Inlägg från: Enniie |Visa alla inlägg
  • Enniie

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Cyklar: Tack för att du delar med dig!

Jag gjorde samma sak som dig för bara någon timma sedan. Eftersom jag kände mig mätt så fick jag illamående, och trodde direkt att jag skulle spy för att magen var "för full" (vilket den såklart inte är så lite som man egentligen äter).

Det första som började vart att pulsen ökade ordentligt, illamåendet stegrade och skakningarna satte igång.

Istället för att sätta mig och gråta som jag annars gjort, så sa jag högt till mig själv typ; "Nu kommer ångesten, jag mår inte illa, jag kommer inte att spy, jag har bara en ångestattack". Typ liknande, samtidigt som jag satte mig och sorterade småskit i skåpen här hemma för att komma på andra tankar.

Fem minuter senare så lade sig det värsta, även om illamåendet sitter i fortfarande.

Förstår inte denna rädsla för att kräkas alltså?

Men hur går det för dig nu då? Med att äta nötter osv?

• Enniie

Ja, jag lider verkligen med dig. Just när man är så hungrig och sugen och inte får i sig ett smack...

Jag fick iallafall precis i min gröt, tack och lov för det. Dock så ska vi iväg och fira sambons mamma idag, dvs att jag inte kommer att kunna äta på flera timmar. Skoj...

• Enniie

Haha, svärmor, förstå? Njaa... Hon vart t.om sur för att vi skulle iväg och kika på majbrasa sen. -.- Hon förstår inget om något tyvärr...

Det värsta är ju att sitta och låtsas att det är trevligt när man i själva verket bara vill gå och lägga sig.

Är det nära vänner ni ska ha över? Tänkte så du kände dig trygg och så. Jag vill oftast inte umgås med ytliga bekanta pga alla frågor osv..

• Enniie

Usch vilken dag/kväll det har vart. Nog för att man faktiskt har kunnat äta lite, med depressionen, ångesten och alla känslorna gör sig påminda hela tiden.

Usch!

• Enniie

Men det är ju ett känsligt ämne för oss. Förstår att du blev sur, det hade nog jag med blivit.

Skönt ändå att du är själv en stund nu. Jag ska trotsa kroppens alla konstiga signaler och ta mig ut med kidsen. Det är ju riktigt fint och varmt ute nu, nästan sommarvärme.

• Enniie

Ja, vi var ute i några timmar iallafall, men gravid som man är så svullnade man såklart upp som en ballong.

Det är 20 grader ute nu och riktigt varmt. Ha börjat med maten och ska slappa inne resten av dagen.

• Enniie

Hehe, ja, jag håller tummarna för att du får i dig några tuggor imorgon.

Jag har ätit gröt, som vanligt. Och så rån med massa smör på. Så idag går det ingen nöd på mig. MEN, jag är så otroligt sugen på Lasagne, Tacos och Kinamat!!!

• Enniie

Bra jobbat! En halv potatis är ju ändå en halv potatis. Mm, päron, kan det kanske ha med den gryniga konsistensen att göra?

Jag har sammanlagt under dagen fått i mig; ca 10 rån med smör, två portioner gröt och tre dubbelnougat. Och en näve chips. Men inte helt smärtfritt. Vissa gånger har man verkligen fått kämpa för att svälja.

Undra om det kan vara det fina vädret som bidrar?

En annan sak tack vare detta småätande man har för sig, så har jag nästan totalt tappat mina hungerkänslor. Den enda gången egentligen som jag är riktigt hungrig, är när jag vaknar på morgonen, alt någon timma efter. Kan kanske vara också för att man inte rör sig så mycket.

Nu är jag "mätt" efter all choklad, men otroligt sugen på jordgubbar. Klart att det var slut i affären förut. -.-

• Enniie

Det är bra jobbat det också! Jag brukar försöka att inte stressa när jag äter, för man blir ju lätt det när det inte går som man vill. Bättre att låta det ta sin tid så man får i sig något.

I början av detta elände kunde det ta mig ca 2 timmar att få i mig en liten drickyugurt, men jag fick i mig den iallafall. Idag ska jag försöka att inte småäta, utan äta när jag känner mig hungrig istället. Jag fick precis i mig en skål med gröt, så jag antar att jag förhoppningsvis blir hungrig om kanske 3-4 timmar?

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat