Enniie skrev 2012-06-26 15:57:17 följande:
Det är väl för att dom inte riktigt vet vart dom ska placera mig.

Trots att man nästan konstaterat att allt beror på depression och ångest. Nåväl...
Jag saknar nog en hel del i kroppen. Dock så vet jag inte vad det är som fattas då det var väldigt länge sedan läkaren tog prover på mig. Vi har bara haft koll på järnet nu när jag är gravid. Jag har ökat som tusan i vikt, och vet att det inte enbart är bebisen. Jag lever på choklad, chips och mannagrynsgröt, så jag får ju i mig på tok för mycket socker. Dock så har jag bra värde i socker också. Trots allt.
Det är nog svårt för omgivningen att sätta sig in i vad man egentligen lever med. Som din vän. Är man tajta så borde ju vederbörande förstå att det är jobbigt. Jag är precis som dig. Tack och lov så kom inte så många igår, men efter ca 3 timmar så var jag helt färdig! Det tar verkligen otroligt på krafterna att "bara" vara social. Därför undviker jag kalas och sådant i det mån jag kan. Jag går enbart om jag verkligen känner för det, annars skiter jag i det.
Jag åt en mannafrutti (XL faktiskt) nyss, så hungern håller sig borta. Dock så är det sååå mycket runt mig just nu, och jag har otroligt mycket att tänka på, så jag tänkte ta mig till affären sen och skämma bort mig lite med roliga tidningar.
Jag vet inte om det enbart är depressionen som spökar med blandning av hormoner, men jag har börjar ifrågasätta allt nu. Mig själv, mitt liv, mitt liv med min sambo osv. Psykologen gjorde klart för mig på en gång att jag inte skulle ta några stora beslut när jag nu mår som sämst, men ändå så kan man inte slita tankarna. Skitjobbigt...
Allt blev ju inte enklare nu när jag inte heller får tag på min psykoterapeut. Har "jagat" henne i över en månad nu, utan svar. Tack för den liksom...
Kram fina du!
Vården i dag är ju ibland ett stort skämt. Mår man så dåligt som vi med ångest, nedstämdhet,ingen större livsgläjde osv så kan man inte ta sig ur detta själv. Inte när man har haft det så länge som vi. Jag har haft en sån himla tur att jag har haft rätt läkare,annars hade jag nog inte varit där jag är idag.
Inte så konstigt att du ifrågesätter allt, va det är för mening med ens liv osv. Jag har såna tankar kvar trots behandling. Min sambo sa på ett möte som vi hade på kliniken att jag stöter bort han hela tiden. Att jag inte tar emot kramar bla.. men jag gör det inte medvetet. Känner mig så slut, ful, ingen energi att lägga på förhållande.
Sen spelar det ingen roll att han tycker jag är fin-för jag tycker inte det.
Att inte ta några beslut när man mår så här är väl ingen höjdare precis, men alla dessa tankar om allt kan man inte bara släppa så lätt. Förstår dig.
Så lätt för alla att säga till en vad man ska o inte ska göra.
Men för en annan är allt en kamp. Jag blir så arg att du som är gravid o sen haft det så här sååå sååå länge inte ska bli tagen på allvar. Beundrar dig att du orkar med dina barn o samtidigt dig själv.
Jag hoppas du har många runt omkring dig som kan avlasta dig när du inte orkar.
Hoppas du får en bra dag-o att du får i dig lite mer mat än socker

du lär ju få absinens om du slutar med ditt sockerintag.. kram