Tukt skrev 2021-01-04 13:28:45 följande:
Själva kissandet är en handling och därför blir det en kink. Är det nedkissade plagget det viktiga i det hela så är det en fetisch.
Kissandet kan såklart vara en del utlevnaden av sin fetisch.
Det låter också som att det i mängt och mycket kan vara ett uttryck av saliromani, alltså sådant som normalt sätt ensess som smutsigt, äckligt och liknande.
Saliromani har jag aldrig hört talas om. Jag vågar knappt googla, jag äcklas lätt. Förutom av kiss då. Fast det måste vara på tyg och det måste vara ljust, inget gammalt morgonkiss.
Jag vet inte vad som är viktigast. Att bara kissa är helt värdelöst utan någon form av tyg. Tyg utan kiss är också helt värdelöst. Det måste vara tillsammans. Jag har försökt ersätta med vatten, men det går inte, då blir jag inte alls upphetsad. Sen har det utvecklats genom åren, nu kan jag uppskatta flera olika sorters tyg, i början var det bara kläder.
Jag tänkte att det som eventuellt gör det till en fetisch är kanske att det bara inte går att vara utan när jag onanerar, inget annat gör mig upphetsad, jag har verkligen försökt. Men helt klart har jag inte läst på om definitionen. Och sen kan jag ju få orgasm tillsammans tillsammans med partner utan kiss, så det talar väl emot kanske?
Hur som helst vill jag inte vara utan, det är som att jag aldrig tröttnar :)