• henricko

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Hej. Jag har inte kunnat svälja ner mat på ca 2 månader, får en sån panik,ångest när jag ser mat. Tror att maten ska fastna i halsen. Har börjat på kbt och är sjukskriven, men tycker inte att jag blir nå bättre. Har haft det väldigt stressigt och jobbigt i några år så enligt min läkare har jag blivit utmattad och därför fått dessa panikattacker o ångest. Men jag orkar inte ha det så här, har ju barn. Vissa dagar orkar jag inte med dom, Tur att man har en underbar sambo som fixar o donar. Är det någon som har haft samma problem med att svälja ner mat,, som kan ge mig lite stöd o råd. För jag är så less på att leva på fil.

• Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat
  • henricko

Tjo hoo
    Denna dag har man mest släpat sig fram, tvär trött.
    Nästan så att man har behövt petat in tandpetare i ögonen för att orka ha dom uppeSkrattande
    Inte hann jag vila nått efter mötet med kuratorn, så efter desperata fruar ska jag iaf göra kväll.

Har dock bara fått i mig fil idag, magvärk som bara den har jag på köpet.
    Läkarn sa att jag hade fått tillbaka magkatarren.. ska göra en ny gastro för att se att det inte är magsår.
    Hade det för 1 år sedan.

Fasen va kul att få åka o shoppa, det mår man bra av.
    Skulle oxå vilja åka o spendera lite pengar.

Men men för all del får nog vänta ett tag till på att dra ner till birsta.Rynkar på näsan
    Har så mycket andra utgifter, vi fick köpa en ny tvätt maskin för en vecka sedan då våran rasade. Poff så försvann 5000 kr bara på den.
    Tragiskt att man inte kunde få vara lite oberoende av pengar, slippa fundera om man har råd eller inte.

må så gott

• Enniie

Usch för magsår! Jag har själv haft halsbränna och värk sen jag "slutade" äta. Får äta nixacid nästan varje dag. Dock så hjälper det ej idag tyvärr. Hatar gastro. Har gjort det en gång för några år sedan, och aldrig mer.

Fil är väl bättre än ingenting iallafall. Jag mådde som sagt bra under dagen, sen nu på kvällen kom illamåendet och svag yrsel. Hör ingenting på högra örat (vet inte vad det är) och vet inte heller om jag inbillar mig yrseln. Fick iallafall ångest, som vanligt, och nu sitter man här. Jag tycker det snurrar lite svagt då och då, men det kan lika gärna vara stress och inget med örat att göra.

Ja, det är alltid kul att bränna lite pengar. Behöver boa lite innan bebis kommer också. Men shit va dyrt för en tvättmaskin? Inte kul att slänga ut en sån summa på något sånt. Tacka ja för att man bor i hyresrätt och slipper sånt...

Ska snart krypa ner och hoppas på att man mår bra imorgon. Nattnatt

• henricko

Idag har jag varit på kbt utbildning, fick i mig lite spagetti o köttfärssås därSkrattande
    Sen när man kom hem kom all ångest, känner mig så trött o på dåligt humör idag.
    Less less
    Nog allt va maskinen dyr, man hade ju kunnat lagt dom pengarna på nått roligare.

Tråkigt att höra att du inte mådde så bra, hoppas du fick en bättre dag i dag
    Och att du fått i dig lite mat.

Jag har oxå haft en halsbränna hela dagen, inge kul alls
    Men men man börjar bli van att må som skit.
     Kram

• Enniie

Jo precis. Man blir väl mer förvånad när man väl mår bra?

I fyra timmar var vi iväg till IKEA, dock utan kids. Otroligt skönt. Och mååååånga tusenlappar senare så var vi klara. Vi gav upp för ikväll vid 22 tiden, och hade då skruvat och pysslat sedan 17.30.. Min ischias är inte att leka med just nu. Ska göra klart resten imorgon.

Förövrigt så har jag inte hunnit äta något idag. Åt min gröt som vanligt innan mvc (kan tillägga att järnet gått upp lite, och även vikten, tack och lov) samt rån osv innan vi åkte för att handla. Väl på Ikea fikade vi och jag fick i mig deras chokladmousse. Hemma var jag superhungrig, men eftersom vi hade fullt upp så petade jag bara i mig rån.

Nu har jag ätit choklad för en kompani, typ.

Va roligt att du fick i dig det!! Måste kännas som en vinst varje gång du lyckas? Jätte roligt att höra faktiskt. Tycker du kämpar på riktigt bra, eftersom det är mycket svårare än vad dom flesta tror.

• henricko

Skönt att ni fick åka till ikea utan barn, man behöver få vara ifred mellan varven.
    Dock mindre roligt när man ser pengarna bara försvinner.
    Va köpte ni för nått där då?
    Alltid kul när man har skruvat o fått allt på plats.
    Vi ska köpa lite grejor till barnens rum på ikea, men det blir nog en tur dit nästa månad.
    För min äldsta son ska få en moppe nu, o dom är ju inte så billiga precis.

Inge bra att du inte åt nått igår under dagen, hoppas du ätit i dag.
    Visst känns det bra dom gånger man får i sig riktig mat, men jag önskade bara att man kunde våga äta mat varje dag.

Tror jag håller på att bli förkyld på köpet, ont i halsen o snorigSkrikandes
    må så gott

• Enniie

Frågan är väl egentligen vad vi inte köpte. det vart en säng till oss och mellersta sonen. Utemöbler, trall, osv. Vi behövde en kärra för att få hem allt, och då hade vi hela bilen (7sits) packad med ikeapåsar. Jag gjorde nyss klart det sista.

Kan även stolt säga att jag fick i mig några skedar tacos. Det är inte illa pinkat. Samt gröt imorse och en mannafrutti.

Moppe är inte billigt alls. Min första kostade väldigt mycket, som jag dock fick spara till.

Inte kul alls att bli förkyld nu. Det gör ju inte matlusten direkt bättre heller för den delen.

Kram

• Enniie

Fy fasen vilka dagar man haft. Somnat 03-04 tiden pga illamående, och imorse vaknade jag av extremt illamående, och fick knappt i mig fil för någon timma sedan.

Har hemskt ont i mellangärdet trots nixacid.

Tack och lov så är vi helt barnlediga nu tills imorgon. Vill bara sova

• henricko

Här har vi legat i magsjuka hela helgen nästan...
    Idag så skrevs jag in på ätkliniken, måtte detta hjälpa.
    Lite långsamt att vara där hela dagen, men men  man får väl härda ut.
    Fick i mig lite mat där, men dom vart inte nöjd.

Hoppas du fått i dig mat dom här dagarna o att allt ät bra.
    En annan är så trött just nu, varit en lång dag med många intryck

• henricko

Har varit lite dålig, mina värden är inge bra alls.
    Har varit på ätkliniken nu i 3 dagar, går väl så dära.
    Försöker att våga prova att äta, ibland går det inte alls.

Hoppas allt är bra med dig o magen.
    kram

• Enniie

Usch då. Det är nackdelen med att inte kunna äta, att kroppen tar stryk med alla vitaminer osv som man saknar. Otroligt jobbigt. Hur är det på kliniken då? Är dom bra?

Jag kan iallafall stolt säga att jag fick i mig en ost och skinkpaj igår. En hel! Dock ej skinkbitarna och lite av den sega osten. Men annars så. Det är den första varma fasta maträtten jag ätit på säkert 8 månader. Det tog tid, men det gick!

Idag har jag vart helt slut pga värmen. Det är närmare 26 grader ute på dagarna, vilket resulterar i att rummen blir som bastu. Värmen gör att man svullnar upp som en boll och känner sig allmänt sjuk, vilket i sin tur leder till att jag inte kan äta då jag inte känner mig hungrig.

Tror också att mitt järnvärde har gått ner igen då jag känner mig allmänt trött hela tiden. Ska inte till mvc fören om ca två veckor, så jag får vänta innan dom tar prover.

Nu ska jag slöa i soffan. Är trött och varm, har även ett ihållande irriterande illamående som inte vill ge med sig. Suck.

Kram!

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat