykel och nu är det ruvar dax i två veckor test om tre veckor. Fin celldelning 4 och 6 sen upptining.

Detta är 6 totalt så ja ibland kan det dra ut på tiden. Bara så ni vet det är inte alltid det tar direkt.     

• Mustikka

Nu är det gjort!
    17 äggblåsor och 10 ägg!!!!GladSkrattandeSolig Är så glad!! Trodde det inte skulle finnas några alls!
    Gjorde inte ett dugg ont, kände inget. Fattade knappt att de börjat. Var ju lite yr men kunde hänga med på allt som hände. Vi for hem nästan direkt, kände mig så piggGlad 
    Men va tvungen att stanna några gånger på väg till bilen, lite yr och illamående men nu mår jag toppen!

På lördag blir det ET. Hoppas bara äggen blir befruktade!

Emilotta: Oroa dig inte för flytningarna, jag hade också så i flera dagar, speciellt efter att de höjt dosen.

LindaM:  Så menopur sprutan är lika grov som otrivellen, uschFörvånad Skulle inte klara av att ta en sån om dagen.
    Har du tjuvtestat änFlört Håller tummarna{#emotions_dlg.flower}
    Vet ingenting om crinone, är det samma som Lutinus?

Svar på tråden IVF Umeå