• vårt 2012

IVF Umeå

EEJ: Åh! ser också strecket och hoppas allt jag kan att det håller hela vägen!!

Själv så kom mensen, till slut, 10 dagar senare än vanligt. så som jag skrev tidigare, jag tror min kropp behöver en viloperiod!
    Nu hoppas jag på att den återgår tll att vara som klockan, så kommer det passa utmärkt för en behandling i januari :)

• vårt 2012
    Tinzu: Ledsen att det inte gick vägen!! KRAM
    Jag var i v. 10 när vi va in för vul och de såg att det var "tomt", förklaringen jag fick var att embryot dött tidigt och jag valde också att få hjälp att få ut allt, las in över dagen, dagen efter vulet och fick "abortpiller", jag minns inte vad dom hette för att få ut det..
    Hoppas du slipper!
    Vad gäller de nya reglerna så har jag uppfattat  det så här att som de skrivits här så gäller det bara för ny remitterade from årsskiftet, och det som då gäller är att om man inte fick ngt till frysen på det landstingsbetalda ivf'et så får man ett ivf till..
    Alltså hur som så får hetrosexuella par 2 försök.

• vårt 2012

Det är som det är, det här med blod i brallan..
    Ena stunden är man livrädd för det å gräver efter spår...
    Nästa blir man galen av att det aldrig verkar komma något, å man gräver å gräver...

Mens vars är du?!! 

+ att jag varit å tränat och fått träningsvärk i mage och ljumskar.. så nu går jag runt å ena sekunden funderar om det verkligen är träningsvärk, eller nästa,  kan det vara livmodern som växer, har vi lyckats själva?

Hade ett sista gravtest hemma som jag tog i torsdags å det var då bara ett teststräck även om man skulle använda förstoringsglas!..
    Tack gode för billigatester.se så mån eller tisdag kommer det fler tester.. men jag vill ha min mens nu!

• vårt 2012

Lägger till mig i listan, startade med sprutorna igår..
    Det var ingen egen graviditet, bara lite sen mens..
    Jag var mest rädd att det var PCO-S'n som hade slagit till, med tanke på tröstätarkilona som fastnat på mig sista året..
    Igår var det ett år sen vi var på första info samtalet...
    2013, ska fasen bli vårt! 

Och känslan av hopp har infunnit sig igen..
    Nu kör vi!
    Solig
    ____________________________________________________________________________________

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul) 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Nektar (FET i februari)   

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Mirage
    *vårt 2012 (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * LongingForAChild Startat med Femanest. FET ca V.5
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12 

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) Bf 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012) 
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin  14e december

• vårt 2012
    Äppelkaka: då kanske vi hamnar någolunda lika, jag kör korta metoden och gissar på insättning 22-24 :)

drömmer om ett barn: Jag kör nu på 175E Gonal-F och sprutdag 5 minskning till 150 och då börjar jag med orgalutranen.. Har du kört korta förut?  Har du startat?
    Jag har fått höjt ordentligt sen första behandlingen, men är så lätt att överstimulera iom PCO-S'n så dom var försiktigare då, men det var ju den gången jag blev gravid..
    aja expertisen får hålla koll på vad jag ska göra :)

äralltupptaget: Härligt att äntligen få komma igång! Även om jag inte önskar detta på min värsta fiende! Om man har  PCO-S så kör de vanligtvis med korta metoden, som jag förstått det, då tar man sputor från dag 2 eller 3 i menscykeln, och plockas runt dag 14 och sen insättningen beror på om det bli 2 eller 5 dagars odling.

Jag har fått åka dit för 2 st vul under "spruttiden" Har sett lite olika ut, men sprutdag 6 och 8 blir det denna gång.

Svart jag fick på frågan varför 2 vul, är just det at vi med PCO-S är lätta att överstimulera så de vill ha extra koll på oss.

Tid är jätte svårt att säga, infosamtalet tycker jag minnas tog en halvdag, vulen tar inte mer än 20 min, uttag kanske runt 4-5 tim, insättning max en timma...
    Men vid 1a vulet har jag fått lämna prover först på labb så då kan det ta tid där..

Hoppas det kommer gå bra för er!

• vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Jag har aldrig haft menopur, har alltid haft gonal-f och  orgalutran.
    Första svängen började jag med 112 och hade samma hela vägen. Andra gången började jag med 125, men fick höja till 200 sista två dagarna.
    Nu har jag haft 175 första 4 dagarna, minskade till 150 idag  och får väl höra imorrn em vad jag ska fortsätta med..
    Har idag känt hur det ömmar runt äggstockarna...  Ska in på vul imorgon och se hur det ser ut.. 
    Gällande ägg så minns jag inte riktigt allt, men sist tror jag de tömde 22 blåsor, fick 11 ägg godkända, 7 blev befruktade en till mig på dag 2 och de andra 6 odlades till blasto, men bara en klarade de..

• vårt 2012
    Jenads:  Vi gjorde gratis försöken, dvs 1 IVF(färsk/ET) och ett FET, sen betalade vi för 3-packet, och i det ingår 3 IVF och ett frysförsök, så här står det på hemsidan ang. 3-pack :
     "upp till tre behandlingar ledande till återförande av befruktade ägg och inkluderar eventuell återföring av frysförvarade embryon, högst 1 gång"

Så det tolkar jag som 3 färsk försök och ett FET, förra gången vi gjorde färsk, alltså det första av de 3 egen betalda, så blev ett embryo nedfryst.
    Vi valde att göra ett nytt färsk försök, (för övrigt det har aldrig pratats om annat från klinikens sida)  både för att det är bättre chanser, men sen känns det riskabelt att bara ha ett i frysen inför ett ev FET, eftersom det är så stor chans att de inte klarar upptiningen.

Om ni får kvar embryon i frysen efter era landstingsfinanserade försök, så kan ni köpa FET försök
    som kostar 13 000kr / återföring, men har man otur klarar inte alla upptiningen.

• vårt 2012
    LongingForAChild: När vi gjorde FET (ostimulerat) så om jag inte minns fel fick jag börja med ÄL-stickorna på cykeldag 11..
    De vill att man använder Clearblues tester, som visar en glad gubbe när det är bäst.
    Jag hade andra hemma men de ville jag skulle använda CB för att slippa tolka streck, det blir så tydligt att det är dags! ÄL-stickorna får man inte av kliniken utan får köpa själv.

• vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Jo, var på vul både i mån och idag, och hittills ser det bra ut, jag har oftast kommit igång ordentligt på slutet,  idag såg man ändå ca 15 folliklar som va någolunda jämnstora plus några mindre som kanske kommer ikapp..
    Plock på måndag!
    Dr sa idag att : Jaa, du börjar kunna det här alldeles för bra, tyvärr...
    Det kändes bra på ngt sätt, att även dr reflekterar över hur det har gått hittills..

Ibland kommer en farhåga att om det nu inte tar sig på försöken vi har kvar, tänk om de stoppar oss då, alltså säger nej till fler försök..

• vårt 2012
    Mirage: Härligt! Då hoppas vi att allt går vägen!!
Svar på tråden IVF Umeå