• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu
    A79 skrev 2012-05-25 20:49:23 följande:
    Hej & Välkommen{#emotions_dlg.flower}
    Det är väldigt olika från persson till persson om man får ont el inte..
    min erfarenhet av denna tråd iaf :)
    Jag fick ont men Det går ju över som sagt & det är värt det !!
    Vad spännande! Då kan du oxå skriva in dej i vår lista!Glad 

Tackar! {#emotions_dlg.flower}

hur ont gjorde det för dig? var det så att det kom som en chock eller mer som "aj....... det där gjorde ont....."? jag vill vara så förberedd som möjligt, haha så inte sambon chockad och aldrig mer vill göra om det igen.
    Ska ta och skriva in mig nu då    
  • Tinzu
    Smilla03 skrev 2012-05-25 22:52:16 följande:
    åh så roligt =) Tycker du att det har gåt bra hittils med alla mediciner? Jag tyckte äggplocket gick bra på ena sidan, det känndes knappt, men på andra sidan där jag har en cysta i ena äggstocken gjorde ont, men jag tror att hade jag inte haft cystan där så hade det gått jätte bra , och du behöver absolut inte vara orolig över bedövningssprutan man får där nere, den kändes inte alls! Jag håller tummarna att det går bra på äggplocket.

PINGLAN: 44 ägg!! Grattis, jätte roligt!!! Kan  bara tänka mig vad paff personalen måste ha varit hihi Lycka till nu med ET.

jodå det har gått bra tycker jag, lite har det svidit med gonal-f när jag tagit, och viktökning har jag fått också på 2-3kg, även fast jag rört på mig och inte ätit så jättedåligt, men får väl hoppas på att det försvinner sen
    skönt att höra att bedövningssprutan inte kändes, då behöver jag inte komma med världens skräckhistorier sen, fast tänk om dom ändå lyckas träffa en nerv? en ensam liten nerv där nere, det hade varit typiskt mig
    ska försöka hålla tummen jag med sen om jag kommer ihåg det   
  • Tinzu
    pinglan2012 skrev 2012-05-26 11:31:04 följande:

Tinzu: för mig kändes det inget att ta bedövningen och ÄP var inte alls farligt. Det värsta var obehaget i början när de skulle in med UL-staven. Men man har ju läst vissa skräckexempel så jag var beredd på det värsta! Lycka till!
    Okej en till som inte känt av bedövningen, då lättar en yttepytte sten från hjärtat är så jäkla nålrädd, att jag ens lyckas sticka mig själv är ett under -_- UL-staven med nålen ja, jag kan tänka mig att dom råkat sticka fel, typ.. ja.. usch, nej hemska tankar, eller vad är det för skräckexempel som du har läst?
    tack!   
  • Tinzu
    Väntrummet
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Turtle01, första ivf.

Väntar på ÄP/ET
    * Emilotta (första ivf)
    * Tinzu (första IVF) 

Ruvar
    *LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * vårt2012
  • Helvetiaaa
    Tinzu skrev 2012-05-26 23:26:45 följande:
    Väntrummet * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel) * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL) * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) Sprayar Sprutar * Helvetiaaa, första ivf. Turtle01, första ivf. Väntar på ÄP/ET * Emilotta (första ivf) * Tinzu (första IVF)  Ruvar *LindaM testdag 27/5 *inväntande testdag 11/6 *Sofiali77 testdag 12/6 * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6 Gravida * A79 * vårt2012

Testar om det här blir rätt:)
  • Helvetiaaa

Hepp, blev inte rätt... :/ Är ny här på fl.. sorry :/

• Emilotta

Helvetiaaa: det är lättare om du kopierar listan och klistrar in i ett nytt meddelande istället för att citera inlägget. jag fixar nuGlad

Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 

Sprayar 

Sprutar
    * Turtle01, första ivf. 
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET
    * Emilotta (första ivf)
    * Tinzu (första IVF) 

Ruvar
    *LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * vårt2012

• pinglan2012
    Tinzu skrev 2012-05-26 23:23:42 följande:
    Okej en till som inte känt av bedövningen, då lättar en yttepytte sten från hjärtat är så jäkla nålrädd, att jag ens lyckas sticka mig själv är ett under -_- UL-staven med nålen ja, jag kan tänka mig att dom råkat sticka fel, typ.. ja.. usch, nej hemska tankar, eller vad är det för skräckexempel som du har läst?
    tack!   
    Som jag förstått det så kan det kännas olika mycket från gång till gång för samma person också. Så det går som inte att veta i förväg hur ont man kommer att ha Glad

Vet inte om jag ska våga skriva det jag läst? Tungan ute Men det är då på det här forumet iaf... de som haft så ont att de skrek och grät av smärta trots hur mycket morfin som helst. Så jag var förberedd på det värsta (att det skulle göra ont som sjutton) men hoppades såklart att det inte skulle göra ont. Och det gjorde det inteSkrattande
  • inväntande

Första gången somna jag Skrattande och fjärde gången hade jag inte on men blödde nog rejält för det vart rullstols rollsen ut till rummeySkrattande.

Men jag brukar tänka som så att man kan inte vara på ett bättre ställe om man blir dålig  Norrland Universitets sjukhus och IVF är ju bara hissen ner till akuten. Det går bra tjejjer dom är proffs.

• Sofiali77

Under mina 3 ägguttag har det varje gång varit olika. Det sista nu var nog det första som gjorde ont både vid uttaget och hela dagen. Gick dubbelvikt av smärta. Andra gången kände jag inte av alls på något sätt och första gången var jag både snurrig och trött, men kände ingen smärta.

Metallinstrumentet de för in från början när de ska lägga bedövningen tycker jag är det värsta.

Mustikka: Grattis till ruvarstatus! Nu håller vi alla gemensamma tummar och tår.

Svar på tråden IVF Umeå