• Fru HH

Cocoonababy - erfarenhet??

Jag fick mail från ett företag som säljer en speciell madrass för nyfödda.
    Får man ett oroligt barn eller kolikbarn så ska den tydligen vara fantastisk.
    Oavsett tycker jag den verkar ge barnet en trygghet i början, så vi funderar på att köpa den oavsett.

Någon som har erfarenhet av en sådan?
    Här kan ni läsa mer om den:
    http://sveabarn.jetshop.se/cocoonababy-p-104-c-144.aspx

• Svar på tråden Cocoonababy - erfarenhet??
  • Tessss

Kommer du ihåg vilken sida det var? Jättekul att höra från någon annan som fått barn vid den tiden, alla tips är ju så värdefulla

• Minna02
    Tessss skrev 2013-01-07 21:40:44 följande:
    Någon som kanske har erfarenheter av den nu?? Är väldigt intresserad att höra mer från någon som provat 
    Hittade en blogg som recenserat Cocoonababy http://www.asfaleia.se/?m=201212&paged=2 scrolla ner till 4 dec, det var intressant läsning av en mamma som fött 8 barn
  • Tessss
    Minna02 skrev 2013-01-13 13:02:39 följande:
    tack för tipset!
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • Ania Kasia

Nu har jag köpt en på blocket! Va mysig den ser ut längtar till maj då användaren ska komma! Plus med två tvättbara överdrag! Skriver mer kär jag använt den!

• morsaigen

Kanske lite sent inlägg, men jag föll över denna tråd och vill bara säga att jag också har använt den och att den är HELT UNDERBAR!! Rekommenderas!!

• Ania Kasia
    morsaigen skrev 2013-04-22 08:52:20 följande:
    Kanske lite sent inlägg, men jag föll över denna tråd och vill bara säga att jag också har använt den och att den är HELT UNDERBAR!! Rekommenderas!!
    Tack för ditt inlägg ändå! Cocoonan ligger och väntar, den 2:a maj kommer liten som ska ligga i den och jag blir jätteglad av att läsa att den fungerat bra för dig, hoppas vår kille kommer att gilla den också!! :) Återkommer med vad jag tycker om den senare. :)
  • Maria8910
    Maria8910 skrev 2013-01-23 13:13:31 följande:
    Jag är klar med våran, tyckte varken den var toppen eller botten. Säljer den gärna om någon vill ha en begagnad, maila på maria_johanson@hotmail.com (kollar inte här så ofta) //Maria

• Maria8910

Jag har sålt den nu :)

Maria8910 skrev 2013-01-23 13:13:31 följande:
    Jag är klar med våran, tyckte varken den var toppen eller botten. Säljer den gärna om någon vill ha en begagnad, maila på maria_johanson@hotmail.com (kollar inte här så ofta) //Maria

• P0MP0M
    Tessaloniki skrev 2018-07-13 12:32:42 följande:

Puffar upp denna tråd! Några fler som har erfarenhet av denna?

Jag har en till min 6 veckors -vad vill du veta?

Kan säga att hon sover gott i den (men det gör hon även i sitt babynest numer). Tycker hon andas bättre i Cocoonababyn, mindre pip och mindre ansträngt än på rygg i ett nest. Däremot tycker jag spännet verkar lite obekvämt, bebis verkar dock inte misstycka. Kan även lägga ner bebisen lite på sidan utan att hon kan komma runt, ser skönt ut.. praktiskt också på dagtid istället för att ligga plant på rygg och bara se taket. Nu ser hon vad vi pysslar med, det verkar hon gilla. Är väldigt nöjd, men använder ett vanligt nest som komplement och växlar lite.
  • Tessaloniki
    P0MP0M skrev 2018-07-13 18:26:50 följande:

Jag har en till min 6 veckors -vad vill du veta?

Kan säga att hon sover gott i den (men det gör hon även i sitt babynest numer). Tycker hon andas bättre i Cocoonababyn, mindre pip och mindre ansträngt än på rygg i ett nest. Däremot tycker jag spännet verkar lite obekvämt, bebis verkar dock inte misstycka. Kan även lägga ner bebisen lite på sidan utan att hon kan komma runt, ser skönt ut.. praktiskt också på dagtid istället för att ligga plant på rygg och bara se taket. Nu ser hon vad vi pysslar med, det verkar hon gilla. Är väldigt nöjd, men använder ett vanligt nest som komplement och växlar lite.

Det var väl ungefär det jag ville veta :) har inte barn själv ännu men gör lite efterforskningar och det är många som verkar vara nöjda med denna :)
  • Iowhannah
    Tessaloniki skrev 2018-07-13 12:32:42 följande:

Puffar upp denna tråd! Några fler som har erfarenhet av denna?

Vår son älskade den när han var bebis! Han sov jättebra i den och på dagarna var det lätt att ha honom med på ett säkert sätt (han låg i den på bordet när vi åt t ex).

Nu ligger den i bilen och inväntar förlossning av nästa användare :)
  • Tessaloniki
    Iowhannah skrev 2018-07-15 04:52:34 följande:
    Vår son älskade den när han var bebis! Han sov jättebra i den och på dagarna var det lätt att ha honom med på ett säkert sätt (han låg i den på bordet när vi åt t ex).

Nu ligger den i bilen och inväntar förlossning av nästa användare :)
    Kul att den var uppskattad!! :)
Svar på tråden Cocoonababy - erfarenhet??