• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu

Tjoho! hoppar in i denna tråd, jag och sambon håller på med IVF nu, vi ska färdas till Umeå på Tisdag nästa vecka för äggplock har aldrig gjort det förut, spännande!

har ni känt av mycket när ni gjort det? har det gjort ont som fan så man bara vill krevera? jag menar lokalbedövning i mumindalen, tror inte många är så avundsjuka på det, och sen äggplockningarna, har inte fått svar på det här tidigare så jag hoppas på det här   

• A79
    Tinzu skrev 2012-05-25 20:37:02 följande:
    Tjoho! hoppar in i denna tråd, jag och sambon håller på med IVF nu, vi ska färdas till Umeå på Tisdag nästa vecka för äggplock har aldrig gjort det förut, spännande!

har ni känt av mycket när ni gjort det? har det gjort ont som fan så man bara vill krevera? jag menar lokalbedövning i mumindalen, tror inte många är så avundsjuka på det, och sen äggplockningarna, har inte fått svar på det här tidigare så jag hoppas på det här   
    Hej & Välkommen{#emotions_dlg.flower}
    Det är väldigt olika från persson till persson om man får ont el inte..
    min erfarenhet av denna tråd iaf :)
    Jag fick ont men Det går ju över som sagt & det är värt det !!
    Vad spännande! Då kan du oxå skriva in dej i vår lista!Glad 
  • Helvetiaaa

Hej hej, hoppar oxå in:) Började med puregon i onsdag, förstå ivf försöket här:)

• turtle01
    pinglan2012 skrev 2012-05-25 16:55:38 följande:
    Idag har jag haft ÄP. Blev 44 ägg! Förvånad

Är det någon annan som haft så många? Vet någon hur många som kan sparas till frysen?
    oj vad många!! Vad hade du för puregon-dos innan? Och vad fick du för besked på de första vulen? (sprutdag 6). Jag fick just veta att jag bara har 5 ägg.... men har nyligt höjt, och ska på nytt vul på måndag. 
  • Sofiali77
    Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Emilotta, (första ivf)
    * Turtle01, första ivf. 

Väntar på ÄP/ET
    * Mustikka (första IVF)

Ruvar

LindaM testdag 27/5
    inväntande testdag 11/6
    Sofiali77 testdag 12/6

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Sofiali77

Pinglan2012: Antar att det blir långtidsodling direkt för er med så bra skörd, bara minst 10 blir befruktade och fortsätter dela sig efter 2 dagar. Grattis! Har aldrig hört om maken.

• Sofiali77

Mustikka: Lycka till imorgon! Hoppas det har gått bra för äggen! ET-dagen måste vara den bästa dagen av alla, förutom den dagen man förhoppningsvis får plus.

• LindaM

Pinglan 2012: vilket resultat! 44 stycken, herregud, nu har ni snart hela frysen full:)
    vi fick ut 17 varav 15 befruktades och 10 klarade sig till dag 5 och ligger i frysen, det tyckte jag var bra:)

Nu är det nog kört för vår del, tjuvtestade negativt i går kväll och i morse kom även färskt blod, inga mängder men ändå:( Fan också, jag hade ju nästan lite förhoppningar där ett tag:(

• Smilla03
    Tinzu skrev 2012-05-25 20:37:02 följande:

åh så roligt =) Tycker du att det har gåt bra hittils med alla mediciner? Jag tyckte äggplocket gick bra på ena sidan, det känndes knappt, men på andra sidan där jag har en cysta i ena äggstocken gjorde ont, men jag tror att hade jag inte haft cystan där så hade det gått jätte bra , och du behöver absolut inte vara orolig över bedövningssprutan man får där nere, den kändes inte alls! Jag håller tummarna att det går bra på äggplocket.

PINGLAN: 44 ägg!! Grattis, jätte roligt!!! Kan  bara tänka mig vad paff personalen måste ha varit hihi Lycka till nu med ET.
Svar på tråden IVF Umeå